دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
نوع خطرناک این بیماری است. زمانی که سلول­های کبدی دارای چربی بالایی باشند، این چربی بالا موجب اختلال و التهاب درکبد شده و اجازه نمی­دهد که کبد وظایف خود را به درستی انجام داده و گردش خون در بدن با مشکل روبه­رو می­شود. در این حالت دیگر قسمت­های بدن سعی می­کنند به کبد در انجام وظایفش کمک کنند، اما با داشتن چنین کمکی، همچنان کبد قادر به انجام کامل وظایف خود نخواهد بود، و نیاز به درمان و رسیدگی کامل دارد. در صورتی که اقدامات لازم برای درمان کبد چرب گرید 3 صورت نگیرد فرد به فیبروز کبدی دچار می­شود، که در آن کبد دارای التهاب و زخم می­شود. در مرحله آخر نیز فرد به سیروز کبد مبتلا شده و کبد خود را از دست خواهد داد. با توجه به اینکه علائم این بیماری خیلی واضح نیستند، در صورتی که یک یا چند مورد از نشانه­های زیر را در خود مشاهده کردید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بالا: 129-120 / 80 میلی لیتر جیوه. در این مرحله، پزشک به فرد توصیه می کند که سبک زندگی خود را تغییر دهد تا به حد طبیعی فشار خون بازگردد. مرحله 1: 130-139 / 80-89 میلی لیتر جیوه. مرحله 2: بیش از 140 / 90 میلی لیتر جیوه. بحران فشار خون بالا: 180 / 120 میلی لیتر جیوه و یا بالاتر. در صورت عدم بروز علائم دیگر، فرد در بحران فشار خون بالا ممکن است نیاز به تغییر سریع دارو داشته باشد. در صورت بروز آسیب اعضای بدن، بستری شدن در بیمارستان ممکن است ضروری باشد. فشار سیستولیک: این فشار خون زمانی است که قلب منقبض می شود. فشار دیاستولیک: این فشار خون بین ضربان های قلب است. اگر فشار خون شخص 120 / 80 میلی لیتر جیوه باشد، این بدان معنا است که فشار سیستولیک 120 میلی لیتر جیوه و فشار دیاستولیک 80 میلی لیتر جیوه است. بیشتر افراد این وسیله را مشاهده می کنند، که شامل یک بازوبند با قابلیت باد کردن است که به دور بالای بازو پیچیده می شود.

9- از غذاهای ادویه دار و محرک، به خصوص ادویه تند کمتر استفاده کنید. 10- از مصرف غذاهای حاوی سیر، پیاز ، چاشنی ها، شکلات مخصوصا شکلاتهای کاکائویی، قهوه، چای، نوشابه های گازدار و سایر نوشیدنی های حاوی کافئین اجتناب کرده و به جای آن آب بنوشند. 11- غذاهای مایع مثل آش و سوپ کمترمصرف کنید. 12- بعد از صرف غذا یا آشامیدن، از دراز کشیدن یا خم شدن به جلو پرهیز کنید. 13- تا دو ساعت بعد از خوردن یا آشامیدن به ویژه قبل از خواب و بلافاصله بعد از غذا از دراز کشیدن اجتناب کنید. 14- در هنگام استراحت زیر سر را بالاتر از سطح بدن قرار دهید. مادران باردار عزیز:در صورتی که با رعایت توصیه های فوق باز هم از ریفلاکس و سوزش سر دل رنج می برید ، با نظرمتخصص زنان و زایمان خود میتوانید ازداروهای انتی اسید استفاده کنید. مصرف انتی اسید و رعایت موارد فوق با کاهش اسید معده هم در درمان درد معده و هم در کاهش تهوع استفراغ بارداری موثر است. نیز ممکن است باعث دردهای شدید تر و مقاوم به درمان شوند.متخصص زنان و زایمان شما حتما علاوه بردرمان مؤثر درد معده شما ممکن است بررسی های دیگر را هم لازم بداند. خونریزی در دوران بارداری ممکن است باعث ختم بارداری بصورت اورژانسی ودر نتیجه زایمان زودرس و نوزاد نارس شود . جنین های اهدایی به روش ای وی اف و لقاح ازمایشگاهی تشکیل شده و به درخواست زوج اهدا کننده که بنا به هر دلیل خواهان اهدا جنین می باشند ، فریز شده اند. ویروس HPV می تواند عامل سرطان دهانه رحم ( سرطان سرویکس ) در خانمها و سرطان مقعد و آلت تناسلی در مردان باشد. و بهترین روش پیشگیری از زگیل تناسلی ، مصونیت در برابر آن با تزریق واکسن است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۱۸:۵۴ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
تغییر سبک زندگی، ورزش و رژیم کم چربی برای کاهش خطر بروز مجدد سنگ صفرا توصیه میشود. کبد، لوزالمعده و کیسهی صفرا با هم کار میکنند تا از هضم غذا پشتیبانی کنند. هر سه اندام در سمت راست و بالای معده قرار دارند. گاهی اوقات سنگهای صفراوی درمان نشده، مجاری صفراوی را مسدود میکنند و باعث درد در کبد یا پانکراس میشوند. بیماریهای کبدی مانند هپاتیت، میتوانند باعث درد کبد شوند. پانکراتیت که به معنای التهاب لوزالمعده یا پانکراس است نیز ممکن است باعث درد در قسمت معده شود. دردی که به تدریج بدتر میشود. برای تشخیص علت معده درد و درمان آن باید به متخصص گوارش مراجعه کنید. در دکترتو میتوانید با بهترین متخصصین گوارش آشنا شوید، بهصورتی اینترنتی یا تلفنی با آنها مشورت کنید و برای دریافت نوبت مراجعه حضوری اقدام کنید. انسداد روده، عبور مواد غذایی را از رودهها دشوار یا غیرممکن میکند. این موضوع میتواند باعث درد شدید در معده، یبوست و بروز اختلال در هضم و جذب غذا شود. انسداد روده یک فوریت پزشکی است، زیرا روده میتواند پاره شود یا عفونی شود.

هورمونها رها شدن تری گلیسریدها را از بافت چربی تنظیم میکنند لذا بین وعدههای غذایی انرژی مورد نیاز بدن تامین میشود. هنگامی که تری گلیسریدها به پروتئینهای حامل متصل میشوند، لیپوپروتئینها به وجود میآیند و ممکن است اضافات چربی در عروق کرونر باقی بماند. مطالعات مختلف نشان دادهاند تری گلیسرید بالا به شدت خطر بیماری قلبی را افزایش میدهد حتی زمانی که هیچ ریسک فاکتور دیگری وجود نداشته باشد. اکثر مردم در مورد تری گلیسرید اطلاع کافی ندارند و از سویی داروهای موثری نیز برای کاهش آن موجود نیست. محققان میگویند بیماران باید اطلاع بیشتری در این مورد پیدا کنند. علاوه بر بیماری قلبی، سطوح بالای تری گلیسرید بر خطر بیماری کلیوی و پانکراتیت نیز میافزاید. میزان طبیعی این چربی ۱۵۰ میلی گرم در دسی لیتر خون است و زمانی که به ۲۰۰ میرسد احتمال بیماری عروق کرونر دو برابر میشود. اگر از این حد نیز بالاتر رود و کلسترول خوب زیر ۴۰ میلیگرم در دسیلیتر باشد احتمال بیماری عروق کرونر چهار برابر میشود. وقتی تری گلیسرید به ۲۰۰ میرسد بیماری قلبی در میان زنان شایعتر از مردان است.

خار مریم به دلیل داشتن ماده ای به نام سیلیمارین( فلاونوئیدها)، با کاهش استرس اکسیداتیو در بدن مرتبط است و همین امر موجب کاهش آسیب و تاثیرات دیابت می شود. مطالعات نشان می دهد اثرات استرس اکسیداتیو بر روی لوزالمعده می تواند شرایط دیابت را وخیم تر کند. مطالعه ای که بر روی انسان های مبتلا به دیابت و سیروز کبدی انجام شد، نشان داد که 600 میلی گرم سیلیمارین، قند خون ناشتا و میانگین سطح گلوکز روزانه را بطور قابل توجهی کاهش می دهد. برگ کاری به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی شگفت انگیز، تولید سلول های پانکراس را افزایش می دهد در نتیجه عملکرد انسولین را بهبود می بخشد. چای سبز حاوی فنول هایی است که برای سلامتی بسیار مفید است و می توان از آن برای پیشگیری از دیابت استفاده کرد. میخک به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های آنتوسیانین و کورستین، خاصیت ضد عفونی کنندگی و از بین بردن میکروب برای بیماران دیابتی دارد. از سالها قبل ریحان به عنوان یک گیاه ضد دیابت استفاده می شود. این گیاه با تأثیر بر روی آنزیم های متابولیزه کربوهیدرات، به کاهش جذب گلوکز و همچنین تحریک متابولیسم گلوکز کبدی کمک می کند. شوید دارای خاصیت ضد چربی، ضد کلسترول خون و ضد دیابت است. مصرف شوید می تواند به کاهش خطر دیابت کمک کند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۱۶:۵۲ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
پلاک می تواند موجب باریک شدن و یا تنگ شدن شریان های خونی یا همان رگ ها شود. تنها راه تشخیص چربی خون بالا (Cholesterol ) انجام آزمایش خون است. پزشکان توصیه می کنند که افراد بالای سن 20 سال حتما به طور مرتب ، میزان چربی خون خود را کنترل کنند. تا از خطرات احتمالی آن جلوگیری کنند . مشکلی حاد برای آن ها به وجود نیاید. توصیه مهم آنها به افرادی هست که سابقه ی خانوادگی (از لحاظ ژنتیکی) چربی خون بالایی دارند که این فواصل انجام چکاپ آزمایشگاهی را کمتر نیز بکنند. اگر نیاز به چکاپ پزشکی دارید همین الان کلیک کنید. 1. اگر که به بیماری چربی خون مبتلا شده اید توصیه می شود که رژیم غذایی خود را حتما تغییر دهید. 2. میزان فعالیت بدنی خود را حتما افزایش داده و برنامه ورزشی منظمی را برای خود قرار دهید. 3. از مصرف سیگار و دخانیات پرهیز بفرمایید.

اگر جریان خون به بخشی از قلب نرسد فرد دچار حملۀ قلبی خواهد شد. سکته مغزی نیز همانند حملۀ قلبی هنگامی رخ میدهد که یک لختۀ خونی مانع رسیدن جریان خون به بخشی از مغز شود. تغییرات سبک زندگی تضمین کنندۀ سلامت قلب و در نتیجه موجب کاهش کلسترول خون میباشد. جهت اندازهگیری میزان چربی خون (کلسترول خون) توسط آزمایش خون به بررسی سطح کلسترول خون( چربی خون) میپردازند، این آزمایش پروفایل لیپیدی یا پانل لیپیدی نیز نام دارد. به میزان کل کلسترول موجود در خون گفته میشود. همان کلسترول بد میباشد که میزان بالای آن زمینهساز بروز حملۀ قلبی ، سکتۀ مغزی و تصلب شرایین میگردد. کلسترول خوب که وظیفۀ پاکسازی خون از کلسترول بد را دارد. تریگلیسیرید ناشی از تبدیل کالریهای مواد غذایی است که بدن به آن نیاز ندارد و آن را در سلولهای چربی به صورت تریگلیسیرید ذخیره میسازد. افرادی که دارای اضافه وزن هستند ، بیماران دیابتیک ، گروهی که قند و شیرینی بیش از حد مصرف مینمایند و الکل بیش از حد مینوشند میزان تریگلیسیرید آنها بالاست. برای اینکه پاسخ آزمایش شما کاملا دقیق باشد ۹ الی ۱۲ ساعت پیش از انجام آزمایش از خوردن و آشامیدن (به جز آب) خودداری کنید. اگر نتایج آزمایش نشان دهد که سطح کلسترول خون بالا است ، میتوان با تغییر سبک زندگی خود مانند ترک سیگار، ورزش و پیروی از یک رژیم غذایی سالم سطح کلسترول خون خود را کاهش دهید. اگر تغییرات سبک زندگی کافی نباشند داروهای کاهشدهندهی کلسترول خون نیز میتوانند مؤثر باشند.

ی ز ۴ عئم اصلی حیاتی یعنی تعداد ضربان قلب (تعداد نبض)، تعداد تنفس، فشارخون و دمای بدن می باشد. فشار خون، در واقع میزان فشاری است که خونی که در رگها در حال حرکت است به دیوارهی عروق وارد میکند. فشار خون را میتوان با روشهای مختلفی اندازهگیری کرد که در این مقاله به آنها اشاره میکنیم. به صورت کلی فشار خون طبیعی با مقادیر فشار سیستول کمتراز mmHg120 و دیاستول کمتراز mmHg 80 تعریف میشود. اگراعدادی که در اندازهگیری فشار خون به آن دست یافتیم، بالاترازاین اعداد باشند، به معنی فشار خون بالا یا Hypertension یا پرفشاری خون است. فشار خون توسط دستگاهی به نام فشارسنج اندازه گیری می شود. فشارسنج ها از ضروری ترین وسایل کاربردی در پزشکی به حساب می آیند. فشارسنج پزشکی انواع و اقسام بسیاری دارد اما سه نوع دستگاه فشار خون جیوهای و فشارسنج دیجیتال و دستگاه فشار سنج عقربهای در ایران بیشتر کاربرد دارند. برای اندازه گیری فشار خون میتوان از روش سنجش دستی و خودکار (اتومات) استفاده کرد. در روش دستی اندازهگیری، از فشارسنجهای جیوهای (که در قبل بیشتر استفاده میشده است) و آنروئید میتوان استفاده کرد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۱۴:۵۲ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
اما اگر علت اصلی زخم معده را حل و از بین نبرید این بیماری ادامه خواهد داشت . اگر چه نظریه ای که استرس به تنهایی باعث بروز زخم های معده میشود کامل نیست ، اما استرس هنوز هم در به وجود آمدن زخم معده نقش مهمی دارد و این بیماری تا حد زیادی روانی محسوب میشود . به همین علت است که افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب از نوعی بیماری گوارشی شکایت دارند . استرس سیستم ایمنی بدن را تضعیف میکند و باعث می شود که باکتریها یا میکروب های مختلفی که در تماس با سیستم ایمنی هستند به راحتی و بدون مقاومت سیستم ایمنی بتوانند وارد بدن شده و ایجاد بیماری نمایند . سبک زندگی نادرست باعث به وجود آمدن التهاب می شود که این امر به شدت باعث کاهش توان سیستم ایمنی بدن انسان میشود . این کاهش توان سیستم ایمنی ، بر روی سیستم گوارشی نیز تاثیر میگذارد و باعث آلودگی سیستم گوارشی به باکتری هلیکو باکتر پیلوری می شود . تحقیقات نشان میدهد که امروزه حدود 30 تا 40 درصد از افرادی که در ایالات متحده آمریکا که از زخم معده رنج میبرند ، سیستم گوارشی آنها به باکتری H. pylori آلوده است .

برنامه ورزشی منظم داشته باشید. در رژیم غذایی از غذاهایی دریایی استفاده کنید. به سراغ روغنهای اشباع نشده مانند روغن کنجد و زیتون بروید. حواستان به مصرف چربیهای ترانس باشد. یعنی باید فکری به حال مصرف غذاهای خوشمزه فست فودی و سرخ شده کنید. سخت است اما استرس را کنترل کنید. بهتر است با مصرف سبزیجات میانه خوبی داشته باشید. آزمایش تری گلیسیرید Triglycerides: هدف از انجام آزمایش TG بررسی ریسک بروز بیماری قلبی و عروقی است. همچنین ممکن است پزشک جهت پایش روند درمانی آن را تجویز کند که در این صورت میتوانید از خدمات پزشک متخصص در منزل هومکا بهره ببرید. آزمایش کلسترول cholesterol: این تست نیز با هدف بررسی ریسک بیماری قلبی و عروقی و پایش روند درمانی تجویز میشود. آزمایش HDL یا چربی خون خوب: این آزمایش نیز اهداف دو آزمایش قبلی را دنبال میکند. آزمایش VLDL: این آزمایش مربوط به اندازهگیری چربی کل خون است. وقتی پزشک آزمایشی را تجویز می کند، اولین سوالی که میپرسیم این است: کدام آزمایشگاه برویم؟ هومکا به شما میگوید به آزمایشگاه نروید و آزمایش ندهید! مهم نیست شما در کجای استان تهران، کرج یا شهر مشهد سکونت داشته باشید. وقتی با هومکا تماس میگیرید، ما معتبرترین آزمایشگاهها را به خانه شما میآوریم. در خانه بمانید و از خدمات آزمایش در منزل هومکا بهرهمند شوید. همچنین در صورت داشتن نتیجه آزمایش و نیاز به تفسیر آن، نیازی به مراجعه به مطب پزشک نیست! میتوانید از خدمات تفسیر آزمایش خون توسط پزشکان هومکا به صورت آنلاین بهرهمند شوید.

هرچه HDL بیشتر باشد، با تاثیرگذاری بیشتر، VLDL را از خون خارج می کند. به گفته AHA، افراد باید در صورت امکان حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط (مانند پیاده روی سریع، شنا یا دوچرخه سواری) به صورت هفتگی انجام دهند. سیگار کشیدن سطح کلسترول خوب خون را کاهش می دهد. همچنین احتمال ابتلا به فشار خون یا دیابت را افزایش داده که هر دو منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می شوند. طبق اعلام AHA، در صورتی که افراد دچار اضافه وزن یا چاقی باشند، احتمالا دچار کلسترول LDL بالا و کلسترول HDL پایین خواهند بود. با این حال آنها متذکر می شوند که از دست دادن فقط 5 تا 10% از وزن بدن یک فرد دارای اضافه وزن یا چاقی، سطح کلسترول خوب را بهبود می بخشد. همچنین حفظ یا رسیدن به وزن مناسب خطر بروز سایر بیماری ها مانند دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۱۲:۴۸ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
اما اگر علت اصلی زخم معده را حل و از بین نبرید این بیماری ادامه خواهد داشت . اگر چه نظریه ای که استرس به تنهایی باعث بروز زخم های معده میشود کامل نیست ، اما استرس هنوز هم در به وجود آمدن زخم معده نقش مهمی دارد و این بیماری تا حد زیادی روانی محسوب میشود . به همین علت است که افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب از نوعی بیماری گوارشی شکایت دارند . استرس سیستم ایمنی بدن را تضعیف میکند و باعث می شود که باکتریها یا میکروب های مختلفی که در تماس با سیستم ایمنی هستند به راحتی و بدون مقاومت سیستم ایمنی بتوانند وارد بدن شده و ایجاد بیماری نمایند . سبک زندگی نادرست باعث به وجود آمدن التهاب می شود که این امر به شدت باعث کاهش توان سیستم ایمنی بدن انسان میشود . این کاهش توان سیستم ایمنی ، بر روی سیستم گوارشی نیز تاثیر میگذارد و باعث آلودگی سیستم گوارشی به باکتری هلیکو باکتر پیلوری می شود . تحقیقات نشان میدهد که امروزه حدود 30 تا 40 درصد از افرادی که در ایالات متحده آمریکا که از زخم معده رنج میبرند ، سیستم گوارشی آنها به باکتری H. pylori آلوده است .

برنامه ورزشی منظم داشته باشید. در رژیم غذایی از غذاهایی دریایی استفاده کنید. به سراغ روغنهای اشباع نشده مانند روغن کنجد و زیتون بروید. حواستان به مصرف چربیهای ترانس باشد. یعنی باید فکری به حال مصرف غذاهای خوشمزه فست فودی و سرخ شده کنید. سخت است اما استرس را کنترل کنید. بهتر است با مصرف سبزیجات میانه خوبی داشته باشید. آزمایش تری گلیسیرید Triglycerides: هدف از انجام آزمایش TG بررسی ریسک بروز بیماری قلبی و عروقی است. همچنین ممکن است پزشک جهت پایش روند درمانی آن را تجویز کند که در این صورت میتوانید از خدمات پزشک متخصص در منزل هومکا بهره ببرید. آزمایش کلسترول cholesterol: این تست نیز با هدف بررسی ریسک بیماری قلبی و عروقی و پایش روند درمانی تجویز میشود. آزمایش HDL یا چربی خون خوب: این آزمایش نیز اهداف دو آزمایش قبلی را دنبال میکند. آزمایش VLDL: این آزمایش مربوط به اندازهگیری چربی کل خون است. وقتی پزشک آزمایشی را تجویز می کند، اولین سوالی که میپرسیم این است: کدام آزمایشگاه برویم؟ هومکا به شما میگوید به آزمایشگاه نروید و آزمایش ندهید! مهم نیست شما در کجای استان تهران، کرج یا شهر مشهد سکونت داشته باشید. وقتی با هومکا تماس میگیرید، ما معتبرترین آزمایشگاهها را به خانه شما میآوریم. در خانه بمانید و از خدمات آزمایش در منزل هومکا بهرهمند شوید. همچنین در صورت داشتن نتیجه آزمایش و نیاز به تفسیر آن، نیازی به مراجعه به مطب پزشک نیست! میتوانید از خدمات تفسیر آزمایش خون توسط پزشکان هومکا به صورت آنلاین بهرهمند شوید.

هرچه HDL بیشتر باشد، با تاثیرگذاری بیشتر، VLDL را از خون خارج می کند. به گفته AHA، افراد باید در صورت امکان حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط (مانند پیاده روی سریع، شنا یا دوچرخه سواری) به صورت هفتگی انجام دهند. سیگار کشیدن سطح کلسترول خوب خون را کاهش می دهد. همچنین احتمال ابتلا به فشار خون یا دیابت را افزایش داده که هر دو منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می شوند. طبق اعلام AHA، در صورتی که افراد دچار اضافه وزن یا چاقی باشند، احتمالا دچار کلسترول LDL بالا و کلسترول HDL پایین خواهند بود. با این حال آنها متذکر می شوند که از دست دادن فقط 5 تا 10% از وزن بدن یک فرد دارای اضافه وزن یا چاقی، سطح کلسترول خوب را بهبود می بخشد. همچنین حفظ یا رسیدن به وزن مناسب خطر بروز سایر بیماری ها مانند دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۱۰:۴۴ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
با مجله دانستنی کیمازی همراه باشید. مرکبات، از جمله گریپفروت، پرتقال و لیمو، دارای اثراتی قوی برای کاهش فشار خون هستند. مرکبات سرشار از ویتامینها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی هستند که میتوانند با کاهش عوامل خطر بیماریهای قلبی مانند فشار خون بالا، به سلامت قلب شما کمک کنند. یک مطالعه ۵ ماهه که روی ۱۰۱ زن ژاپنی انجام شد، نشان داد که مصرف روزانه آبلیمو همراه با پیادهروی با کاهش میزان فشار سیستولیک ارتباط دارد؛ تاثیری که پژوهشگران به اسید سیتریک و فلاونوئیدهای لیمو نسبت دادهاند. پژوهشها همچنین نشان دادهاند که نوشیدن آب پرتقال و گریپفروت ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. با اینحال، گریپفروت و آب گریپفروت میتوانند با داروهای رایج کاهش دهنده فشار خون تداخل داشته باشند؛ بنابراین قبل از افزودن این میوه به رژیم غذایی خود، با پزشک متخصص مشورت کنید. ماهیهای چرب منبع عالی چربیهای امگا ۳ هستند و برای سلامت قلب مفید هستند. این چربیها ممکن است با کاهش التهاب و کاهش سطح ترکیبات منقبض کننده رگهای خونی بهنام اکسیلیپین، به کاهش فشار خون کمک کنند. پژوهشها نشان دادهاند که مصرف بیشتر ماهیهای چرب غنی از امگا ۳ با کاهش فشار خون ارتباط دارد.

بیماری کبد چرب چیست؟ بیماری کبد چرب (استئاتوز) یک بیماری شایع است که به دلیل تجمع بیش از حد چربی در کبد ایجاد میشود. یک کبد سالم حاوی مقدار کمی چربی است. زمانی که چربی به 5 تا 10 درصد وزن کبد فرد برسد مشکل ساز میشود. و باید برای درمان کبد چرب اقدام کند. بیماری کبد چرب چه اَشکالی دارد؟ کبد چرب الکلی تجمع چربی در کبد در نتیجه نوشیدن زیاد مواد الکی است. حدود 5٪ از مردم در ایالات متحده به این شکل از بیماری کبد مبتلا هستند. بیماری کبد چرب الکلی معمولا قابل پیشگیری است. درواقع با قطع نوشیدن الکل، درمان کبد چرب حاصل میشود. اما اگر فرد به نوشیدن ادامه دهد، بیماری کبد میتواند مشکلات جدی را ایجاد کند. ورم کبد: همیشه علائمی ایجاد نمیکند، اما ممکن است در سمت راست بالای شکم درد یا ناراحتی ایجاد کند. هپاتیت الکلی: این تورم در کبد است که میتواند باعث تب، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و یرقان (پوست و چشم مایل به زرد) شود.

آگاه باشید که هم الکل و هم کلر میتواند برای ضدعفونی کردن سطوح مفید باشد، اما باید مطابق دستورالعملهای مناسب استفاده شوند. سوال : آیا حیوانات خانگی میتوانند ویروس کرونای جدید را منتشر کنند؟ در حال حاضر، شواهدی مبنی بر این که حیوانات خانگی مثل سگها یا گربهها آلوده به ویروس کرونای جدید باشند، وجود ندارد. با اینحال، همیشه احتیاط شرط عقل است و شستشوی دستها با آب و صابون پس از تماس با حیوانات خانگی ایده خوبی است. با این کار خود را دربرابر باکتریهای شایعی مثل ایکولای و سالمونلا که بین انسان و حیوان مشترک هستند مصون میدارید. سوال: آیا واکسن سینهپهلو (ذاتالریه) میتواند از ما محافظت کند؟ واکسن سینهپهلو، واکسن پنوموکوک و واکسن هموفیلوس آنفولانزای نوع ب نمیتوانند از کرونا ویروس جدید پیشگیری کنند. این ویروس خیلی جدید و متفاوت است و واکسن مربوط به خودش را میخواهد. محققان درحال تهیه واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا هستند و سازمان بهداشت جهانی از این تلاشها حمایت میکند. گرچه واکسنهای فوقالذکر برای مقابله با ویروس کرونا موثر نیستند، ولی بهطورکلی واکسیناسیون برای پیشگیری از بیماریهای تنفسی و تضمین سلامت شما بسیار توصیه میشود. سوال: آیا خشککننده برقی دست در نابودی ویروس کرونا مؤثر است؟


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۸:۳۹ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
مردی که می خواهد کرونا را بترساند. شقایق، صدایت بزنیم؟ دکتر«نیلوفر نیسی» پزشک ویروس شناس و نخبه خوزستانی، عقل می گوید باید دور از کرونا بمانیم. شما اما به فرمان قلب هر روز ساعت ها را در آزمایشگاه درست در نیم قدمی ویروس کرونا سپری می کنید تا سر از کار منحوسش دربیاورید. صورت شما کبود است بگذارید «شقایق» صدایتان کنیم تا یادمان بماند صورت گل بانویی این روزها کبود بود و چشمانش خون تا ما سالم و آسوده بمانیم. روی دستش نشانه گذاشته تا هر بیمار بتواند دستش را بخواند و بوی نوروز در مشامش بپیچد. هفت سین مدافعان سلامت بیمارستان شفا، هفت سین جالبی است. نوشته عید ما بعد از کرونا اما بهار را نمی توان انکار کرد؛ پشت همین دست ها سبز شده و شکوفه داده است. نوشته از حس و حالش از انتخابات عاشقانه ای که داشته و پای رأی اش ایستاده در بخش انکولوژی بیمارستان 5 آذر گرگان. بانوی پرستار خطه شمال، عاشقانه پای کارش ایستاده است.

بر همین اساس آنها باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند و استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند. همچنین در صورت بروز مشکل در تنفس یا علائمی مطابق با COVID-19، لازم است که با پزشک خود مشورت کنند. تزریق واکسن آنفولانزا نیز ضروری است. واکسن آنفولانزا به زنان باردار کمک می کند تا احتمال بروز عوارض در افراد باردار کاهش یافته و سیستم ایمنی بدن آنها را قوی نگه دارد. شریک زندگی، اعضای خانواده و سایر افرادی که با هر بارداری زندگی می کنند نیز باید واکسینه آنفلوانزا شوند. در حال حاضر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده یک راهنمای بالینی موقتی برای مدیریت کرونا ویروس در زنان باردار منتشر کرده است که پزشکان و مراقبین مراکز های بهداشتی باید رعایت کنند. همچین کالج زنان و زایمان آمریکا به تمام پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های زنان و زایمان توصیه می کند در مراقبت از این بیماران راهکارهای خاصی را در نظر بگیرند. بیمار مشکوک به COVID-19 را در یک اتاق جدا گانه (ایزوله) نگهداری کنند.

همچنین اجتناب از نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و مصرف هر گونه غذای محرک در طول درمان ضروری است. در موارد خاص، جراحی ممکن است یک گزینه درمانی باشد. مثلا اگر زخم دوباره عود کند، بهبود نیابد، خونریزی کند یا مانع خروج غذا از معده شود، پزشک گزینه جراحی را انتخاب میکند. عوارض ناشی از زخم معده، مانند خونریزی یا سوراخ شدن نادر است. هر یک از این عوارض نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. پزشکان، علائم سوزش معده را با پرسیدن سئوالاتی در مورد احساس درد، مکان و زمان وقوع آن و میزان تکرار و طولانی بودن آن دنبال میکنند. پزشک همچنین ممکن است آزمایش مدفوع یا آزمایش تنفسی برای بررسی اینکه آیا زخم معده از هلیکوباکتر پیلوری است، یا نه انجام دهد. دوربینی در انتهای یک لوله بلند، نازک و انعطافپذیر قرار میگیرد تا پزشک بتواند به دیواره روده نگاه کند. ممکن است بیوپسی هم گرفته شود. تنقیه باریم، یک مایع غلیظ است که هنگام گرفتن اشعه ایکس از روده استفاده میشود. هر شخصی که فکر میکند ممکن است زخم معده داشته باشد، باید با پزشک خود مشورت کند. هر گونه درد معده که بیش از چند روز طول بکشد، یا ادامه یابد، نیاز به ارزیابی و درمان دارد. کمخونی، خستگی و تنگی نفس میتوانند نشانه زخم معده باشند. خونریزی شدیدتر، یک مشکل اورژانسی پزشکی است. ایجاد سوراخ در معده هم یک مورد اورژانسی محسوب میشود که بدون درمان سریع، دیواره معده عفونی میشود. درد ناگهانی معده که شدت مییابد، نشاندهنده سوراخ شدن معده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۶:۳۵ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
این مواد مغذی برای ایجاد ساختار سالم و قوی در استخوان های شما مفید هستند. آب سیب بهترین مدافع در برابر تومورها و سرطان به ویژه سرطان ریه است. ثابت شده است که فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک در جلوگیری از پیشرفت تومورها و سلولهای سرطانی مؤثر هستند. این ترکیبات به راحتی در سیب در دسترس هستند. یبوست یک مسئله سلامتی جدی است که وقتی روده بزرگ آب زیادی جذب می کند رخ می دهد. سیب حاوی سوربیتول است که راه حلی برای این مشکل ارائه می دهد. وقتی این ماده به روده بزرگ برسد، آب را به روده بزرگ می کشد. با این روش باعث می شود مدفوع نرمتر و راحت تر دفع شود. آب سیب مزایای شگفت انگیزی برای پوست و مو دارد و سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که برای پوست بسیار مفید می باشند. این ماده در داروهای طبیعی برای درمان مشکلات مربوط به پوست مانند التهاب، خارش، ترک پوست و چین و چروک بسیار و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از آب سیب برای چند دقیقه روی پوست سر، از بروز شوره سر و سایر اختلالات پوست سر جلوگیری می کند.

مقدار کلسترول دریافتی از مواد غذایی نیز باید حداکثر 200 میلی گرم در روز باشد. برای آشنایی با انواع چربی های ذکر شده لازم است که اطلاعاتی از انواع چربی های مواد غذایی داشته باشیم. چربیها دارای ساختار شیمیایی پایهای مشابهی هستند. یک مولکول گلیسرول به سه زنجیره دراز از اتمهای کربن بنام اسید چرب متصل میشود. چربی اشباعشده (Saturated fat): به چربی گفته میشود که شامل تریگلیسریدهایی است که تنها حاوی اسیدهای چرب اشباع هستند. اسیدهای چرب اشباع دارای پیوندهای مضاعف بین اتمهای کربن در زنجیرهیِ اسید چرب نیستند. به عبارت دیگر، اتمهای کربن بهطور کامل توسط اتمهای هیدروژنی اشباع شدهاست. “چربی اشباع” در دمای معمولی جامد است. چربیهای اشباعشده کلسترول کل خون را طریق بالا بردن میزان کلسترول بد (LDL) بالا میبرند. میزان 7درصد کالری روزانه باید از چربی های اشباع تامین شود. چربی اشباعنشده :(Unsaturated fat)در صورتیکه یک یا تعداد بیشتری پیوند مضاعف در زنجیره کربنی اسید چرب، بین اتم های کربن وجود داشته باشد به آن چربی اشباع نشده می گویند. این نوع از چربی ها در دمای اطاق مایع هستند. MUFA) که حاوی تنها یک پیوند دوگانه یا مضاعف بین دو اتم کربن در زنجیره اسید چرب می باشد.

هنگام دریافت مواد غذایی، بدن کالری مورد نیاز را به تری گلیسیرید تبدیل کرده و در سلولهای چربی ذخیره میکند. سطح بالای تری گلیسیرید با فاکتورهایی از جمله اضافه وزن، خوردن شیرینی یا نوشیدن الکل زیاد، سیگار کشیدن، کم تحرکی یا دیابت همراه با افزایش سطح قند خون در ارتباط است. درباره دیابت استرسی چیزی میدانید! ؟ مقاله مرتبط با این موضوع را حتما در مشوِرَپ بخوانید. شرایطی وجود دارد که آزمایش چربی خون الزام پیدا میکند. بسته به زمینه پزشکی فرد و شرایط وی، ممکن است این آزمایش برای غربالگری، تشخیص یا نظارت استفاده شود. غربالگری به دنبال یک مشکل سلامتی، قبل از بروز علائم یا نشانههای هشداردهنده بیماری است. از آزمایش چربی خون میتوان برای شناسایی افراد در معرض خطر بیماریهای قلبی و عروقی قبل از اینکه دچار مشکلاتی مانند بیماری قلبی یا حمله قلبی شوند، استفادهکرد. توصیهها برای غربالگری وضعیت قلب با انجام این آزمایش، بین پزشکان مختلف متفاوت است. غربالگری ممکن است هشدارهای اولیه را برای جلوگیری از بروز مشکلات ارائه دهد، اما ممکن است هزینهبر باشد، باعث اضطراب شده و به درمانهای غیرضروری بالقوه منجر شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۴:۳۴ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
چ جمع خانودگی از سوزش یا داغ شدن کف پا یا سرگیجه خود بعد از خوردن یک غذای چرب شکایت کنید؟ معمولاً تعداد زیادی آقا و خانم دکتر که در این گونه جمعهای ایرانی وجود دارند! به شما خواهند گفت که چربی خونتون بالا رفته یکم آبلیمو و آبغوره همراه آب بخور، بهتر میشی و احتمالاً نسخههای دیگری نیز برایتان خواهند پیچید. اما به راستی قصه چربی خون چیست؟ به چه علت چربی و کلسترول خون، افزایش مییابد؟ کمبود مصرف غذاهای حاوی فیبر (میوه و سبزی). افزایش مصرف غذاهای چرب و به ویژه غذاهای آماده (fast food). افزایش سهم استفاده از «سرخ کردن» به عنوان یک روش طبخ به جای سایر روشهای پخت و پز. افزایش مصرف خوراکیهایی مانند برنج، ماکارونی، تخم مرغ، آجیل های بوداده، انواع نوشابهها، سس های چرب و …. که اثر منفی بر کارکرد صحیح کبد دارند. باید توجّه داشته باشید که هر استرسی میتواند باعث افزایش چربی خون شود؛ اصطلاح «چربی خون عصبی» که در بین مردم زیاد شنیده میشود؛ حکایت این نوع از افزایش چربی خون است. بی خوابی نیز میتواند اثر مشابهی داشته باشد. ضعف کبد به عنوان تنظیم کننده اصلی چربی خون در طول زندگی بر اثر عادات غلط تغذیه ای و روشهای ناصحیح زندگی میتواند منجر به افزایش چربی خون شود.

ین بیمری ی کبدی است. در این مقاله از سایت سلام دنیا، قصد داریم تا به طور کامل در مورد فواید قرص لیور برای درمان بیماری کبد چرب صحبت کنیم. با ما همراه باشید. قرص لیور چیست؟ قرص لیور دارای خاصیت ضد التهابی، انرژی زا، اشتها آور و بازکننده انسداد مجاری است. موارد مصرف قرص لیور چیست؟ هر 8 ساعت یک بار باید 2 عدد از این قرص مصرف شود. در موارد حاد می توان دوز مصرفی را به هر 8 ساعت 3 عدد افزایش داد تا نتیجه مطلوب به دست بیاید. آیا قرص لیور عوارض جانبی به همراه دارد؟ خیر. با مصرف این دارو هیچ گونه عوارض جانبی گزارش نشده است. قرص لیور از داروهای موثر در تسکین و درمان بیماری های مرتبط با کبد از جمله کبد چرب و سایر اختلالات کبدی است. تهیه شده و عوارض جانبی با مصرف آن مشاهده نشده است. با این وجود، توصیه می شود که قبل از شروع به مصرف این دارو و یا هر داروی دیگری، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. پزشک با توجه به شرایط سلامتی و سابقه پزشکی تان می تواند بهترین روش درمان را برای شما توصیه کند.

این دارو فقط برای وضعیت فعلی بیماری شما تجویز شده است. لذا در آینده برای عفونت های دیگر تا هنگامی که پزشک این دارو را مناسب ندانسته مجاز به مصرف آزیترومایسین نیستید. اگر نوبت مصرف داروی خود را فراموش کردید، به محض آنکه به خاطر آوردید دارو را میل کنید. مگر آنکه نزدیک به نوبت بعدی مصرف باشد، در اینصورت نیازی نیست دوز فراموش شده را مصرف کنید. هرگز به منظور جبران نوبت فراموش شده ی مصرف، دوز دارو را دو برابر نکنید. در دمای اتاق دور از نور و رطوبت نگهداری شود. از نگهداری محصول داخل حمام خودداری کنید. پس از 10 روز در صورت استفاده نکردن از دارو آن را دور بریزید. همانند تمام دارو های دیگر دور از دسترس کودکان قرار دهید. چگونه از جوش های زیر پوستی خلاص شد؟ لازم به یاد آوریست که موارد بررسی شده در این مقاله صرفا جهت بالا بردن اطلاعات علمی افراد است. لذا به هیچ عنوان در صورت ابتلا به نشانه های درج شده اقدام به مصرف خودسرانه این دارو نفرمایید. شما فقط با تجویز پزشک مجاز به مصرف این دارو هستید. فراموش نکنید هر بیماری نیاز به بررسی دقیق توسط پزشک دارد. نشانه های درج شده در این مقاله و یا هر منبع دیگری جهت تشخیص بیماری کافی نیست.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۲:۳۰ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
اگر قصد این دارید تا به طور معجزه آسایی چربی خون خود را سریع پایین بیاورید و برای این کار از انواع دارو گیاهی و مواد غذایی طبیعی کمک بگیرید، موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنم. آب سماق: سماق به هر شکلی که استفاده شود برای درمان چربی خون و کبد چرب شما بسیار اثر بخش خواهد بود. سیر: بهتر است سیر را خام میل کنید تا اثرات درمانی آن را مشاهده کنید. استفاده از دم نوش ها: دم نوش هایی مانند دم کرده زنجبیل، دم کرده آویشن، دم کرده برگ کاسنی، دم کرده زنیان و عناب، دم کرده خارمریم و دم کرده شوید می توانند کلسترول خونتان را به سرعت پایین بیاورند. معجزه درمان های سنتی در استفاده آنها از گیاهان دارویی مناسب است. در این قسمت می خواهم گیاهانی را به شما معرفی کنم که کلسترول بد خون شما را پایین آورده و به درمان کبد چربتان کمک می کنند. اگر این گیاهان را بشناسید، به خوبی قادر خواهید بود تا دارو گیاهی مناسبی برای درمان چربی خون خود را انتخاب نمایید.

ٯ و یکی از نشانهی حیات است، پمپاژ و فشار خون در اندامهای نزدیک به قلب و همچنین شاهرگها بیشتر و در بخشهای دور از قلب و رگهای دیگر کمتر است. فشار خون با MMHG یا میلیلیتر جیوه اندازه گیری میشود. کاف دستگاه را در دست راست خود ببندید. دکمه روشن را فشار دهید. تمام نمادهای نمایشگر باید به صورت مختصر باشند و به دنبال آن ها یک صفر ظاهر شود. این حالت نشان دهنده آماده بودن دستگاه می باشد. اگر دستگاهتان کاف اتوماتیک دارد، دکمه شروع را فشار دهید. عدد بر روی صفحه نمایش دستگاه را نگاه کنید. بی حرکت بنشینید و صفحه نمایش دستگاه را نگاه کنید. عدد فشار بر روی صفحه دستگاه نمایش داده می شود. منتظر صدای بوق بلند باشید. این صدا به معنی کامل شدن اندازه گیری است. به عدد های فشار بر روی صفحه نمایش توجه کنید. فشار سیستولیک (نیروی خون در برابر دیواره های شریان در هنگام ضربان قلب) در سمت چپ و فشار دیاستولیک (فشار خون بین دو ضربان قلب) در سمت راست ظاهر می شود. تعداد ضربان نبض شما نیز ممکن است در بین یا بعد از این عدد نمایش داده شود. حتما دفترچه راهنمای دستگاه فشارسنج ( دستگاه فشارخون ) را به دقت مطالعه نمایید. هرگز بعد از موارد زیر فشار خود را اندازه نگیرید. هرگز پشت سر هم فشار خود را اندازه نگیرید. زیرا زمانی که شما فشار خون خود را اندازه میگیرید، رگ های شما دچار اسپاسم می شوند و حداقل 30 دقیقه باید صبر کنید تا به حالت عادی بازگردند و بعد مجددا اقدام به اندازه گیری فشار خون کنید.

با بالا یا پایین رفتن پتاسیم، آریتمی قلبی یا آسیب های عصبی اتفاق می افتد. مقادیر نرمال آن در خون ۳.۵ -۶ میلی اکی والان در لیتر است. کاهش پتاسیم خون(هایپوکالمی) در مواردی همچون کاهش دریافت غذایی و در وضعیت کاتابولیک، اسهال، استفراغ ، سیروز کبدی و یا آسپیراسیون رخ میدهد. علاوه بر این، مصرف بعضی داروها همچون شیرین بیان نیز باعث کاهش سطح پتاسیم خون میشوند. افزایش پتاسیم خون (هایپرکالمی) در اثربیماری کلیوی، آسیب های ناشی از تصادفات، عفونت و لیز خون اتفاق می افتد. مصرف داروهایی همچون ممانعت کننده های ACE نیز باعث افزایش پتاسیم میشوند. سدیم مهمترین یون مایع خارج سلولی است و به خاطر خاصیت احتباس دهنده آب ، ارزشمند است. مقادیر نرمال آن در خون ۱۳۵-۱۴۵ میلی اکی والان در لیتر است. تست ESR یکی از تستهای رایج میباشد که بنا به درخواست پزشک برای بسیاری از بیماران انجام میشود. این تست یک تست ارزان قیمت و غیر اختصاصی است که نتایج آن همراه با سایر تست ها ارزشمند و کمک کننده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۰:۲۹ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب