دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
80 می مر جیوه باشد. این شرایط در برخی مادران باردار بسیار جدی و خطرناک محسوب میشود. فشارخون دوران بارداری در صورتی که به خوبی کنترل شده باشد خطرناک نیست اما گاهی میتواند برای مادر خطرناک بوده و در روند رشد جنین اختلالاتی به وجود آورد. طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا، 6 تا 8 درصد مادران باردار بین سن 20 تا 48 سالگی به عارضه فشار خون در بارداری دچار میشوند. چه عواملی زمینه بروز فشار خون در مادران باردار را ایجاد می کند؟ علت افزایش فشار خون در بارداری چیست؟ برخی عوامل احتمال ابتلا به فشار خون در دوران بارداری را بالا میبرند. سبک زندگی ناسالم: شاید دور از ذهن به نظر برسد اما اضافه وزن نیز می تواند دلیل افزایش فشار خون در بارداری باشد. چاقی و اضافه وزن، نداشتن فعالیت بدنی کافی از جمله اصلیترین عوامل خطر به حساب میآیند که میتوانند احتمال ابتلا به فشار خون را در بارداری افزایش دهند. نوع بارداری: چندقلویی نیز علت افزایش فشار خون در بارداری محسوب می شود.

این می تواند باعث باریک شدن رگ ها و افزایش خطر بیماری قلبی شود. دود دست دوم نیز می تواند خطر بیماری قلبی شما را افزایش دهد. نمک (سدیم) بیش از حد در رژیم غذایی شما. سدیم بیش از حد در رژیم غذایی شما می تواند باعث حفظ مایعات در بدن شود که باعث افزایش فشار خون می شود. در رژیم غذایی شما پتاسیم به تعادل میزان سدیم در سلول های شما کمک می کند. تعادل مناسب پتاسیم برای سلامت قلب بسیار مهم است. اگر در رژیم غذایی خود پتاسیم کافی دریافت نکنید یا به دلیل کم آبی بدن یا سایر شرایط سلامتی پتاسیم زیادی از دست بدهید، سدیم می تواند در خون شما انباشته شود. نوشیدن بیش از حد الکل. با گذشت زمان، نوشیدن زیاد می تواند به قلب شما آسیب برساند. مصرف بیش از یک نوشیدنی در روز برای زنان و بیش از دو نوشیدنی در روز برای مردان ممکن است بر فشار خون شما تأثیر بگذارد.اگر شما الکل مینوشید این کار را در حد اعتدال انجام دهید. برای بزرگسالان سالم، این یعنی حداکثر یک نوشیدنی در روز برای زنان و دو نوشیدنی در روز برای مردان. یک نوشیدنی معادل 12 اونس آبجو، 5 اونس شراب یا 1.5 اونس مشروبات الکلی 80 است. فشار. سطوح بالای استرس می تواند منجر به افزایش موقت فشار خون شود. اگرچه فشار خون بالا در بزرگسالان شایع است، کودکان نیز ممکن است در معرض خطر باشند. برای برخی از کودکان، فشار خون بالا ناشی از مشکلات کلیه یا قلب است. اما برای تعداد فزایندهای از بچهها، عادات سبک زندگی - مانند رژیم غذایی ناسالم و ورزش نکردن - به فشار خون بالا کمک میکند.

با افزایش سن فشار خون کمی افزایش می یابد. میانگین فشار خون برای افراد مسن 60 تا 70 ساله 134/87 می باشد. ورزشکاران به دلیل ورزش و فعالیت بدنی، ضربان قلب پایین تر و در نتیجه فشار خون پایین تری نسبت به افراد عادی دارند، فشار خون مطلوب برای ورزشکاران کمتر از 120/80 می باشد. اگر فشار خون نرمال است یعنی کمتر از 120/80 است حداقل هر 2 سال یکبار فشار خون را اندازه بگیرید. اگر فشار خون سیستولیک بین 120 و 139 و دیاستولیک بین 80 تا 89 می باشد هر سال فشار خون خود را اندازه بگیرید شما مستعد ابتلا به فشار خون بالا هستید. اگر فشار خون 140/90 یا بالاتر باشد شما فشار خون بالا دارید و باید به پزشک خود مراجعه کرده و اقدامات لازم برای کنترل فشار خون بالا را آغاز کنید. عدد فشار خون طبیعی چقدر است؟ فشار خون مانند بسیاری از بیماری های دیگر غیر قابل درمان اما قابل کنترل است و افراد مبتلا به این بیماری باید تا آخر عمر تحت درمان قرار بگیرند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۰۷:۳۶ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب