دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
علایم کبد چرب چیست؟ کبد چرب معمولا یک بیماری خاموش است و بخصوص در مراحل اولیه نشانهای ندارد. دلایل ابتلا به کبد چرب چیست؟ یکی از شایع ترین دلایل ابتلا به کبد چرب اعتیاد به الکل میباشد. بعضی از داروهای خاص و اختلالات متابولیک نیز یکی دیگر از این دلایل هستند. درمان کبد چرب چگونه است؟ اجتناب کنید زیرا روند بیماری را بدتر می کند. آنتی اکسیدان ها و دارو های جدیدتر دیابت مانند ( ویتامین E ، سلنیوم، Btaine، Rsiglitazone، pioglitazone ) در درمان بیماری کبد چرب تاثیر داشته است. 1-آزمایش خون، که شامل تست عملکرد آنزیم های کبدی میشود. 2-تصویر برداری، که از طریق روش های مختلف همچون CT اسکن و اولتراسوند و یا ام آر ای (MRI) انجام میشود. آزمایش آنزیم های کبدی در آزمایش خون، التهاب و آسیب کبد و همچنین عملکرد کبد را مشخص می کند. آنزیم های کبدی شامل ALT، AST، آلکالین فسفاتاز است. آزمایش عملکرد کبد شامل: PT، INR، آلبومین و بیلی روبین می باشد. کبد، خون را تصفیه می کند و فرایندهای خونی را انجام می دهد. کبد مسئول سوختوساز مواد غذایی، سم زدایی، سازنده فاکتورهای انعقاد خون و بسیاری از عملکردهای حیاتی می باشد.

در ایالت متحده، تخمین زده شده است که از هر سه بزرگسال یک نفر از این بیماری رنج می برد. فشار خون بالا در افراد مسن شایع تراست. در محدوده سنی ۴۵ سالگی، مردان نسبت به زنان دارای فشار بالاتری هستند. در محدوده سنی ۶۵ سالگی برعکس شده و زنان بیشتری مبتلا به فشار خون می شوند. در مبتلایان به دیابت نسبت به افراد بدون این بیماری خطر افزایش فشار، بیشتراست. حدود ۶۰٪ از کل مبتلایان به دیابت، فشار بالا دارند. سابقه خانوادگی در بیماری فشار خون موثراست یعنی اگر یک عضو نزدیک خانواده فشار بالا داشته باشد، احتمال خطرابتلا سایر افراد خانواده به این بیماری افزایش می یابد. افراد با این بیماری ممکن است هیچ علائمی نداشته باشند، حتی اگر سال ها به این بیماری دچارشده باشند، برای همین است که این بیماری به عنوان “قاتل خاموش”شناخته می شود. در حدود یک چهارم آمریکایی ها سطح بالای فشار خون دارند و این افراد درمقایسه با کسانی که فشار پایین دارند، دو برابر بیشتر خطر بیماری های قلبی دارند. تغییر سبک زندگی می تواند به بسیاری از افراد مبتلا به فشار بالا کمک کند. عواملی که آن را افزایش می دهند می توانند باعث افزایش ضربان های قلب شوند.

حال که شناخت کافی در رابطه با کمای دیابتی دارید، باید بنا بر شرایط بدنی خود از وجود این عارضه خطرناک جلوگیری کنید. نکاتی که در ادامه این مبحث ذکر میکنیم، برای پیشگیری از کمای دیابتی به شما کمک خواهند کرد. نشانههای وجود قند خون بالا در چه مواردی مشاهده می شود؟ بی اهمیت شمردن برخی از نشانهها باعث شکل گیری عواقب بسیاری میشود. بنابراین نباید وجود افزایش قند خون و دیابت را کم اهمیت شمرد و به سادگی از کنار آن گذشت و هیچ فردی بدون علائم، درگیر بیماری قند خون بالا نخواهد شد. مهمترین چیزی که برای پیدایش افزایش قند خون واضح میباشد، مواردی همچون تغییر وزن، خستگی مفرط و تشنگی بسیار در طول روز میباشد. البته اگر آگاهی افراد در رابطه با وجود این علائم بسیار کم باشد، نمیتوانند تشخیص دهند که با افزایش قند خون مواجه شدهاند و امکان دارد تا این دسته از علائم را مربوط به بیماریهای دیگر بدانند. بهتر است بدانید که میزان قند خون از نظر علمی با نام گلیسمی شناخته میشود که در مواقعی که میزان قند خون بیشتر از ۱٫۱۰ گرم در هر لیتر خون باشد، این میتواند باعث شکلگیری مشکلات مختلف برای بدن باشد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۴۱:۴۴ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب