دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
کبدچرب معمولاً تا سالها هیچ نشانه بالینی ندارد اما درموارد شدید ممکناست با نشانههایی نظیر خستگی زودهنگام، ضعف، کاهشاشتها، حالت تهوع و درمواردی درد سمت راست و بالای محوطه شکمی و بزرگشدن کبد در معاینه همراه باشد. کبدچرب ازنظر شدت معمولاً در سه گرید یک و دو و سه طبقهبندی میشود. در گرید یک، تجمعکم چربی در بافت مشاهدهمیگردد و معمولاً آنزیمهای کبدی دراین گرید نرمال میمانند. میزان آسیب و تخریب سلولها را نشانمیدهد. پسازگذشت سالها از تشخیص و شناخت این بیماری، خط اول درمان، همچنان تغییر سبکزندگی شامل کاهشوزن، رژیمغذاییسالم، ورزش و ترکسیگار است. میزان کاهش ۱۰درصد ازکل وزن بدن ایدهآل است ولی برای شروع، کاهش ۳ تا ۵ درصد از وزن بدن توصیهمیشود. حتی اگر سبب کاهشوزن نشود، در درمان کبدچرب غیرالکلی مؤثر است. تاکنون FDA برای درمان کبدچرب غیرالکلی دارویی را تأیید نکردهاست اما برخی از داروها در بررسیها، اثرات امیدوارکنندهای داشتهاند. درمیان داروهای بررسیشده؛ فرآوردههای کاهندهوزن، حساسکنندههایگیرنده انسولین، داروهای کاهنده چربیخون، آنتیاکسیدانها، نمکهای صفراوی و کوآنزیمهای بهبوددهنده ترانسفر اسیدهایچرب بهچشم میخورند که بهترین آن ها دسته دارویی تیازولیدیندیونها با مکانیسم اثر بر اکسیداسیون اسیدهایچرب میباشد.

پس لطفا این اجازه را به او بدهید. چرا نتایج آزمایش خون مهم است؟ اول از همه، بیایید به این نکته پی ببریم که چرا نتیجه آزمایش خون این قدر در تشخیص بیماریهای مختلف اهمیت دارد. پس، برای دانستن این موضوع قبل از هر چیز لازم است شما خون را به عنوان یک سیستم اکسیژن رسانی و مکانیسمی برای دفع مواد زائد بدن در نظر بگیرید. اندامهای خاصی در بدن، مانند کبد، کلیه، طحال و ریهها مانند ایستگاههای پردازش هستند. ارزشهای معمولی در نتیجه آزمایشگاهی بر عملکرد اندام سالم و سیستمهای کاملاً کاربردی دلالت دارد. مهم است به یاد داشته باشید که اگر نتیجه آزمایش در محدوده نرمال و مشخصی که در نظر گرفته شده است نباشد، نباید فکر کنید که بیماری قریبالوقوع گریبانگیر شما خواهد شد. محدوده نرمال و قابل اطمینان با آزمایش گروه بزرگی از افراد سالم تعیین شده است. اما همین محدودههای نرمال هم تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر سن، جنسیت، وزن، سابقه پزشکی، داروهای مصرفی و سبک زندگی دستخوش تغییر میشود. وضعیت نرمال چیزی است که پزشک معالج بهتر میتواند با توجه به وضع بالینی تان به شما بگوید. چطور نتیجه آزمایش خون را بخوانیم؟

این در حالی است که در همان ابتدای مسیر بیماری کبد چرب، آنزیم های کبد تا حدودی غیرطبیعی شده و میزان چربی کبد افزایش پیدا می کند. البته در شرایط ابتدایی این بیماری، هیچ خطری فرد را تهدید نمی کند. با این حال عدم رسیدگی به آن، باعث پیشرفت چربی و به هم ریختگی بیشتر آنزیم های کبدی شده و در نتیجهن خطر ابتلا به سیروز کبدی و سرطان کبد بیشتر می شود. یکی از مشکلات اصلی بیماری کبد چرب که رسیدگی به آن در اسرع وقت را مهمتر می کند، عوارض این بیماری برای قسمت های مختلف بدن است. بیماری هایی مثل دیابت، فشار خون بالا و بیماری های مرتبط با کلیه، ممکن است به دلیل کبد چرب در بدن انسان ایجاد شود. جالب است بدانید که یکی از دلایل بروز کبد چرب چاقی است و در مقابل، بیماری کبد چرب نیز به چاق شدن بیشتر فرد منجر می شود. این یک چرخه ناسالم به سمت سیروز کبدی یا همان نابودی کل کبد است. همچنین فردی که به کبد چرب مبتلا می شود، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در خود افزایش می دهد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۴۴:۲۵ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب