دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
این ممکن است باعث بزرگ شدن قلب شود. مغز شما به یک منبع سالم از خون غنی از اکسیژن برای عملکرد صحیح متکی است. انسداد موقت جریان خون به مغز را حملات ایسکمی گذرا (TIA) مینامند. انسداد قابل توجه جریان خون، باعث مرگ سلولهای مغزی میشود. این به سکته مغزی معروف است. فشار خون کنترل نشده همچنین ممکن است بر حافظه و توانایی یادگیری، یادآوری، صحبت و استدلال شما تأثیر بگذارد. درمان فشار خون، اثرات فشار خون کنترل نشده را محو یا معکوس نمیکند. با اینحال، خطرات مشکلات آینده را کاهش میدهد. اگر عوامل خطر برای فشار خون بالا دارید، میتوانید اقدامات زیر را برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری و عوارض آن انجام دهید. به آرامی راه خود را برای خوردن وعدههای غذایی گیاهی سالم برای سلامتی قلب ادامه دهید. سعی کنید روزانه بیش از هفت وعده میوه و سبزیجات بخورید. سپس سعی کنید یک وعده دیگر در روز به مدت دو هفته اضافه کنید. پس از آن دو هفته، هدف این است که یک وعده دیگر اضافه کنید. هدف نهایی این است که ده وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف کنید.

تحقیقات نشان می دهد در کسانی که این ۲ کار را انجام داده اند، احتمال بروز دیابت در آنها ۶۰ درصد کم شده است. علاوه بر آن، اگر چربی خون بالا دارند باید حتما درمان کنند چون ریسک بیماری قلبی را زیاد می کند. اگر فشار خون بالا دارند، باید فشارخونشان پایین بیاید و اگر سیگاری هستند باید سیگار را ترک کنند. رژیم غذایی این افراد باید مانند رژیم غذایی افراد دیابتی باشد؟ نیازی نیست این افراد رژیم دیابتی داشته باشند اما نکته مهم، داشتن یک رژیم غذایی سالم است؛ به گونه ای که میوه و سبزی های تازه زیاد مصرف شود. این افراد باید روغن های مفید با اسیدهای چرب غیراشباع مانند روغن زیتون و کانولا مصرف کنند و از مصرف چربی های اشباع مانند روغن نباتی و کره بپرهیزند. علاوه بر این، ماهی را به دلیل داشتن امگا ۳ در برنامه غذایی خود بگنجانند. فست فودها، مواد سرخ کرده، شکلات و نوشابه را از برنامه غذایی خود حذف و سعی کنند غذا را بیشتر در منزل تهیه کنند تا از میزان روغن و سایر مواد آن مطلع باشند.

گفته میشود سیاه دانه دارای اثرات ضد التهابی قوی است. کبد که یک اندام حیاتی است؛ سموم را حذف میکند، داروها را وارد جریان خون میکند، مواد مغذی را پردازش میکند و پروتئینها و مواد شیمیایی تولید میکند. بنابراین، آسیب کبدی اغلب میتواند کشنده باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که روغن سیاه دانه از آسیب کبدی محافظت میکند. در مطالعه دیگری، سیاه دانه با کاهش نسبت غلظت سمی در کبد، از آسیب کبد و کلیه محافظت کرد. میزان قند خون بالا ممکن است با علائمی مانند تشنگی، کاهش وزن ناگهانی، خستگی و مشکل در تمرکز رخ دهد. قند خون بالا که در طولانی مدت به طور غیرقابل کنترلی پیشرفت میکند؛ میتواند مشکلات عمدهای مانند آسیب عصبی، زخمهای التیام نیافته و از دست دادن بینایی را ایجاد کند.سیاه دانه به منظم نگه داشتن قند خون بالا کمک میکند. در نتیجه هفت مطالعه مختلف مشخص شد که زیره سیاه سطح و میانگین قند خون را بهبود میبخشد. نوشیدن یک قاشق روغن سیاه دانه با مخلوط کردن آن با آب گرم به تمیز کردن اندامهای داخلی کمک میکند. علاوه بر این، به لطف آنتی اکسیدانهای موجود در آن، فشار خون و سطح قند را متعادل میکند. علاوه بر همه این ها، لازم است اقدامات احتیاطی در برابر عوارض جانبی مانند واکنشهای آلرژیک و انعقاد خون انجام شود. به همین دلیل باید با مشورت افراد متخصص از آن استفاده کنید.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۰۰:۳۱ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
ران جوان؛ تص کنید که راحتی، عملکرد و امنیت خانه شما به یک ماشین وابسته است که هر کاری از بیرون بردن زباله ها تا ارائه داروهای صبحگاهی شما را انجام می دهد و حتی قفل درها را باز و بسته کرده و چراغ ها را روشن و خاموش می کند. شما باید همواره از عملکرد درست و متناسب این دستگاه اطمینان حاصل کنید، این گونه نیست؟ ماشینی بین دیافراگم و معده شما قرار دارد که عملکرد روان خانه بدنتان و سلامت خوب شما را حفظ می کند. اگر این ماشین دچار نقص شود، زندگی شما می تواند در معرض خطر قرار بگیرد. بنابر برخی دلایل، این اندام به اندازه قلب، ریه ها و اندام های دیگر که در معرض خطر بیماری قرار دارند، مورد توجه قرار نمی گیرد. احتمالا تاکنون متوجه شده اید که درباره کبد صحبت می کنیم. کبد وظایف مختلفی را بر عهده دارد که در ادامه با برخی از مهمترین آنها بیشتر آشنا می شویم. تقریبا هر دارویی که مصرف می کنید از مسیر کبد عبور می کند. برخی، مانند داروهای ضد تشنج و داروهای بیهوشی تا زمانی که کبد آنها را فعال نکرده باشد، عمل نمی کنند. برای هر نوع دارویی، بدن باید از مقادیر اضافه آن خلاص شود به جای این که اجازه انباشته شدن را بدهد. بیشتر داروها محلول در چربی هستند، به این معنی که به سختی از طریق ادرار دفع می شوند. آنزیم هایی در کبد آنها را تجزیه کرده و به اشکال محلول در آب در می آورد که قابلیت دفع از طریق ادرار را فراهم می کند.

البته این مقدار برای نژاد های مختلف متفاوت است. از پزشک خود درمورد مقدار دور کمر سالم برای خودتان بپرسید. 2 .منظم ورزش کنید. فعالیت جسمانی منظم -مانند 150 دقیقه در هفته، یا حدود 30 دقیقه در بیشتر روزهای هفته- می تواند در صورت اینکه فشار خون تان بالا باشد، حدود 5 تا 8 میلیمتر جیوه فشار خون شما را کاهش دهد. مهم است که پشت کار داشته باشید، زیرا اگر ورزش را متوقف کنید، فشار خون شما میتواند دوباره افزایش یابد. اگر فشار خون شما بالا باشد، جهت درمان فشار خون بالا در منزل، ورزش میتواند بسیار موثر باشد. فعالیت جسمانی منظم میتواند فشار خون شما را کاهش دهد و به مقدار سالم برساند. بعضی از ورزش های هوازی را می توانید برای کاهش فشار خون امتحان کنید، مثل قدم زدن، پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا کردن یا رقصیدن. همچنین می توانید ورزش های با شدت بیشتر را امتحان کنید، مثل فعالیت انفجاری بعد از یک دوره استراحت از ورزش های سبک تر. همچنین تمرین های کششی میتوانند در درمان فشار خون بالا در منزل به شما کمک زیادی کند. هدف این است که تمرینات کششی حداقل دو روز در هفته انجام شود.

همش توی سرِ مال داخلی نزنید. دیروز یهودیان الخلیل مراسم مفصلی برگزار کردهاند و گفتهاند توکل بر خدا، چون الخلیل شهر مقدسی است، خدا ما را از خطر کرونا محفوظ نگه میدارد. آدم عصبانی میشه از بس خیابانها شلوغه. اصلا ما که همه کارهامون به کوری چشم دشمنه، ببینید ایتالیا خلوته. تهران شلوغه. البته روم به دیوار. من بیرون نرفتم. تو بی بی سی خونه همسایه دیدم. کو مشت محکم ما به دهان دشمنان؟ خانم یکی از دوستانم نوشت بالاخره رفیقتان امروز از زندان آمد. سیاسی بودها. نوشتم بهش بگید نه منو ببر به خونتون نه بیا به خونه ما. امروز یک کار مهم کردم. ۵ ساعت سراغ موبایل نرفتم. کلی از کتابی رو که دستمه خوندم. سریال بریکینگ بد را هم به سیزن سومش رسیدم. لذتی که در کنار گذاشتن موبایل هست، در مصافحه و معانقه ایام کرونا نیست. از من گفتن. نوشته بودند، حواستان به فرودگاههای شمال باشد. ماهان یواشکی مسافر نزند به مقصد شمال.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۸:۲۷ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
تریکوموناس واژینالیس یک عامل شایع واژینیت در خانم ها است که گاهی در یورترای مردان نیز دیده می شود، این پارازیت به شکل سلول بزرگ با فلاژلی با حرکات تند دیده می شود. دامنه تغییرات رنگ ادرار گسترده بوده و عمدتا وابسته به غلظتش میباشد. رنگ ادرار از زرد کمرنگ (Light yellow) تا کهربایی تیره (Dark yellow) متغیر است. گردد. حضور گلبولهای سفید یا قرمز، اپی تلیالها و باکتریها نیز در میزان خاصی میتوانند ادرار را کدر یا نیمه کدر کنند . موکوس نیز میتواند نمای مه آلود ( cloudy) به ادرار بدهد. شاخص غلظت مواد محلول در ادرار است که برای سنجش قدرت تغلیظ و رقیق کردن کلیه ها به منظور حفظ و بقای هموستاز به کارمیرود. بین ۸-۶/۴ متغیر بوده و معمولا حدود ۶ و کمی اسیدی است. حضور مقادیر زیاد پروتئین در ادرار میتواند یک علامت مهم بیماریهای کلیوی باشد.اما در شرایط فیزیولوژیک وبدون بیماری مثل ورزش و تب هم دفع پروتئین در ادرار افزایش می یابد. 180mg/dl) .هرچند گاهی بطور طبیعی آستانه کلیوی برخی افراد پایین تر از این هم میباشد.دیابت شیرین، تزریق سرمهای قندی ومصرف یکباره و زیاد کربوهیدراتها ( گلوکوزوری گذرا) از دلایل گلوکوزوری هستند.

بعد از این که شرایط اندازهگیری میزان گلوکز خون از طریق ۷۵ گرم گلوکز انجام شد، یک ساعت بعد نیاز به انجام آزمایش مجدد دارد. اما شرایط تشخیص و نتیجه این نوع از آزمایشات به گونهای است که یکی از آنها باید عددی بالاتر از حد طبیعی را نشان بدهد. بیماری قند خون باعث بروز چه مشکلاتی برای افراد خواهد شد؟ در این مطالب مواجه شدید که وجود بیماری قند خون بسیار نگرانکننده است و افراد باید فورا از راهکار درمانی برای موارد، استفاده داشته باشند. البته با تشخیص میزان قند خون بعد از شام در افراد سالم میتوانید فورا پیشگیریهای لازم را برای شکلگیری بیماری قند خون انجام دهید. به همین دلیل این موضوع مهم شمرده میشود که در ادامه این مبحث، بیشتر در رابطه با آن خواهیم گفت. حتما میدانید که بیماری دیابت به عنوان یک بیماری مهم شمرده میشود، اما امکان دارد که برخی از افراد در رابطه با نشانههای اصلی آن چیزی ندانند. گزینه مهم دیگری که به عنوان یک نشانه برای افراد بر اثر افزایش قند خون شناخته میشود، کمبینایی و مشکلاتی در بینایی میباشد.

به این تجمع، تصلب شرایین گفته میشود. شریانها رگهای خونیای هستند که خون سرشار از اکسیژن را از قلب به سایر اندامهای بدن میبرند. چربیهایی که منجر به افزایش کلسترول LDL در بدن میشوند چربیهای اشباعشده و چربیهای ترانس نامیده میشوند. این چربیها در محصولات حیوانی مانند گوشت، شیر، پنیر و کره یافت میشوند. چربیهای ترانس نیز در فستفودها و غذاهای سرخشده وجود دارند و در مواردی مانند کلوچهها، کراکرها و محصولات پختهشده، برای افزایش ماندگاری غذاهای فرآوری شده استفاده میشوند. لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) چیست؟ به کلسترول HDL، کلسترول خوب گفته میشود. این کلسترول به این دلیل خوب است که انواع دیگر کلسترول ازجمله کلسترول LDL را از شریانها دور میکند. HDL انواع دیگر کلسترول را در کبد دفع میکند تا از بدن خارج شوند. متخصصان بر این باورند که سطح بالای کلسترول HDL با کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی همراه است. چه آزمایشی کلسترول را اندازهگیری میکند؟ اگر میخواهید بدانید علائمی که نشان میدهد کلسترول خون بالا دارید چیست، لازم است بدانید کلسترول بالا هیچ علائمی ندارد. به همین دلیل، همه افراد لازم است هر پنج سال یک بار سطح کلسترول خون خود را اندازهگیری کنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۶:۲۲ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
اه خبری خبارخ به نقل از همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیاه دانه در بسیاری از فرهنگها دانه مقدس نامیده میشود. اغلب در خاورمیانه، کشورهای آفریقایی و آسیایی مورد استفاده است. سیاه دانه برای بسیاری از بیماریها از برونشیت تا اسهال مفید است. سیاه دانه که در ۲۰۰۰ سال پیش در زمان پادشاه توت به عنوان دارو مورد استفاده قرار میگرفت؛ یکی از منابع درمانی رایج بشریت است. معروف است که زیره سیاه که به دلیل طعمی که دارد از جمله غذاهایی است که در آشپزخانه استفاده میشود، برای بسیاری از بیماریها از برونشیت گرفته تا اسهال مفید است. به همین دلیل میتوانید به جای این که زیره سیاه را به صورت دانهای ساده روی شیرینیها و نانها پاشیده میشود، به عنوان یک منبع شفا در نظر بگیرید تا از فواید فراوان آن بهرهمند شوید. آنتی اکسیدانها رادیکالهای آزاد را که باعث بسیاری از بیماریها در بدن مانند سرطان میشوند، خنثی و از آسیب سلولی جلوگیری میکنند. تحقیقات انجام شده نشان میدهند که سیاه دانه یکی از بهترین راههای محافظت در برابر بیماریهای مزمن مانند سرطان، دیابت، بیماریهای قلبی و چاقی است. سیاه دانه سرشار از آنتی اکسیدان است.

پوست براق و سفت میشود و ناخن پا ممکن است ضخیم شود و بهآرامی رشد کند. کلسترول بیشازحد (200 تا 239 میلیگرم در دسی لیتر بالا مرزی و 240 میلیگرم در دسی لیتر بالا است) سالم نیست زیرا میتواند موانعی در بزرگراههای شریان ایجاد کند که در آن خون به بدن شما میرسد. این به اندامهای شما آسیب میرساند. کلسترول بد (LDL) خطرناکترین نوع است زیرا باعث میشود رسوبات کلسترول سخت شده (پلاک) در داخل رگهای خونی شما جمع شود. این کار عبور خون را سختتر میکند که شما را در معرض خطر سکته مغزی یا حمله قلبی قرار میدهد. به کلسترول، نوعی چربی، فکر کنید که در اتومبیلهای لیپوپروتئینی از طریق خون شما حرکت میکند. لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) بهعنوان کلسترول بد شناخته میشود زیرا میتواند شریانهای شما را مانند یک کامیون بزرگ که خراب میشود و مسیر ترافیک را مسدود میکند مسدود کند. تعداد بالای مرزی: 130 تا 159 میلیگرم در دسی لیتر. لیپوپروتئین با چگالی بسیار کم (VLDL) نیز بد نامیده میشود زیرا حامل تری گلیسیرید است که به پلاک شریان اضافه میشود.

سیر: سیر در بسیاری از نقاط جهان یک افزودنی محبوب برای طعم دهی غذاها به شمار میرود. سیر خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد که برای مبارزه با عفونتها مفید است. برخی مطالعات نشان میدهد که سیر به جلوگیری از توسعه زخمها و تسریع روند بهبودی آنها کمک میکند. همچنین میتواند به جلوگیری از رشد هلیکوباکتر پیلوری بیانجامد. یک مطالعه نیز نشان میدهد که خوردن دو حبه سیر با هر وعده غذایی و دو بار در روز میتواند علیه هیلکوباکترپیلوری اثرات ضد باکتریایی داشته باشد. شیرین بیان: شیرین بیان ادویهای بومی منطقه مدیترانه و آسیاست. صدها سال است که مردم از شیرین بیان در داروهای سنتی استفاده میکنند. برخی معتقدند که خوردن ریشه خشک شیرین بیان میتواند به درمان و جلوگیری از زخم معده کمک کند. اما تحقیقات بر استفاده از مکملهای شیرین بیان به جای گیاه آن تاکید دارند. یک مطالعه نشان میدهد مصرف مکملهای شیرین بیان میتواند به مبارزه با عفونتهای هلیکوباکترپیلوری و جلوگیری از رشد آن کمک کند. آلوئه ورا: آلوئه ورا یک روغن گیاهی رایج در بسیاری از لوسیونهای موضعی، مواد آرایشی و مواد غذایی است. برخی مطالعات از چگونگی تاثیر آلوئه ورا بر زخمهای معده، نتایج مطلوب به دست آوردهاند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۴:۱۷ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
اگر تهوع همراه با استفراغ باشد باید بدن بوسیله خوردن وعدههای کوچک آب بصورت منظم آبرسانی شود. خوردن غذاهای شور یا نوشیدن یک نوشیدنی قندی بدون گاز میتواند به جایگزینی قندها و نمکهای از دست رفته با استفراغ ضروری است. سوپ ساده سبزیجات، داغ خورده شود. عرق کردن هنگام خوردن سوپ داغ، نشانه خوبی برای بهبودی است. استفاده از مواد مخدر، الکل و کافئین باعث تحریک بیشتر معده شده و حالت تهوع را بدتر می کند. فردی که دچار احساس تهوع شده است باید از قرار گرفتن در محیطهای گرم، دم کرده پرهیز کند. بودن در هوای خنک و تازه احتمال شدیدتر شدن حالت تهوع را کاهش میدهد. وعدههای غذایی باید حجم کم داشته باشند. 6 تا هشت وعده کوچک در روز و یک میان وعده پیش از خواب، مفید است. بعضی از فعالیتهای روزمره و وضعیتهایی مثل خم شدن به جلو و یا منقبض کردن شکم نیز میتواند باعث افزایش تهوع شود.

در واقع میتوان گفت مصرف مواد غذایی به تنهایی سبب ایجاد زخم معده و درمان زخم معده نمیشوند. با این حال رژیم غذایی سالم به نفع سلامت روده و دستگاه گوارش خواهد بود. در حالت کلی میتوان گفت رژیم غذایی حاوی فیبر، میوه و سبزیجات راهکار مناسبی برای بهبود است. برای درمان و کاهش علائم زخم معده باید از مصرف برخی از مواد غذایی که سبب تولید بیشتر اسید معده میشوند اجتناب کرد. حتی مصرف مواد غذایی که ریفلاکس معده را نیز در پی دارند بهتر است تا درمان کامل، قطع شوند. مصرف مواد غذایی ترش مانند میوههای ترش یا غذاهای تند و فلفلی سبب تشدید زخم معده میشوند. بهتر است تا جای ممکن از مصرف آنها اجتناب کرد. علاوه بر مصرف یا عدم مصرف برخی از مواد غذایی به منظور بهبود زخم معده، لازم است راهکارهای موثر دیگری را نیز پیش گرفت. در مواردی که زخم معده درمان نشده رها شود، خونریزی شدید را در پی خواهد داشت که میتواند عاملی تهدید کننده برای بقاء فرد باشد. برای اینکه از بروز علائم زخم معده در امان باشیم، میتوانیم راهکارهای ایمنی را انجام دهیم. رژیم غذایی هلیکوباکتر پیلوری چگونه است؟ بیماری مری بارت چیست؟ آپاندیس چه وظایفی دارد؟ آپاندیسیت چیست؟ معده به عنوان عضوی پیچیده از بدن، ممکن است به مراقبتهای زیادی نیاز داشته باشد. برای پیشگیری از بروز علائم زخم معده راهکارهای بیان شده موثر هستند اما بهتر است با بروز علائم راهکار درمانی را طبق صلاح دید پزشک پیش گرفت. از این طریق از وخیم شدن بیماری نیز جلوگیری خواهد شد و روند درمان نیز نتیجه موثر و سریعتری خواهد داشت.

این گروهها شامل پروتئینها مثل گوشت، ماهی، تخممرغ، حبوبات و خشکبار، مواد نشاستهای مانند نان، ماکارونی و برنج، میوه و سبزیجات، لبنیات و چربیها است. بدن ما به کربوهیدرات نیاز دارد، ولی بهتر است آنها را با مطالعه انتخاب کنیم. میوهها بهتر است تازه مصرف شوند. میوههای منجمد یا کنسرو شده که شکر افزودنی نداشته باشند. از لبنیات کم چرب استفاده کنیم، در صورتی که میخواهیم لبنیات پرچرب مصرف کنیم، لازم است در حجم بسیار کم باشد. مقاومت در برابر مصرف این دسته غذایی بسیار مشکل است. در نظر داشته باشیم که خوردن مقدار زیاد آن افزایش وزن را به دنبال خواهد داشت و این موضوع، کار را برای کنترل دیابت دشوار میکند. وقتی شما یک نوشیدنی مورد علاقه خود را می نوشید احتمالا بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید کالری، شکر، نمک یا چربی را مصرف کرده اید. حتما قبل از مصرف به جدول مواد غذایی روی قوطی نوشیدنی توجه کنید. دیابت تیپ یک با انسولین بهصورت تزریقی درمان میشود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۲:۱۱ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
سطح کلسترول HDL کمتر از 40 mg / dL مقدار کمی است. بیماری قلبی عروقی یکی از علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است که حدود 1.5 میلیون مورد حملات قلبی و 0.5 میلیون سکته مغزی به صورت سالان رخ می دهد. بسیاری از افرادی که حمله قلبی و سکته مغزی دارند هیچ علائم قبلی ندارند. پیشگیری از حوادث قلبی عروقی امری کلیدی است. عوامل خطر عبارتند از سن، وضعیت سیگار کشیدن، فشار خون بالا، دیابت، چربی خون و کلسترول HDL. این عوامل به وسیله پزشک برای تعیین وضعیت فرد استفاده می شود. مقدار HDL در خانم ها باید بالاتر از 40 و در آقایان بالاتر از 50 باشه. لیپید اغلب برای ارزیابی خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی اندازه گیری می شود. حفظ غلظت مطلوب لیپید خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می دهد. روش مناسب درمان به پروفیل لیپید و عوامل دیگر خطر از جمله سن، جنسیت، وضعیت سیگار کشیدن، خانواده و سابقه بیماری های قلبی بستگی دارد. سطح کلسترول در طول زمان تغییر می کند. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند حداقل دو هفته قبل از آغاز یک برنامه درمان جدید، حداقل دو بار چربی اندازه گیری شود. ورزش و رژیم غذایی سالم اولین قدم در برابر کلسترول بالا است. درصورتیکه کلسترول با ورزش و رژیم غذایی (3 ادویه کاربردی در کاهش چربی بد خون) سالم همچنان بالا بود، پزشک دارو تجویز میکند. انتخاب نوع دارو توسط پزشک نیز بستگی به علل مختلفی مانند سن و عوارض احتمالی دارو بر فرد دارد.

این علایم ممکن است در روزهای گرم یا زیر آفتاب قرار گرفتن طولانی مدت در ظهر، بیشتر دیده شود. خستگی و ضعف نیز بسیار شایع است و می تواند بعد از غذا (هنگامی که خون در معده جمع می شود)، شروع شود. سرگیجه یکی دیگر از علائم شایع افت فشار خون است. همچنین احتمال سردرد شدید، غش کردن، از دست دادن هوشیاری، تاری دید و اختلالات بینایی نیز وجود دارد. همه ی این علایم، نشاندهنده ی بروز یک مشکل در سلامتی است. پرفشاری خون نیز علایم زیادی دارد که باید از آن آگاه باشید. اولین علائم فشار خون بالا همیشه قابل توجه نیستند و می توانند مبهم باشند. این علایم به مرور زمان و به آرامی بیشتر می شوند. علائم فشار خون بالا شامل مشکل در خواب شبانه، تحریک پذیری جزئی، بی خوابی، بیقراری در زمان خواب، دیدن کابوس های مکرر، بیدار شدن از خواب شبانه، مشکلات شنوایی مانند وزوز گوش و غیره است.

· همچنین، مقدار نرمال آنریم SGpt نیز در خانم ها کمتر از ۳۱ و در آقایان کمتر از ۴۰ است. مقادیر بالاتر از مقادیر گفته شده به عنوان بیماری کبد چرب یا فرد مستعد به ابتلای بیماری کبد چرب در نظر گرفته میشود. برای بررسی عملکرد کلیه، دو آزمایش اساسی در چکاپ کامل انجام میشود که با نامهای اوره(Urea) و کراتینین (Creatinin) شناخته میشوند. در واقع این دو آزمایش مهمترین معیارهای تشخیص بیماریهای کلیوی محسوب میشوند. · آزمایش اوره (Urea) که مقدار نرمال آن در خانمها بین ۱۰ تا ۳۰ و در آقایان بین ۱۵ تا ۴۵ است. · آزمایش کراتینین (Creatinin) که مقدار نرمال آن در خانمها بین ۰٫۶ تا ۱٫۲ و در آقایان بین ۰٫۸ تا ۱٫۳ میباشد. در آزمایشگاههای مختلف رنج نرمال ویتامین دی، (VitD) متفاوت است اما در اکثر آزمایشات رنج نرمال این ویتامین برای افراد بین مقادیر ۲۵ تا ۸۰ در نظر گرفته میشود. بیماری تیرئید نیز از بیماریهایی است که امروزه بین افراد و بخصوص افراد میانسال بسیار شیوع پیدا کرده است و غالبا در چکاپها محاسبه و بررسی میشود. در مرحله اول و در چکاپهای عمومی غالبا دو آزمایش TSH و T4 برای تشخیص بیماری تیروئید محاسبه میشود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۰:۰۶ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
چندین مطالعه از ارتباط فشار خون و سلامت مغز وجود دارد. فشار خون بالاتر با عملکرد شناختی ضعیفتر و آسیب به بافت مغز ارتباط دارد. طبق مطالعات طولانی مدت در صورت فشار خون سیستولیک در محدوده 140-160 میلی متر جیوه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل بیش از دو برابر است. تصور میشود که کلسترول در تشکیل پلاکهای آمیلوئید بتا که دلیل مشخصه بیماری آلزایمر نقش مهمی دارند. سطح ویتامین D خود را کنترل کنید. سطح پایین ویتامین D با اختلال شناختی مرتبط است ویتامین D در تشکیل حافظه نقش دارد. چندین مطالعه کمبود ویتامین D را با افزایش خطر نقص شناختی یا زوال عقل در بزرگسالان بزرگتر مرتبط دانسته است. سطح مطلوب ویتامین D بین 30 تا 45 نانوگرم در میلی لیتر است. علاوه بر این، این ویتامین در تنظیم انتقال گلوکز و کلسیم به داخل و درون مغز نقش دارد. همچنین ممکن است با کاهش التهاب و افزایش انتقال دهندههای عصبی خاص از شناخت محافظت کند.

پایین بودن سطح پتاسیم یا منیزیم خون ممکن است خطر ابتلا به QT prolongation را افزایش دهد. این خطر ممکن است در صورت استفاده از داروهای خاص مثل دیورتیک ها افزایش یابد. همچنین در صورت ابتلا به شرایطی مثل تعریق شدید، اسهال یا استفراغ، مسئله را با پزشک خود در میان گذاشته تا از ایمنی مصرف آزیترومایسین مطمئن شوید. آزیترومایسین ممکن است سبب کاهش تاثیر واکسنهای زنده باکتریایی (مثل واکسن تیفوئید) شود. در هنگام مصرف این دارو واکسیناسیون انجام ندهید. مگر آنکه پزشک به شما بگوید. پیش از انجام اعمال جراحی یا دندانپزشکی، جراح یا پزشک خود را از مصرف آزیترومایسین (و هر داروی گیاهی یا شیمیایی دیگری که مصرف می کنید) مطلع کنید. افراد مسن ممکن است نسبت به عوارض این دارو حساس تر بوده و مقاومت کمتری داشته باشند. کودکان (به خصوص نوزادان زیر 6 هفته) نسبت به مشکلات حاد معده آسیب پذیر ترند. در صورتی که فرزند شما با مصرف آزیترومایسین دچار بی اشتهایی یا استفراغ شد، متخصص اطفال را در جریان قرار دهید.

این گونه مواد غذایی را به طور منظم در برنامه غذایی روزانه ی خود بگنجانید. سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند و در بهبود کلسترول مفید هستند. خوردن متوسط برخی خشکبار مانند بادام زمینی و بادام می تواند در کاهش کلسترول خون کمک کند. خشکبار حاوی چربی سالم و آنتی اکسیدان هایی است که به حفظ سلامت دستگاه قلبی و عروقی شما کمک می کند. در هفته شما باید 2 تا 3 وعده خشکبار مصرف کنید. هر وعده خشکبار حدود یک سوم لیوان است. ولی در میزان مصرف خود دقت کنید، زیرا خشکبار حاوی کالری فراوانی است. نکته مهم دیگر در مصرف خشکبار این است که از خشکبار بدون نمک استفاده کنید. از غذاهای دریایی به ویژه ماهی ها در سبد غذایی خود استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که میگو تنها غذای دریایی حاوی کلسترول فراوان می باشد و نباید آن را مصرف کنید. مصرف چربی حیوانی یکی از عوامل بالا رفتن کلسترول خون است، ولی همه گوشت ها برای شما بد نیستند. از گوشت های با چربی کم استفاده کنید و سعی کنید به جای سرخ کردن گوشت آن را بپزید و یا به صورت کبابی استفاده نمایید. از گوشت مرغ استفاده کرده و قبل از پختن آن، پوست آن را جدا کنید. از گوشت های فرآیند شده مانند سوسیس و کالباس کمتر استفاده کنید و یا اصلا استفاده نکنید. جگر، دل و قلوه حاوی کلسترول فراوانی است. سعی کنید خیی کم از این گونه گوشت ها استفاده کنید. در هفته دوبار از ماهس استفاده کنید. این ماهی ها بهتر است از نوع چرب آنها مانند سالمون یا قزل آلا باشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۴۸:۰۲ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
الکل و بی آبی می توانند در پایین آوردن فشار خون نقش داشته باشند، حتی اگر شما در حد اعتدال آن را بنوشید. از سوی دیگر، نوشیدن آب، با از دست دادن آب بدن و افزایش حجم خونی مبارزه می کند. به دنبال یک رژیم غذایی سالم باشید. وعده های غذایی کوچک کم کربوهیدرات مصرف کنید. برای کمک به پیشگیری از افت فشار خون شدید بعد از صرف غذا، وعده های کوچک چندین بار در روز مصرف کنید و خوردن غذاهایی با کربوهیدرات بالا مانند سیب زمینی، برنج، ماکارونی و نان محدود کنید. پزشکتان ممکن است همچنین نوشیدن قهوه کافئین دار یا چای بعد از غذا به طور موقتی برای بالا بردن فشار خون را توصیه کند. اما از آنجا که کافئین می تواند باعث مشکلات دیگری شود، با پزشک خود قبل از نوشیدن بیشتر نوشابه های کافئین دار صحبت کنید. همچنین نوشیدن مایعات حجم خون را افزایش داده و به پیشگیری از کم آبی بدن نیز کمک می کنند، که هر دو در درمان افت فشار خون ناگهانی مهم هستند. در هنگام تغییر موقعیت بدن به آرامی اینکار را انجام دهید. قبل از بیرون آمدن از رختخواب در صبح، برای چند دقیقه تنفس عمیق انجام دهید و سپس به آرامی قبل از ایستادن، بنشینید. اگر شما بر روی تخت دراز کشیده اید ابتدا مقداری سر خود را بالا ببرید که این می تواند برای مبارزه با اثرات گرانشی به شما کمک کند. اگر علائم شما در حالی که ایستاده اید شروع شد، ران خود را به حالت قیچی قرار دهید، و یا یک پای خود را بر روی یک طاقچه یا صندلی قرار دهید. این مانورهای جریان خون شما را به قلبتان بر می گردانند.

تقریبا اکثر انسان ها با آشفتگی خواب مواجه هستند که بعد از سن ۵۰ سالگی این وضعیت بدتر می شود. پس سعی کنید یک چرخه مناسب برای خواب خود ایجاد کنید. بسیاری از افراد بعد از بالا رفتن سن با ضعیف شدن حس شنوایی خود مواجه می شوند که تاثیر منفی آن را روی زندگی احساس می کنند و روابط آن ها دچار خطر می شود. حتی بعضی از آن ها مجبور به استفاده از سمعک می شوند. در چنین حالتی بهتر است با یک متخصص گوش صحبت کنید. مغز خود را فعال نگه دارید و ارتباطات خود را در اجتماع افزایش دهید. عصبانیت یک اختلال فیزیولوژیک و روانی می باشد که بسیاری از افراد را درگیر کرده است. بالارفتن سن شما را بیش از همیشه در معرض عصبانیت قرار می دهد. علت آن هم به هم ریختگی هورمونی می باشد. پیشنهاد ما این است که حتماً با یک روان پزشک صحبت کنید. از دارو های مخصوص در صورت نیاز استفاده کنید و هورمون های خود را به حد تعادل برسانید تا از عصبانیت ، اضطراب و افسردگی جلوگیری کنید.

پس از معرفی سایر گرید های بیماری کبد چرب به رژیم غذایی کبد چرب گرید ۱ می پردازیم. بیماری کبد چرب گرید ۲ نوع پیشرفته تری از بیماری کبد چرب گرید ۱ می باشد. در این بیماری سلول های بیشتری از کبد با چربی اشغال می شوند و به این ترتیب در بخش بیشتری از کبد چربی ها تجمع می یابند و به قسمت بیشتری از کبد آسیب می رسانند. کبد چرب گرید ۲ در واقع نوع پیشرفته تری از بیماری کبد چرب گرید ۱ می باشد که به تبع درمان آن مشکل تر و زمان بر تر می باشد. این بیماری به گونه ای می باشد که در انجام عکس برداری رادیو لوژی از دیواره های کبد سیگنال ها دریافت نمی شوند. چربی هایی که در بیماری کبد چرب گرید ۲ تجمع می یابند بیشتر به صورت تریگلیسرید هستند. در بیماری کبد چرب گرید ۲ علائم بیماری سریع تر از کبد چرب گرید ۱ نمایان خواهد شد. باید توجه داشت که بیماری کبد چرب گرید ۲ در بعضی افراد نیاز به مراقبت های پزشکی برای جلوگیری از خطرات بیماری می باشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۴۵:۵۶ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
الکل و بی آبی می توانند در پایین آوردن فشار خون نقش داشته باشند، حتی اگر شما در حد اعتدال آن را بنوشید. از سوی دیگر، نوشیدن آب، با از دست دادن آب بدن و افزایش حجم خونی مبارزه می کند. به دنبال یک رژیم غذایی سالم باشید. وعده های غذایی کوچک کم کربوهیدرات مصرف کنید. برای کمک به پیشگیری از افت فشار خون شدید بعد از صرف غذا، وعده های کوچک چندین بار در روز مصرف کنید و خوردن غذاهایی با کربوهیدرات بالا مانند سیب زمینی، برنج، ماکارونی و نان محدود کنید. پزشکتان ممکن است همچنین نوشیدن قهوه کافئین دار یا چای بعد از غذا به طور موقتی برای بالا بردن فشار خون را توصیه کند. اما از آنجا که کافئین می تواند باعث مشکلات دیگری شود، با پزشک خود قبل از نوشیدن بیشتر نوشابه های کافئین دار صحبت کنید. همچنین نوشیدن مایعات حجم خون را افزایش داده و به پیشگیری از کم آبی بدن نیز کمک می کنند، که هر دو در درمان افت فشار خون ناگهانی مهم هستند. در هنگام تغییر موقعیت بدن به آرامی اینکار را انجام دهید. قبل از بیرون آمدن از رختخواب در صبح، برای چند دقیقه تنفس عمیق انجام دهید و سپس به آرامی قبل از ایستادن، بنشینید. اگر شما بر روی تخت دراز کشیده اید ابتدا مقداری سر خود را بالا ببرید که این می تواند برای مبارزه با اثرات گرانشی به شما کمک کند. اگر علائم شما در حالی که ایستاده اید شروع شد، ران خود را به حالت قیچی قرار دهید، و یا یک پای خود را بر روی یک طاقچه یا صندلی قرار دهید. این مانورهای جریان خون شما را به قلبتان بر می گردانند.

تقریبا اکثر انسان ها با آشفتگی خواب مواجه هستند که بعد از سن ۵۰ سالگی این وضعیت بدتر می شود. پس سعی کنید یک چرخه مناسب برای خواب خود ایجاد کنید. بسیاری از افراد بعد از بالا رفتن سن با ضعیف شدن حس شنوایی خود مواجه می شوند که تاثیر منفی آن را روی زندگی احساس می کنند و روابط آن ها دچار خطر می شود. حتی بعضی از آن ها مجبور به استفاده از سمعک می شوند. در چنین حالتی بهتر است با یک متخصص گوش صحبت کنید. مغز خود را فعال نگه دارید و ارتباطات خود را در اجتماع افزایش دهید. عصبانیت یک اختلال فیزیولوژیک و روانی می باشد که بسیاری از افراد را درگیر کرده است. بالارفتن سن شما را بیش از همیشه در معرض عصبانیت قرار می دهد. علت آن هم به هم ریختگی هورمونی می باشد. پیشنهاد ما این است که حتماً با یک روان پزشک صحبت کنید. از دارو های مخصوص در صورت نیاز استفاده کنید و هورمون های خود را به حد تعادل برسانید تا از عصبانیت ، اضطراب و افسردگی جلوگیری کنید.

پس از معرفی سایر گرید های بیماری کبد چرب به رژیم غذایی کبد چرب گرید ۱ می پردازیم. بیماری کبد چرب گرید ۲ نوع پیشرفته تری از بیماری کبد چرب گرید ۱ می باشد. در این بیماری سلول های بیشتری از کبد با چربی اشغال می شوند و به این ترتیب در بخش بیشتری از کبد چربی ها تجمع می یابند و به قسمت بیشتری از کبد آسیب می رسانند. کبد چرب گرید ۲ در واقع نوع پیشرفته تری از بیماری کبد چرب گرید ۱ می باشد که به تبع درمان آن مشکل تر و زمان بر تر می باشد. این بیماری به گونه ای می باشد که در انجام عکس برداری رادیو لوژی از دیواره های کبد سیگنال ها دریافت نمی شوند. چربی هایی که در بیماری کبد چرب گرید ۲ تجمع می یابند بیشتر به صورت تریگلیسرید هستند. در بیماری کبد چرب گرید ۲ علائم بیماری سریع تر از کبد چرب گرید ۱ نمایان خواهد شد. باید توجه داشت که بیماری کبد چرب گرید ۲ در بعضی افراد نیاز به مراقبت های پزشکی برای جلوگیری از خطرات بیماری می باشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۴۳:۵۰ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
علایم کبد چرب چیست؟ کبد چرب معمولا یک بیماری خاموش است و بخصوص در مراحل اولیه نشانهای ندارد. دلایل ابتلا به کبد چرب چیست؟ یکی از شایع ترین دلایل ابتلا به کبد چرب اعتیاد به الکل میباشد. بعضی از داروهای خاص و اختلالات متابولیک نیز یکی دیگر از این دلایل هستند. درمان کبد چرب چگونه است؟ اجتناب کنید زیرا روند بیماری را بدتر می کند. آنتی اکسیدان ها و دارو های جدیدتر دیابت مانند ( ویتامین E ، سلنیوم، Btaine، Rsiglitazone، pioglitazone ) در درمان بیماری کبد چرب تاثیر داشته است. 1-آزمایش خون، که شامل تست عملکرد آنزیم های کبدی میشود. 2-تصویر برداری، که از طریق روش های مختلف همچون CT اسکن و اولتراسوند و یا ام آر ای (MRI) انجام میشود. آزمایش آنزیم های کبدی در آزمایش خون، التهاب و آسیب کبد و همچنین عملکرد کبد را مشخص می کند. آنزیم های کبدی شامل ALT، AST، آلکالین فسفاتاز است. آزمایش عملکرد کبد شامل: PT، INR، آلبومین و بیلی روبین می باشد. کبد، خون را تصفیه می کند و فرایندهای خونی را انجام می دهد. کبد مسئول سوختوساز مواد غذایی، سم زدایی، سازنده فاکتورهای انعقاد خون و بسیاری از عملکردهای حیاتی می باشد.

در ایالت متحده، تخمین زده شده است که از هر سه بزرگسال یک نفر از این بیماری رنج می برد. فشار خون بالا در افراد مسن شایع تراست. در محدوده سنی ۴۵ سالگی، مردان نسبت به زنان دارای فشار بالاتری هستند. در محدوده سنی ۶۵ سالگی برعکس شده و زنان بیشتری مبتلا به فشار خون می شوند. در مبتلایان به دیابت نسبت به افراد بدون این بیماری خطر افزایش فشار، بیشتراست. حدود ۶۰٪ از کل مبتلایان به دیابت، فشار بالا دارند. سابقه خانوادگی در بیماری فشار خون موثراست یعنی اگر یک عضو نزدیک خانواده فشار بالا داشته باشد، احتمال خطرابتلا سایر افراد خانواده به این بیماری افزایش می یابد. افراد با این بیماری ممکن است هیچ علائمی نداشته باشند، حتی اگر سال ها به این بیماری دچارشده باشند، برای همین است که این بیماری به عنوان “قاتل خاموش”شناخته می شود. در حدود یک چهارم آمریکایی ها سطح بالای فشار خون دارند و این افراد درمقایسه با کسانی که فشار پایین دارند، دو برابر بیشتر خطر بیماری های قلبی دارند. تغییر سبک زندگی می تواند به بسیاری از افراد مبتلا به فشار بالا کمک کند. عواملی که آن را افزایش می دهند می توانند باعث افزایش ضربان های قلب شوند.

حال که شناخت کافی در رابطه با کمای دیابتی دارید، باید بنا بر شرایط بدنی خود از وجود این عارضه خطرناک جلوگیری کنید. نکاتی که در ادامه این مبحث ذکر میکنیم، برای پیشگیری از کمای دیابتی به شما کمک خواهند کرد. نشانههای وجود قند خون بالا در چه مواردی مشاهده می شود؟ بی اهمیت شمردن برخی از نشانهها باعث شکل گیری عواقب بسیاری میشود. بنابراین نباید وجود افزایش قند خون و دیابت را کم اهمیت شمرد و به سادگی از کنار آن گذشت و هیچ فردی بدون علائم، درگیر بیماری قند خون بالا نخواهد شد. مهمترین چیزی که برای پیدایش افزایش قند خون واضح میباشد، مواردی همچون تغییر وزن، خستگی مفرط و تشنگی بسیار در طول روز میباشد. البته اگر آگاهی افراد در رابطه با وجود این علائم بسیار کم باشد، نمیتوانند تشخیص دهند که با افزایش قند خون مواجه شدهاند و امکان دارد تا این دسته از علائم را مربوط به بیماریهای دیگر بدانند. بهتر است بدانید که میزان قند خون از نظر علمی با نام گلیسمی شناخته میشود که در مواقعی که میزان قند خون بیشتر از ۱٫۱۰ گرم در هر لیتر خون باشد، این میتواند باعث شکلگیری مشکلات مختلف برای بدن باشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۴۱:۴۴ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب