دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
واکسنهای کووید-۱۹ در پیشگیری از بیماریهای شدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ بسیار مؤثر هستند. دانشمندان در حال حاضر در حال بررسی کرونای امیکرون هستند و همواره توصیه میکنند که لازم است همه افراد 5 سال و بالاتر با واکسینه شدن کامل در برابر کووید19محافظت شوند. همچنین سازمان جهانی بهداشت توصیه میکند که همه افراد 16 سال و بالاتر پس از تکمیل سری اولیه واکسیناسیون کووید-19، واکسن تقویتی دریافت کنند. ماسکها در برابر انواع مختلف ویروس از انسان محافظت میکنند. متخصصان همچنان توصیه میکنند که لازم است صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون در تمام محیطهای عمومیسرپوشیده و در مناطقی که امکان انتقال قابل توجه ویروس وجود دارد از ماسک مناسب استفاده شود. آزمایشات میتوانند مشخص نمایند که آیا فردی در حال حاضر به کووید19آلوده است یا خیر. آزمایشهای تقویت اسید نوکلئیک (NAATs) و آزمایشهای آنتی ژن. آزمایشات NAAT و آنتی ژن فقط میتواند مشخص نماید که آیا در بدن فرد عفونتی وجود دارد یاخیر.

زنجبیل، به عنوان یک داروی گیاهی برای اسید معده ، دارای خواص ضد التهاب طبیعی است و در درمان طبیعی سوزش سر دل و دیگر مشکلات دستگاه گوارش، موثر است. شما می توانید ریشه زنجبیل رنده شده یا ریز ریز شده را مصرف کرده ویا چای زنجبیل را به منظور کاهش علائم اسید معده بنوشید. آیا زنجبیل برای رفلاکس معده خوب است؟ در پاسخ این سوال باید گفت بله. درمان رفلاکس معده با زنجبیل میسر است و زنجبیل برای رفلاکس معده مفید است. خواص جو دوسر بیشمار است، علی الخصوص که این گیاه، منبع عالی فیبر است. جو دوسر می تواند اسید را در معده جذب کند و علائم ریفلاکس را کاهش دهد. ویتامین E موجود در گل گندم، فندق، روغن آفتابگردان سرد، روغن سویا و غلات کامل، در کاهش ریفلاکس معده موثر هستند. اسیدهای آمینه نیز عامل شفا دهنده در این مشکل محسوب می شوند که در جلبک دریایی، پنیر چدار، بادام، دانه های آفتابگردان و دانههای کنجد یافت می شوند. به این ترتیب شما در منزل به راحتی می توانید در کنار رژیم غذایی مناسب و درمان خانگی و گیاهی، اثرات ناخوشایند سوزش سردل و اسید معده را به میزان قابل توجهی تعدیل کنید. گوشت قرمز پرچرب البته گزینه مناسبی برای رفع این مشکل نیست. همچنین گوشت قرمز، پروتئین زیادی دارد و هضم آن کمی طول می کشد و بنابراین به مدت طولانی تری در معده می ماند.

ش،ی از عئم ابتلای انسان به بیماری کرونا ویروس محسوب شده و علت آن هم حمله ویروس به اعصاب بویایی بوده و در اکثر موارد برگشت پذیر است. دکتر دلشادطهرانی در توضیح فانتوسمی گفت: فانتوسمی یا توهم بویایی زمانی است که فرد بوهایی را استشمام میکند که افراد دیگر آن را متوجه نمیشوند و اصلا وجود خارجی ندارند. مثل بوی سیگار در جایی که کسی سیگار نمیکشد یا بوی مداوم گندیدگی، خاک سوختگی، بوی سیر و گاز آمونیاک که این بوها و طعمها واقعی نبوده ولی بسیار آزاردهنده هستند. وی در توضیح پاروسومی یا بویایی پریشی نیز گفت: در پارسومی افراد، بوها و مزهها را به اشتباه متوجه میشوند، مثلا بعضی از غذاهای خوشمزه از نظرشان مزه لجن میدهد که این مسئله در افراد مختلف متفاوت است. به عنوان مثال گوشت، مرغ، تخممرغ، پنیر، خیار، موز، پیاز و قهوه برای آنها طعم تعفن و بوی گند و عرق میدهد و بسیار آزاردهنده است. دلشادطهرانی ادامه داد: به دنبال فانتوسمی و پاروسومی، مبتلایان دچار اضطراب و افسردگی و پرخاشگری میشوند و چون اطرافیان آنها را درک نمیکنند، تحمل این شرایط برایشان بسیار دشوار است.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۱۵:۱۲ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب