دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
نتایج پژوهشها نشان میدهند که گلابی خاردار یا همان میوهی کاکتوس برای کاهش قند خون بسیار موثر است. به خاطر اینکه این میوه حاوی میزان زیادی فیبر و دیگر ترکیبات مغذی است که باعث سوزاندن قند و تنظیم قند خون میشود و به این ترتیب یک میوهی ایدهآل برای افرادی دیابتی است. خوشبختانه این میوه وارد بازار میوه و ترهبار ایران نیز شده است و میتوانید از خواص آن بهرهمند شوید. یک مادهی غذایی مفیدی که باید حتماً در برنامهی غذایی افرادی که از قند خون بالا رنج میبرد وجود داشته باشد سیر است. نتایج بررسیهای متعدد نشان میدهد که مصرف منظم سیر میتواند باعث کاهش قند خون در بین مبتلایان به دیابت نوع 1 و نوع 2 شود. به خاطر اینکه سیر این قدرت را دارد که قند را بسوزاند و حاوی ترکیبات دیگری است که تأثیری مشابه با انسولین دارد. توجه داشته باشید که خاصیت سیر به همینجا ختم نمیشود. این مادهی غذایی علاوه بر کاهش چربی خون برای مقابله با برخی از سرطانها نیز موثر است. در نتیجه بهتر است حتماً سیر را در برنامهی غذاییتان بگنجانید. نتایج بررسیهایی که در دانشگاه «گزیرا» انجام شده است نشان میدهد که مصرف روزانه 100 گرم پیاز قرمز خام نقش مهمی در کاهش میزان قند خون در بین مبتلایان به دیابت نوع 1 و 2 دارد. به خاطر اینکه پیاز سرشار از ترکیبات مفیدی مانند فلاوونوئیدها و گوگرد است.

همچنین تفاوت در پلتفرم واکسن دوز سوم با واکسن تزریق شده اولیه ممکن است به ایمنی بهتر در برابر جهشهای (واریانتها) جدید ویروس کرونا کمک کند. واکسنهای در دسترس برای تزریق دوز سوم را میشناسید؟ اصلیترین پلتفرمهای موجود در دنیا برای دوز تقویتی واکسن کرونا شامل mRNA، وکتور ویروسی، ویروس غیرفعالشده و پروتئین نوترکیب مانند واکسن اسپایکوژن است. این واکسنها هر یک از راه مشخصی باعث تحریک سیستم ایمنی بدن و ایمنیزایی علیه ویروس کرونا میشوند. ویروس کرونا به کمک پروتئین اسپایک با اتصال به گیرنده مخصوص وارد سلولهای بدن شده و باعث بیماری کووید-۱۹ میشود. به همین دلیل پروتئین اسپایک هدف کلیدی در طراحی و تولید واکسنهای کرونا بوده است. برای آشنایی بیشتر با واکسن استرالیایی- ایرانی اسپایکوژن، میتوانید مقاله “اسپایکوژن چیست؟ ” را مطالعه فرمایید. این واکسن ایرانی-استرالیایی در تاریخ چهاردهم مهر ماه سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی توانست مجوز مصرف اضطراری را از وزارت بهداشت دریافت کند.

نباید خم باشد و مشت نکند. جیوه در فشار دیاستول تفاوت ایجاد میکند. دراز کشیده باید در سطح قلب باشد و تکیه گاه مناسب داشته باشد. یک بالش کوچک زیر دست قرارگیرد تا هم سطح قلب شود. بازوی دست فرد معاینه شونده را گرفت تا برای او تکیه گاه ایجاد کنید. تکیه گاه دست او کمک بگیرید. هم سطح قلب قرارگیرد. از گفتگوهای مهیج و شوخی با فرد معاینه شونده، باید خودداری شود. در حین اندازه گیری فرد باید آرام و بی حرکت بنشیند و ساکت باشد وگیرنده فشارخون نیز باید ساکت باشد. در غیراین صورت در اثر استرس و هیجان ناشی ازاین شرایط، ممکن است فشارخون فرد افزایش یابد. غالبا از دست راست برای اندازه گیری فشارخون استفاده می شود. اگر آستین لباس تنگ است بهتر است فرد لباس خود را در آورد. فشارخون کمتر از مقدار واقعی خوانده شود. یا دراز کشیده نیز اندازه گیری شود. یک خطای مهم در اندازه گیری فشارخون استفاده از بازوبند نامتناسب است. باعث میشود مقدار فشارخون زیادتر از مقدار واقعی و اگر بازوبند بزرگ باشد مقدار فشارخون کمتر از مقدار واقعی ( 10 تا 30 میلیمتر جیوه) نشان داده شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۳۹:۴۱ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
بادام و شیر از داروهای خانگی سنتی برای درمان فشار خون پایین هستند. ۶ الی ۵ عدد بادام را در آب به مدت ۵ دقیقه خیس کنید. هنگام صبح پوست بادام را جدا کنید و بادامها را له کنید تا خمیر شود. درنهایت این خمیر را به یک فنجان شیر گرم اضافه کنید و هرروز صبح بخورید. مخلوط کردن آب هویج با مقداری عسل راهی آسان برای درمان فشار خون پایین است. یک لیوان آب هویج را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این نوشیدنی را دو با در روز، یکبار صبح یکبار عصر با معده خالی بخورید. آب لیمو برای درمان فشار خون پایین بسیار مؤثر است. بهویژه هنگامیکه از کمآبی رنج میبرید. آب لیمو را با مقداری نمک و شکر مخلوط کنید، این کار سبب میشود بدن شمارا با تحریک عملکرد کبد و کمک به هضم کمک کند. داشتن فشار خون پایین طی دوران بارداری بسیار شایع است. اغلب اوقات فشار خون پایین مشکلات عمده ای ایجاد نمیکند و بعد از تولد نوزاد سطح فشار خون به حد نرمال میرسد. برخی موارد، فشار خون پایین میتواند برای مادر و نوزاد بسیار خطرناک باشد. سیستم گردش خون زنان در دورهی بارداری به سرعت دچار انبساط میشود و رگها به اصطلاح «بزرگتر» میشوند. بنابراین طی دورهی بارداری، شدت فشار خون به طور قابل توجهی کم میشود. البته این یک امر طبیعی است و فشار خون بعد از پایان دورهی بارداری به سطح قبلی خود یعنی زمان پیش از حاملگی برمیگردد. به طور کلی شما برای فشار خون پایین طی دوران بارداری نیازی به درمان ندارید. پزشکان معمولا دارو را برای زنان باردار توصیه نمیکنند مگر اینکه علائم جدی داشته باشند یا عوارض احتمالی وجود داشته باشد. احتمال دارد فشار خون شما طی طول سه ماهه سوم افزایش یابد.

الان ی چند هفته میشه ک اسهال دارم دکتر هم رفتم قرص مترونیدازول داد خوردم با یه قرص اسهال باز هم خوب نشدم ولی از قبل بهتر شد. نه شکم درد دارم نه حال تهوع فقط اسهال دارم دلیلش چیه؟ اما در صورت عدم احساس بهبودی معاینه توسط پزشک توصیه میشود. سلام . خسته نباشید . با توجه به مطالبی که فرمودید، معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما توصیه میشود. نتیجه پاتولوژی پولیپ های روده و شرح عمل و داروهای مصرفی نیز مهم است. یکی از دلایل آن میتواند ریفلاکس و التهاب معده یا گاستریت باشد. داروهای آنتی اسید احتمالا به کاهش درد کمک می کند اما معاینه توسط پزشک توصیه میشود. سلام خدمت جناب دکتر بابایی. آقای دکتر نمی دونیم چرا اینقدر طولانی این کار ها انجام میشه و جواب دقیقی داده نمیشه. متاسفانه بعد از دو هفته گفتند دچار حمله قلبی شده و لوله از دهان وارد کردند و به خواب بردند .

این وضعیت بیشتر برای افراد جوان اتفاق میافتد و دلیل آن، بروز اشکال در ارتباط طبیعی بین قلب و مغز است. کمبودهای تغذیهای: کمبود ویتامینهای اساسی مانند B12 و اسید فولیک میتواند باعث کمخونی شود که به نوبه خود منجر به فشار خون پایین میشود. افت فشارخون در هنگام برخاستن یا هایپوتنشن ارتواستاتیک: این حالت به علت افت ناگهانی فشارخون هنگام برخاستن از حالت نشسته یا درازکش اتفاق میافتد. افت فشار خون بعد از خوردن غذا: این حالت معمولا یک یا دو ساعت بعد از غذا خوردن اتفاق میافتد و عموماً در افراد سالمند مشاهده میشود. افت فشار خون به علت سیگنالهای نادرست مغز: این حالت که معمولا باعث افت ناگهانی فشار خون بعد از ایستادن به مدت طولانی دیده میشود، بیشتر در افراد جوان و کودکان اتفاق می افتد. به نظر میرسد این اتفاق به علت اختلال در ارتباط مغز و قلب رخ میدهد. چه افرادی بیشتر در معرض فشار خون پایین هستند؟


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۳۷:۳۷ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
هر زمان که درصد تستهای مثبت بالا میرود، نگرانکننده است. در اوج پیک پنجم از هر دو تستی که میگرفتیم، یک تست مثبت بود، یعنی ۵۰ درصد. وی ادامه داد: البته صاحبنظران اعلام میکنند که کیتهای PCR توانایی تشخیص کرونا را دارند. برای تعیین نوع سویه و واریانت هم به توالییابی نیاز داریم. بر این اساس در کشور قابلیت تشخیص اُمیکرون وجود دارد و نگرانی نداریم. با این حال مشاهدات برخی پزشکان نشان میدهد که برخی افراد علائم اُمیکرون را دارند، اما تستشان مثبت نمیشود. در حال حاضر نمیتوان اظهارنظر کرد، اما نکتهای را که باید طی روزهای آینده تعیین تکلیف کنیم، این است که آیا واقعا کیتهای PCR ما به درستی توانایی تشخیص اُمیکرون را هم دارند یا خیر؟ وی درباره وضعیت واکسیناسیون علیه کرونا در کشور، گفت: نه واکسیناسیون دز دوم ما آنطور که باید باشد اتفاق افتاد و نه واکسیناسیون دز سوم. دز دوم با دز سوم یک فاصلهای دارد که مقداری نگران کننده است. وقتی تزریق واکسن دز اول در کشور به بالای ۶۰ میلیون رسیده، انتظار نداریم که تزریق دز دوممان ۵۳ میلیون باشد. در عین حال به نظر میرسد که بخشی از دز دومیها تاخیر داشته و در تزریق واکسن تردید داشتند. تزریق دز اول و دوم جزو واجبات مقابله با این بیماری است. یونسیان گفت: درصد تزریق دز اول از کل جمعیت کشور ۷۲ درصد و در جمعیت واجد شرایط بالای ۱۲ سال ۹۰ درصد بوده است. همچنین تزریق دز دوم در کل جمعیت کشور ۶۳ درصد و در جمعیت واجد شرایط بالای ۱۲ سال ۸۰ درصد بوده است. در عین حال تزریق دز سوم واکسن در کل جمعیت کشور ۱۵ درصد و در جمعیت واجدین شرایط بالای ۱۲ سال ۱۸ درصد بوده است.

ورزش برای فشارخون بالا بسیار مفید خواهد بود. داشتن یک برنامه ورزشی منظم حتی اگر در ابتدا شامل یک پیاده روی ۳۰ دقیقهای روزانه باشد نیز بسیار کمک کننده خواهد بود. در حقیقت ورزش منظم و پیاده روی و فشار خون با هم در ارتباط هستند. و به کمک افزایش تحرک خود میتوانید بیماری فشار خون بالا را کنترل کنید. فقط یادتان باشد که گرم کردن قبل ورزش و سرد کردن بعد از انجام تمرینات ورزشی بسیار مهم است. چگونه با “کش پیلاتس” در خانه ورزش کنیم؟ اگر اضافه وزن دارید، سعی کنید لاغر شوید! اضافه وزن و فشار خون بالا با یکدیگر در ارتباط هستند. اگر اضافه وزن دارید و یا به بیماری چاقی مبتلا هستید، سعی کنید وزن خود را کاهش دهید. برای کاهش وزن، میتوانید از انواع مختلف رژیمهای لاغری موثر که بر بیماری فشار خون بالا تاثیر منفی ندارند، استفاده کنید. البته حتما با یک متخصص تغذیه و پزشک متخصص خود در مورد رژیم انتخابی مشورت کنید.

در صورت عدم درمان فشار خون بالا چه اتفاقی میافتد؟ چگونه میتوان از فشار خون بالا جلوگیری کرد؟ اگر شما به فشار خون خفیف یا حتی فشار خون بالا مبتلا شده باشید، لازم است فشار خون خود را به طور مرتب با دستگاه اندازه گیری کنید چرا که فشار خون بالا معمولاً علائمی ندارد. کاهش حتی مقدار کمی از وزن نیز میتواند کمک زیادی به جلوگیری از فشار خون بالا و درمان فشار خون بالا کند. افرادی که از نظر جسمی فعال هستند، در مقایسه با افرادی که فعال نیستند، خطر ابتلا به فشار خون بالایی دارند. برای بهرهمندی از فعالیت بدنی لازم نیست دونده دو ماراتن باشید. حتی انجام فعالیتهای سبک، اگر به صورت روزانه انجام شود، میتوانند خطر ابتلا به فشار خون شما را کاهش دهند. کاهش مصرف نمک از افزایش فشار خون جلوگیری میکند. پس سعی داشته باشید که در رژیم غذایی خود نمک را به حداقل برسانید.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۳۵:۳۷ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
در نتیجه باعث احتباس مایعات و تورم میشود که برای بهبود فشار خون لازم است. اما این احتباس سدیم نیز باعث از دست دادن پتاسیم میشود. بنابراین، هنگامی که فلودروکورتیزون استفاده میکنید، باید مقدار کافی پتاسیم در روز مصرف کنید. فلودروکورتیزون هیچ یک از خواص ضد التهابی کورتیزون یا پردنیزولون را ندارد و یک عامل برای عضله سازی نیست. از یک رژیم غذایی، با نمک نسبتا بالا استفاده کنید. هنگامی که آب و هوا گرم است، بدن خود را هیدراته نگهدارید. برای ترویج جریان خون، بطور منظم ورزش کنید. هنگامی که میخوابید، سر خود را بالاتر قرار دهید. اجسام سنگین بلند نکنید. برای مدت طولانی از آب گرم استفاده نکنید. وعدههای غذایی کوچتر، در دفعات بیشتر داشته باشید. چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟ فشار خون پایین فقط در صورت وجود علائم مشکل محسوب میشود. فرد مبتلا به فشار خون پایین باید از علائم احتمالی آگاهی داشته باشد و اینکه چه داروهایی ممکن است فشار خون را در هنگام استفاده از آنها کاهش دهد. تجربه کردن هر یک از علائم پایین بودن فشار خون ممکن است یک وضعیت اساسی را نشان دهد که نیازمند توجه و مراقبت پزشکی است. هر کسی که علائم و شواهد شوک را تجربه میکند باید به دنبال مراقبتهای فوری پزشکی باشد چون شوک یک مورد اورژانسی تهدید کننده زندگی است. همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، ممکن است بسیاری از افراد به صورت طبیعی و ژنتیکی فشار خون پایینی داشته باشند، اما دلیل نمیشود که با افت فشار خون، به دنبال درمان نباشیم. همانقدر که فشار خون بالا، میتواند خطرناک باشد، فشار خون پایین و مخصوصاً افت ناگهانی فشار خون میتوانند بسیار خطرناک باشد و قابل چشم پوشی نیست.

در شیر خواران اغلب از ورید نافی استفاده می شود . دلیل منطقی استفاده از وریدهای عمقی بزرگ جهت تجویز TPN ایجاد فلبیت در وریدهای محیطی می باشد زیرا دارای ترکیبات سوزاننده مثل کلسیم کلراید و پتاسیم کلراید می باشد . داروهای خاصی فقط از طریق لاین (خط وریدی) مرکزی داده می شوند . بنابراین CV-line ممکن است بدین منظور تعبیه گردد . در بعضی از بیماران وخیم زمانی که هیچگونه دسترسی وریدی محیطی وجود ندارد ، ممکن استCV-line گذاشته شود این کار غالباً به منظور انفوزیون مایع ، تجویز دارو ، خون و فرآورده های خونی انجام می شود. همانطور که قبلا ذکر شد کاتتر CV-line در داخل یکی از عروق بزرگ قرار داده می شود . ورید بر اساس نیازهای بیمار و مناسب بودن محل انتخاب می شود. این مکان یکی از شایعترین وریدهای انتخاب شده می باشد زیرا به آسانی در دسترس است و میزان بروز مشکلاتی نظیر پنوموتوراکس در آن حداقل است .

در برخی موارد، میتوان آن را در هنگام مراجعه به مطب پزشک، داروخانه یا حتی در خانه نیز انجام داد. معمولاً آزمایش خون خطری را به همراه ندارد. ممکن است در زمان خون دادن کمی احساس ضعف کنید یا درد داشته باشید. همچنین خطر عفونت در محل وارد شدن سوزن بسیار ناچیز است. سطح کلسترول بر حسب میلیگرم در دسی لیتر خون گزارش میشود. کلسترول (LDL): ۷۰ تا ۱۳۰ میلی گرم در دسی لیتر (هرچه عدد کمتر باشد، بهتر است). کلسترول (HDL): بین ۴۰ تا ۶۰ میلی گرم در دسی لیتر (هرچه عدد بیشتر باشد، بهتر است). کلسترول تام: کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در دسی لیتر (هرچه تعداد کمتر باشد، بهتر است). تری گلیسیرید: ۱۰ تا ۱۵۰ میلی گرم در دسی لیتر (هرچه تعداد کمتر باشد، بهتر است). اگر مقدار کلسترول شما خارج از حد طبیعی باشد، ممکن است بیشتر از بقیه افراد در معرض خطر بیماریهای قلبی، سکته مغزی و تصلب شرایین باشید.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۳۳:۳۷ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
تری گلیسیریدها نوعی از چربیها هستند که بدن میتواند آنها را از قند و کربوهیدارتهای دیگر و یا با دریافت کالری بیش از حد، تولید کند. کلسترول بالای خون چه مشکلاتی ایجاد میکند؟ چه عواملی باعث افزایش کلسترول خون میشوند؟ عواملی که موجب افزایش کلسترول خون میشود دو دسته هستند: عوامل قابل کنترل و عوال غیرقابل کنترل. بسیاری از روغنهای مایع به خصوص در دمای بالا به سرعت فاسد میشوند که به همین دلیل برای باثبات تر کردن این روغن ها،آنها را هیدروژنه و به نوع جامد تبدیل میکنند. اگر همه پیوندهای روغن نباتی، هیدروژنه نباشند به این محصول “نسبتا هیدروژنه” گفته می شود که در برخی موارد حاوی چربیهایی به نام”چربیترانس” هستند. تحقیقات نشان میدهد که اسیدهای چرب ترانس به اندازه اسیدهای چرب اشباع شده زیان آور بوده و با ایجاد بیماریهای قلبی در ارتباط هستند. مارگارین (کره های گیاهی)، بیسکویتهای بیشکر (کراکرها) وکلوچهها(نان شیرینیها) همگی دارای کره نباتی “نسبتا هیدروژنه” هستند.

ایمنترین دستگاه که میتواند جایگزین دستگاه جیوهای شود، فشارسنج عقربهای است. روش اندازهگیری فشار خون با این دستگاه مشابه فشارسنج جیوهای است. در این نوع فشار سنج گوشی پزشکی باید به کاف وصل شود. کاف در ادامه به یک عددسنج متصل است تا اندازه فشار مشخص شود. پیشرفتهترین دستگاه از نظر تکنولوژی تا به امروز فشارسنج دیجیتالی است. این دستگاهها سنسور فشار الکتریکی دارند و بهراحتی میتوان اندازه فشارخون را روی صفحهنمایش مشاهده کرد. همانند فشارسنجهای جیوهای و عقربهای این نوع دستگاه هم یک کاف بادی دارد. فشارخون یکی از معضلات سلامتی دنیای امروزه است. مشکلی جدی که میتواند زمینهساز بیماریهای دیگر مانند بیمایهای قلبی و غیره باشد. اگر مشکلات مربوط به فشارخون دارید و یا دچار بیماری زمینهای هستید که احتمال ابتلا به بیماری فشار خون را زیاد میکنند، باید برای کنترل و مدیریت آن دستگاه فشارخون در منزل داشته باشید. انتخاب بهترین فشارسنج میتواند کمی چالشبرانگیز باشد، چون اکثر افراد اطلاعاتی زیادی در این رابطه ندارند و انتخاب چنین دستگاهی از میان برندهای رنگارنگ میتواند کمی گیجکننده باشد. دنیای پزشکی دنیای گستردهای است و تخصصهای فراوانی در آن وجود دارند. بسیاری از رشتههای تخصصی دارای تعدادی فوق تخصص هستند و در برخی از رشتهها فلوشیپ هم معنی پیدا میکند. شما این امکان را دارید تا از تمام رشتههای پزشکی در سراسر ایران نوبت حضوری یا مشاوره تلفنی بگیرید. برای آشنایی با هر کدام از رشتههای پزشکی، روانشناسی، دندانپزشکی و … میتوانید از این لیست کمک بگیرید.

با باد کردن کیسه هوا، در صورتی که پیچ مخزن جیوه باز باشد، جیوه به درون لوله راه یافته و بالا میرود و با تخلیه باد کیسه هوا، سطح جیوه در لوله پایین می آید. میزان فشار را میتوان از روی سطح جیوه در لوله مدرج خواند. برای خواندن میزان فشار خون باید بالاترین نقطه هلال جیوه در ستون را در نظر گرفت. در دستگاه عقربه ای به جای مخزن جیوه و لوله شیشه ای از یک فشارسنج عقربه ای استفاده شده است که با یک فنر کار میکند و بقیه قسمتهای آن مشابه دستگاه جیوه ای است. این قسمت از دو لوله فلزی تشکیل شده است که در انتهای آنها پوشش لاستیکی قرار دارد و باید بطور ثابت و راحت در داخل گوشها قرار گیرد. در بعضی گوشی ها این قسمت بصورت مورب است و وقتی داخل گوش قرار میگیرد قسمت مورب آنها باید متمایل به جلو باشد. دو لوله فلزی در انتهای دیگر به دو لوله لاستیکی متصل میشوند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۳۱:۱۱ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
اه گورش به حداقل برسد. ر های تیتراسیون بسیار متفاوت است ، اما معمولاً با افزایش 500mg یا 850mg هر 7 روز (محدوده: 5 روز تا 1 ماه) انجام می شود. حداکثر مقدار مجاز: 2.55g در روز. در صورت نیاز به دوزهای بیشتر از 2g در روز ، تجویز در 3 دوز منقسم را در نظر بگیرید تا عوارض جانبی دستگاه گوارش به حداقل برسد. تنظیم دوز: دوز باید به تدریج افزایش یابد تا عوارض جانبی دستگاه گوارش به حداقل برسد. روش های تیتراسیون بسیار متفاوت است ، اما معمولاً با افزایش 500mg هر 7 روز (محدوده: 7 روز تا 6 هفته) انجام می شود. حداکثر دوز: 2g در روز. اگر کنترل قند خون در حداکثر دوز یک بار در روز حاصل نشود ، ممکن است حداکثر دوز را تقسیم کرده و دو بار در روز تجویز شود. مقدار تیتراسیون : دوز را هر 1 تا 2 هفته 500 تا 1000 میلیگرم افزایش دهید . حداکثر مقدار مجاز: 1000mg دو بار در روز یا 850mg سه بار در روز. سوسپانسیون خوراکی: 500mg یکبار در روز عصرها، دوز را هر هفته به میزان 500mg افزایش دهید تا زمانی که قابل تحمل باشد. حداکثر مقدار مجاز روزانه: 2000mg یک بار در روز همراه با وعده عصرانه. خوراکی: دامنه دوز مصرفی در آزمایشات: 750 میلی گرم تا 2 گرم در روز در 2 تا 3 دوز منقسم. از دوزهای حداکثر 2.55 گرم در روز نیز استفاده شده است. خوراکی: محدوده دوز نگهدارنده در آزمایشات: 1 تا 2 گرم یک بار در روز. برای به حداقل رساندن عوارض جانبی دستگاه گوارش ، آزمایشات با 500 میلی گرم یک بار در روز شروع به درمان کردند و 500 میلی گرم هر 2 تا 6 هفته بر اساس تحمل ، دوز را افزایش دادند.

سعی کنید غذا را کامل بجوید و حتما غذای خود را در محیطی آرام و به دور از استرس و تشنج میل کنید. با اجتناب از مصرف غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد، فرایند هضم غذا را بهبود بخشیده و به کاهش فشار خون کمک کنید. نوشیدن هر نوع نوشیدنی را با غذا و در کنار غذای اصلی به دلیل تداخل در هضم محدود کنید. از مصرف مواد حاوی افزودنیها و غذاهای فرایند شده که حاوی مقدار زیادی نمک و ادویهها هستند، مانند انواع سوسیس و کالباس، غذاهای کنسروی، شورها، ترشیها و چاشنیهای کارخانهای جداً خودداری کنید. اگر به دنبال درمان فشار خون بالا در منزل هستید، مصرف چای و شکلات را تا حد امکان محدود و به جای آنها از چایها و دم کردنیهای گیاهی خانگی (مثل گل گاوزبان و نظایر آن) استفاده کنید. به جای مصرف نمک میتوانید از سبزیجات تازه یا خشک، ادویه جات مفید (زردچوبه، دارچین و… )، پیاز و آب لیموی تازه برای مزهدار کردن غذاها استفاده کنید. موادی مانند کره، خامه، مارگارین، دنبه، سسها و روغنهای جامد را از برنامه غذایی حذف کرده و به جای آنها از روغن زیتون، روغنهـای گیاهی مایع و روغن ماهی برای کاهش فشار خون استفاده کنید.

مقدار بالای فیبر به حمایت از دستگاه گوارش سالم کمک می کند و باعث از بین رفتن سموم بدن می شود. ریشه زنجبیل به تسکین دستگاه گوارش، کاهش گاز روده و تولید ترکیبات ضد التهابی قوی کمک می کند. پرتقال های تازه موجود در این دستور العمل نه تنها کمی شیرینی بلکه ویتامین C قابل توجهی به آن اضافه می کنند، ویتامین A و ویتامین B6 موجود در آن را نیز نادیده نگیرید. آیا شما به طور روزانه 4،700 میلی گرم پتاسیم توصیه شده را مصرف می کنید؟ غذاهای سرشار از پتاسیم علاوه بر کمک به پاکسازی و سم زدایی کبد به کاهش فشار خون سیستولیک، کاهش کلسترول و حمایت از یک سیستم قلبی عروقی سالم نیز کمک می کند. اگر دچار وسوسه مصرف مکمل های پتاسیم شده اید، دست نگه دارید و در عوض این غذاهای سالم را برای تامین پتاسیم مورد نیازتان به رژیم غذایی خود اضافه کنید.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۲۹:۰۸ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
اه گورش به حداقل برسد. ر های تیتراسیون بسیار متفاوت است ، اما معمولاً با افزایش 500mg یا 850mg هر 7 روز (محدوده: 5 روز تا 1 ماه) انجام می شود. حداکثر مقدار مجاز: 2.55g در روز. در صورت نیاز به دوزهای بیشتر از 2g در روز ، تجویز در 3 دوز منقسم را در نظر بگیرید تا عوارض جانبی دستگاه گوارش به حداقل برسد. تنظیم دوز: دوز باید به تدریج افزایش یابد تا عوارض جانبی دستگاه گوارش به حداقل برسد. روش های تیتراسیون بسیار متفاوت است ، اما معمولاً با افزایش 500mg هر 7 روز (محدوده: 7 روز تا 6 هفته) انجام می شود. حداکثر دوز: 2g در روز. اگر کنترل قند خون در حداکثر دوز یک بار در روز حاصل نشود ، ممکن است حداکثر دوز را تقسیم کرده و دو بار در روز تجویز شود. مقدار تیتراسیون : دوز را هر 1 تا 2 هفته 500 تا 1000 میلیگرم افزایش دهید . حداکثر مقدار مجاز: 1000mg دو بار در روز یا 850mg سه بار در روز. سوسپانسیون خوراکی: 500mg یکبار در روز عصرها، دوز را هر هفته به میزان 500mg افزایش دهید تا زمانی که قابل تحمل باشد. حداکثر مقدار مجاز روزانه: 2000mg یک بار در روز همراه با وعده عصرانه. خوراکی: دامنه دوز مصرفی در آزمایشات: 750 میلی گرم تا 2 گرم در روز در 2 تا 3 دوز منقسم. از دوزهای حداکثر 2.55 گرم در روز نیز استفاده شده است. خوراکی: محدوده دوز نگهدارنده در آزمایشات: 1 تا 2 گرم یک بار در روز. برای به حداقل رساندن عوارض جانبی دستگاه گوارش ، آزمایشات با 500 میلی گرم یک بار در روز شروع به درمان کردند و 500 میلی گرم هر 2 تا 6 هفته بر اساس تحمل ، دوز را افزایش دادند.

سعی کنید غذا را کامل بجوید و حتما غذای خود را در محیطی آرام و به دور از استرس و تشنج میل کنید. با اجتناب از مصرف غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد، فرایند هضم غذا را بهبود بخشیده و به کاهش فشار خون کمک کنید. نوشیدن هر نوع نوشیدنی را با غذا و در کنار غذای اصلی به دلیل تداخل در هضم محدود کنید. از مصرف مواد حاوی افزودنیها و غذاهای فرایند شده که حاوی مقدار زیادی نمک و ادویهها هستند، مانند انواع سوسیس و کالباس، غذاهای کنسروی، شورها، ترشیها و چاشنیهای کارخانهای جداً خودداری کنید. اگر به دنبال درمان فشار خون بالا در منزل هستید، مصرف چای و شکلات را تا حد امکان محدود و به جای آنها از چایها و دم کردنیهای گیاهی خانگی (مثل گل گاوزبان و نظایر آن) استفاده کنید. به جای مصرف نمک میتوانید از سبزیجات تازه یا خشک، ادویه جات مفید (زردچوبه، دارچین و… )، پیاز و آب لیموی تازه برای مزهدار کردن غذاها استفاده کنید. موادی مانند کره، خامه، مارگارین، دنبه، سسها و روغنهای جامد را از برنامه غذایی حذف کرده و به جای آنها از روغن زیتون، روغنهـای گیاهی مایع و روغن ماهی برای کاهش فشار خون استفاده کنید.

مقدار بالای فیبر به حمایت از دستگاه گوارش سالم کمک می کند و باعث از بین رفتن سموم بدن می شود. ریشه زنجبیل به تسکین دستگاه گوارش، کاهش گاز روده و تولید ترکیبات ضد التهابی قوی کمک می کند. پرتقال های تازه موجود در این دستور العمل نه تنها کمی شیرینی بلکه ویتامین C قابل توجهی به آن اضافه می کنند، ویتامین A و ویتامین B6 موجود در آن را نیز نادیده نگیرید. آیا شما به طور روزانه 4،700 میلی گرم پتاسیم توصیه شده را مصرف می کنید؟ غذاهای سرشار از پتاسیم علاوه بر کمک به پاکسازی و سم زدایی کبد به کاهش فشار خون سیستولیک، کاهش کلسترول و حمایت از یک سیستم قلبی عروقی سالم نیز کمک می کند. اگر دچار وسوسه مصرف مکمل های پتاسیم شده اید، دست نگه دارید و در عوض این غذاهای سالم را برای تامین پتاسیم مورد نیازتان به رژیم غذایی خود اضافه کنید.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۲۷:۰۳ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
ه رڌم غذایی خاص و خصی برای درمان ورم معده وجود ندارد، اما تحقیقات نشان داده با مصرف بعضی از غذاها میتوان هلیکوباکتر پیلوری را از بین برد. از طرفی خوردن برخی از غذاها نیز میتواند موجب بدتر شدن اوضاع شود. تحقیقات نشان دادهاند غذاهای نمکی و چرب پوشش معده را تغییر میدهند. غذاهای شور میتوانند سلولهای درون معده را تغییر دهند و باعث ایجاد عفونت شوند. تحقیقات نشان دادهاند که رژیمهای حاوی غذاهای چرب و شور، التهاب معده را افزایش میدهد. سالهای بسیاری پزشکان به افراد توصیه میکردند برای کمک به پوشش معده و جلوگیری از تاثیر مضر غذاهای اسیدی شیر بنوشند. از آنجا که پزشکان و دانشمندان امروزه به نقش هلیکوباکتر پیلوری در التهاب معده پی بردهاند دیگر به خوردن شیر توصیه نمیکنند. همانطور که گفتیم مصرف غذاهای خاص میتواند با کشتن هلیکوباکتر پیلوری موجب التیام برخی از افراد شود. دو مورد از این غذاهای خاص ماست و اسفناج هستند. کلم بروکلی حاوی ماده شیمیایی به نام سولفورفان است و به دلیل خواص آنتی باکتریالش شناخته میشود. این ماده غذایی حاوی ترکیبات ضد سرطانی نیز هست که به درمان ورم و کاهش خطر ابتلا به سرطان معده تاثیر گذار است. این موارد حاصل نتایج تحقیقاتی است که سال ۲۰۰۹ در قالب پیشگیری از سرطان منتشر شد.

ام ب از رگهای خونی به دیوارهٔ آن وارد میکند. وجود فشار خون در بدن لازم است و بدون آن نمیتوان زندگی کرد. فشار خون یک اندازهٔ طبیعی دارد و یک اندازهٔ غیرطبیعی. اگر در اندازهٔ طبیعی باشد، فرد زندگی عادی و روزمره خواهد داشت، در غیر این صورت، مشکلاتی برای بدن و دستگاه گردش خون ایجاد میشود. چنانکه فشار خون طبیعی دارید، با اطمینان برنامههایتان را برای زندگیای طولانی و سالم دنبال کنید. فشار خون با دو عدد اعلام میشود. عدد اول فشار خون سیستولیک یا ماکزیمم و عدد دوم فشار خون دیاستولیک یا مینیمم را نشان میدهد. سیستول و دیاستول در دستگاه گردش خون چه مفهومی دارد؟ هنگامی که قلب منقبض میشود و خون را وارد دستگاه گردش خون میکند، فشاری ایجاد میشود. این فشار، که ناشی از انقباض عضلهٔ قلب است، فشار خون سیستولیک نامیده میشود. در فاز دیاستول چرخهٔ ضربان قلب، عضلهٔ آن شل میشود و خون وریدی به داخل قلب برمیگردد، دریچهٔ آئورت بسته میشود و دیگر خونی به سیستم شریانی بدن وارد نمیشود.

تخم مرغ همچنین میتواند سیری را افزایش داده و اشتهای کاذب را کاهش دهد. اما آنچه که به تخم مرغ اضافه میکنید نیاز به تامل دارد. اگر تخم مرغ را خوب آب پز کنید ممکن است یک میان وعده عالی سیر کننده یا یک صبحانه سریع و کامل باشد. چندین تحقیق وجود دارد که نشان میدهد افزایش مصرف قهوه (کافئین دار یا بدون کافئین) با یک فنجان در روز ممکن است خطر دیابت نوع ۲ را بیش از ۱۰ درصد کاهش دهد. اما آنچه که شما به قهوه اضافه میکنید مساله خواهد بود. از افزودن شکر زیاد، شربتها و شیر به قهوه اجتناب کنید. برای پیشگیری از دیابت و دیابت مرزی از طریق رژیم غذایی از غذاهایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند اجتناب کنید. همچنین مقدار کربوهیدرات کلی و شکری که مصرف میکنید کاهش دهید. غذاهای با شاخص گلیسمی پایین، عددی زیر ۵۵ دارند. اگر مشکل مقاومت به انسولین دارید بهترین راه برای اجتناب از ابتلا به دیابت، کاهش وزن، ورزش و خوردن یک رژیم غذایی متعادل و کامل است. هیچ یک از روشها به تنهایی، غذا یا ورزش جای مزایای رژیم غذایی سالم را نخواهد گرفت. در روزهای آینده انواع رژیمهای سالم و مخصوص بیماران دیابتی را به شما یاد خواهیم داد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۲۵:۰۲ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
ه رڌم غذایی خاص و خصی برای درمان ورم معده وجود ندارد، اما تحقیقات نشان داده با مصرف بعضی از غذاها میتوان هلیکوباکتر پیلوری را از بین برد. از طرفی خوردن برخی از غذاها نیز میتواند موجب بدتر شدن اوضاع شود. تحقیقات نشان دادهاند غذاهای نمکی و چرب پوشش معده را تغییر میدهند. غذاهای شور میتوانند سلولهای درون معده را تغییر دهند و باعث ایجاد عفونت شوند. تحقیقات نشان دادهاند که رژیمهای حاوی غذاهای چرب و شور، التهاب معده را افزایش میدهد. سالهای بسیاری پزشکان به افراد توصیه میکردند برای کمک به پوشش معده و جلوگیری از تاثیر مضر غذاهای اسیدی شیر بنوشند. از آنجا که پزشکان و دانشمندان امروزه به نقش هلیکوباکتر پیلوری در التهاب معده پی بردهاند دیگر به خوردن شیر توصیه نمیکنند. همانطور که گفتیم مصرف غذاهای خاص میتواند با کشتن هلیکوباکتر پیلوری موجب التیام برخی از افراد شود. دو مورد از این غذاهای خاص ماست و اسفناج هستند. کلم بروکلی حاوی ماده شیمیایی به نام سولفورفان است و به دلیل خواص آنتی باکتریالش شناخته میشود. این ماده غذایی حاوی ترکیبات ضد سرطانی نیز هست که به درمان ورم و کاهش خطر ابتلا به سرطان معده تاثیر گذار است. این موارد حاصل نتایج تحقیقاتی است که سال ۲۰۰۹ در قالب پیشگیری از سرطان منتشر شد.

ام ب از رگهای خونی به دیوارهٔ آن وارد میکند. وجود فشار خون در بدن لازم است و بدون آن نمیتوان زندگی کرد. فشار خون یک اندازهٔ طبیعی دارد و یک اندازهٔ غیرطبیعی. اگر در اندازهٔ طبیعی باشد، فرد زندگی عادی و روزمره خواهد داشت، در غیر این صورت، مشکلاتی برای بدن و دستگاه گردش خون ایجاد میشود. چنانکه فشار خون طبیعی دارید، با اطمینان برنامههایتان را برای زندگیای طولانی و سالم دنبال کنید. فشار خون با دو عدد اعلام میشود. عدد اول فشار خون سیستولیک یا ماکزیمم و عدد دوم فشار خون دیاستولیک یا مینیمم را نشان میدهد. سیستول و دیاستول در دستگاه گردش خون چه مفهومی دارد؟ هنگامی که قلب منقبض میشود و خون را وارد دستگاه گردش خون میکند، فشاری ایجاد میشود. این فشار، که ناشی از انقباض عضلهٔ قلب است، فشار خون سیستولیک نامیده میشود. در فاز دیاستول چرخهٔ ضربان قلب، عضلهٔ آن شل میشود و خون وریدی به داخل قلب برمیگردد، دریچهٔ آئورت بسته میشود و دیگر خونی به سیستم شریانی بدن وارد نمیشود.

تخم مرغ همچنین میتواند سیری را افزایش داده و اشتهای کاذب را کاهش دهد. اما آنچه که به تخم مرغ اضافه میکنید نیاز به تامل دارد. اگر تخم مرغ را خوب آب پز کنید ممکن است یک میان وعده عالی سیر کننده یا یک صبحانه سریع و کامل باشد. چندین تحقیق وجود دارد که نشان میدهد افزایش مصرف قهوه (کافئین دار یا بدون کافئین) با یک فنجان در روز ممکن است خطر دیابت نوع ۲ را بیش از ۱۰ درصد کاهش دهد. اما آنچه که شما به قهوه اضافه میکنید مساله خواهد بود. از افزودن شکر زیاد، شربتها و شیر به قهوه اجتناب کنید. برای پیشگیری از دیابت و دیابت مرزی از طریق رژیم غذایی از غذاهایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند اجتناب کنید. همچنین مقدار کربوهیدرات کلی و شکری که مصرف میکنید کاهش دهید. غذاهای با شاخص گلیسمی پایین، عددی زیر ۵۵ دارند. اگر مشکل مقاومت به انسولین دارید بهترین راه برای اجتناب از ابتلا به دیابت، کاهش وزن، ورزش و خوردن یک رژیم غذایی متعادل و کامل است. هیچ یک از روشها به تنهایی، غذا یا ورزش جای مزایای رژیم غذایی سالم را نخواهد گرفت. در روزهای آینده انواع رژیمهای سالم و مخصوص بیماران دیابتی را به شما یاد خواهیم داد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۲۲:۵۳ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
اگر مایعات زیادی جمع شود، ممکن است دچار تنگی نفس نیز شوید. کاپوت مدوزا شرایطی است که در آن ورید ناف باز میشود و باعث میشود خون در پشت رنگ جمع شود. سپس آن خون به رنگهای ناف و سپس رگهای دیواره شکم منتقل میشود. این باعث میشود که رگها به شدت روی شکم دیده شوند. این برجستگی افزایش یافته کاپوت مدوزا نامیده میشود، زیرا از افسانههای یونانی شبیه سر (کاپوت) مدوزا است. این بوی بد در موارد شدید در اثر فشار خون بالا ایجاد میشود که باعث ایجاد کاپوت مدوزا میشود. این بو از افزایش مقدار دی متیل سولفید در نتیجه فشار خون بالا حاصل میشود. زمانی که کبد نمیتواند به طور مداوم پردازش کند، زردی بیماری است که به دلیل افزایش بیلی روبین باعث تغییر رنگ به زردی میشود. ممکن است غشاهای مخاطی زرد شده و ادرار تیره به نظر برسد. • گاهی رنگ زرد پوست نیز میتواند ناشی از خوردن مقدار زیادی کاروتن از طریق هویج باشد.

زنجبیل در ترکیب با برخی ادویه جات دیگر از جمله دارچین می تواند به کاهش وزن بدن، کاهش توده چربی ها، کاهش قند خون و افزایش انسولین در بدن افراد مبتلا به دیابت کمک کند. گفته شده زنجبیل از افراد دیابتی در برابر مشکلات قلبی محافظت کرده و به دلیل خاصیت ضد التهابی قوی در پیشگیری از عوارض دیابت موثر است. قبل از هر گونه خود درمانی دیابت یا عوارض مرتبط با آن با زنجبیل یا سایر گیاهان دارویی حتما با پزشک صحبت کنید که مصرف این گیاهان در کنار سایر داروهای دیابت خطری برای سلامت شما نداشته باشد. برخی از این گیاهان به دلیل اثرات کاهندگی قند خون اثر داروهای دیابت را افزایش داده و ممکن است باعث افت شدید قند خون شوند. اما نباید در مصرف آن زیاده روی شود و مصرف بیش از ۴ گرم در روز هرگز توصیه نمی شود. و ناراحتی معده می باشد. به گفته برخی منابع زنان باردار نباید بیش از ۱ گرم از این گیاه در روز مصرف کنند. در صورت مصرف این داروها قبل از مصرف زنجبیل با پزشک مشورت کنید. هنگام خرید آن سراغ ریشه های ارگانیک بروید. از خرید محصولات زنجبیلی فراوری شده اجتناب کنید. محصولات طعم دار زنجبیلی مانند سس سالاد، نوشیدنی ها یا شیرینی جات به طور کلی فاقد ارزش غذایی هستند. مصرف منظم آن در مقادیر مناسب طی حداقل ۶ هفته می تواند نتایج خوبی در کنترل دیابت داشته باشد. دقت داشته باشید مصرف دوز مناسب آن در طولانی مدت نسبت به مصرف مقادیر زیاد زنجبیل در مدت زمان کوتاه نتیجه بهتری خواهد داشت.

بسیاری از اوقات PIH در نیمه دوم حاملگی و اغلب در هفته ی بیستم ایجاد می شود اما می تواند در زمان زایمان یا بلافاصله بعد از زایمان نیز بوجود بیاید. چه کسانی در معرض فشار خون بالای حاملگی هستند؟ ✅ زیر ۲۰ یا بالای ۲۵ سال سن دارد. ✅ سابقه ی فشار خون مزمن دارد. ✅ سابقه ی فشار خون حاملگی دارد. ✅ سابقه ی فشار خون حاملگی در یکی از نزدیکان دارد. ✅ وزن کم یا اضافه وزن دارد. ✅ قبل از حاملگی دیابت داشته باشد. ✅ بیماری کلیوی داشته باشد. ✅ سابقه ی مصرف الکل، مواد مخدر یا دخانیات داشته باشد. ✅ جنین دو قلو یا سه قلو باشد. آیا با خطرات فشار خون بالا در بارداری آشنا هستید؟ آیا می دانید بهترین روش برای درمان فشار خون بالا چیست؟ علائم فشار خون حاملگی چیست؟ وزن گرفتن سریع یا ناگهانی، فشار خون بالا، پروتئین در ادرار و تورم ( در دستها، پاها و سر) تورم در دوران حاملگی طبیعی است. اما اگر تورم از بین نرود و با چند تا ازعلائم بالا همراه باشد، باید فوراً به پزشک خود مراجعه کنید. بعضی اوقات فشار خون بالا قبل از بارداری وجود دارد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۲۰:۵۳ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب