دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
تغییر سبک زندگی، ورزش و رژیم کم چربی برای کاهش خطر بروز مجدد سنگ صفرا توصیه میشود. کبد، لوزالمعده و کیسهی صفرا با هم کار میکنند تا از هضم غذا پشتیبانی کنند. هر سه اندام در سمت راست و بالای معده قرار دارند. گاهی اوقات سنگهای صفراوی درمان نشده، مجاری صفراوی را مسدود میکنند و باعث درد در کبد یا پانکراس میشوند. بیماریهای کبدی مانند هپاتیت، میتوانند باعث درد کبد شوند. پانکراتیت که به معنای التهاب لوزالمعده یا پانکراس است نیز ممکن است باعث درد در قسمت معده شود. دردی که به تدریج بدتر میشود. برای تشخیص علت معده درد و درمان آن باید به متخصص گوارش مراجعه کنید. در دکترتو میتوانید با بهترین متخصصین گوارش آشنا شوید، بهصورتی اینترنتی یا تلفنی با آنها مشورت کنید و برای دریافت نوبت مراجعه حضوری اقدام کنید. انسداد روده، عبور مواد غذایی را از رودهها دشوار یا غیرممکن میکند. این موضوع میتواند باعث درد شدید در معده، یبوست و بروز اختلال در هضم و جذب غذا شود. انسداد روده یک فوریت پزشکی است، زیرا روده میتواند پاره شود یا عفونی شود.

هورمونها رها شدن تری گلیسریدها را از بافت چربی تنظیم میکنند لذا بین وعدههای غذایی انرژی مورد نیاز بدن تامین میشود. هنگامی که تری گلیسریدها به پروتئینهای حامل متصل میشوند، لیپوپروتئینها به وجود میآیند و ممکن است اضافات چربی در عروق کرونر باقی بماند. مطالعات مختلف نشان دادهاند تری گلیسرید بالا به شدت خطر بیماری قلبی را افزایش میدهد حتی زمانی که هیچ ریسک فاکتور دیگری وجود نداشته باشد. اکثر مردم در مورد تری گلیسرید اطلاع کافی ندارند و از سویی داروهای موثری نیز برای کاهش آن موجود نیست. محققان میگویند بیماران باید اطلاع بیشتری در این مورد پیدا کنند. علاوه بر بیماری قلبی، سطوح بالای تری گلیسرید بر خطر بیماری کلیوی و پانکراتیت نیز میافزاید. میزان طبیعی این چربی ۱۵۰ میلی گرم در دسی لیتر خون است و زمانی که به ۲۰۰ میرسد احتمال بیماری عروق کرونر دو برابر میشود. اگر از این حد نیز بالاتر رود و کلسترول خوب زیر ۴۰ میلیگرم در دسیلیتر باشد احتمال بیماری عروق کرونر چهار برابر میشود. وقتی تری گلیسرید به ۲۰۰ میرسد بیماری قلبی در میان زنان شایعتر از مردان است.

خار مریم به دلیل داشتن ماده ای به نام سیلیمارین( فلاونوئیدها)، با کاهش استرس اکسیداتیو در بدن مرتبط است و همین امر موجب کاهش آسیب و تاثیرات دیابت می شود. مطالعات نشان می دهد اثرات استرس اکسیداتیو بر روی لوزالمعده می تواند شرایط دیابت را وخیم تر کند. مطالعه ای که بر روی انسان های مبتلا به دیابت و سیروز کبدی انجام شد، نشان داد که 600 میلی گرم سیلیمارین، قند خون ناشتا و میانگین سطح گلوکز روزانه را بطور قابل توجهی کاهش می دهد. برگ کاری به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی شگفت انگیز، تولید سلول های پانکراس را افزایش می دهد در نتیجه عملکرد انسولین را بهبود می بخشد. چای سبز حاوی فنول هایی است که برای سلامتی بسیار مفید است و می توان از آن برای پیشگیری از دیابت استفاده کرد. میخک به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های آنتوسیانین و کورستین، خاصیت ضد عفونی کنندگی و از بین بردن میکروب برای بیماران دیابتی دارد. از سالها قبل ریحان به عنوان یک گیاه ضد دیابت استفاده می شود. این گیاه با تأثیر بر روی آنزیم های متابولیزه کربوهیدرات، به کاهش جذب گلوکز و همچنین تحریک متابولیسم گلوکز کبدی کمک می کند. شوید دارای خاصیت ضد چربی، ضد کلسترول خون و ضد دیابت است. مصرف شوید می تواند به کاهش خطر دیابت کمک کند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۱۶:۵۲ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب