دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
•۸ ساعت ناشتایی برای اندازه گیری نیتروژن اوره خون (BUN) کافی است. برای آزمایش اسید اوریک خون نیز حداقل هشت ساعت و آزمایش آهن هم ۱۰ تا ۱۲ ساعت ناشتایی لازم است. •ناشتا بودن برای انجام تستهای کبد نیاز نیست، اما بهتر است برای گرفتن نتیجه دقیق ترحداقل چند ساعت ناشتا باشید. سه روز قبل از انجام این آزمایشات هیچ گونه تزریق عضلانی انجام ندهید. •آزمایش هورمونهای تیروئیدی به ناشتا بودن نیاز ندارد، اما بهتر است سه ساعت قبل از انجام آزمایش به دلیل تاثیر کدورت ناشی از خوردن چربی مواد غذایی مصرف نکنید. •برای پیشگیری از تاثیر گرسنگی زیاد بیش از ۱۶ ساعت در حالت ناشتا نباشید. •در بعضی آزمایشها قطع قرصهای مصرفی تان لازم است، بنابراین در این مورد از پزشک خود یا مسئول آزمایشگاه سؤال کنید. آزمایش قند خون دو ساعته یکی از آزمایشات لازم برای تشخیص بیماری دیابت است. پس از ۱۰ تا ۱۲ ساعت ناشتایی آزمایش قند خون ناشتا (FBS) انجام میشود و بعد برحسب درخواست پزشک در آزمایشگاه شربت قند میدهندو یا توصیه به صبحانه خوردن میکنند، سپس با گذشت دو ساعت دوباره آزمایش میگیرند. •اگر دیابتی هستید صبحانهای را که هر روز به طور معمول میخورید، بخورید.

ی اق پا، سرگیجه و بیخوابی نیز بشود. این  حالی است که با اندکی تغییر در سبک زندگی میتوان از ابتلا به پرفشاری خون پیشگیری یا این وضعیت را درمان کرد. به گزارش Prevention، فشارخون بالا خطر جدی برای سلامتی محسوب میشود؛ این وضعیت خطر ابتلا به بیماریهای کشندهای مانند حمله قلبی و سکته مغزی و نیز آنوریسمها، افت شناختی و نارسایی کلیه را افزایش میدهد. علاوه بر این فشار خون بالا عامل اصلی مرگ روزانه هزاران نفر در سراسر جهان محسوب میشود. دکتر «برندی ویلیامز» متخصص قلب و عروق از گروه پزشکان بهداشت تگزاس میگوید: ایجاد تغییرات در شیوه زندگی بخش مهمی از پیشگیری و درمان فشار خون بالا است. برای این کار ابتدا باید به وزن سالم رسید سپس با امتحان این روشهای طبیعی میتوانید فشار خون بالای خود را بدون مصرف حتی یک عدد قرص کاهش دهید. تجزیه و تحلیل حدود ۴۰۰ مطالعه نشان میدهد که انجام منظم ورزشهایی مانند پیاده روی سریع، در کاهش فشار خون بالا تقریبا به اندازه مصرف داروهای این وضعیت موثر هستند. ورزش به قلب کمک میکند تا اکسیژن را بصورت کارآمدتری مصرف کند بنابراین نیازی به سخت کارکردن برای پمپاژ خون ندارد.

آگونیست های مرکزی در موارد نادر باعث افسردگی، اضطراب و اختلال نعوظ می شوند. الکل و قرص های خواب آور و داروهای ضد اضطراب حاوی بنزودیازپین ها و باربیتورات ها می توانند در هنگام ترکیب با آنتاگونیست های مرکزی باعث افت فشار خون شدید شوند. مهار کننده های آدرنرژیک محیطی (PAI) انتقال دهنده های عصبی در مغز را که باعث تنگ شدن رگ های خونی می شوند، مسدود می کنند و با باز کردن رگ های خونی باعث کاهش فشار خون فرد می شوند. پزشکان معمولاً PAI را تنها در صورتی که سایر داروهای فشار خون تاثیری نداشته باشند، تجویز می کنند. علاوه بر این، افرادی که داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای مصرف می کنند و قصد ترک این داروها را دارند باید برای استفاده از مهار کننده های آدرنرژیک محیطی با پزشک مشورت کنند. ترک این داروها همزمان با مصرف برخی داروهای PAI، می تواند باعث افت شدید فشار خون شود. وازودیلاتورها یا رقیق کننده های رگ های خونی باعث باز شدن دیواره رگ های خونی می شوند و به این ترتیب خون راحت تر جریان پیدا می کند. این دارو ها به طور مستقیم بر روی شریان ها تاثیر می گذارند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۰۹:۴۲ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب