دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
این ممکن است باعث بزرگ شدن قلب شود. مغز شما به یک منبع سالم از خون غنی از اکسیژن برای عملکرد صحیح متکی است. انسداد موقت جریان خون به مغز را حملات ایسکمی گذرا (TIA) مینامند. انسداد قابل توجه جریان خون، باعث مرگ سلولهای مغزی میشود. این به سکته مغزی معروف است. فشار خون کنترل نشده همچنین ممکن است بر حافظه و توانایی یادگیری، یادآوری، صحبت و استدلال شما تأثیر بگذارد. درمان فشار خون، اثرات فشار خون کنترل نشده را محو یا معکوس نمیکند. با اینحال، خطرات مشکلات آینده را کاهش میدهد. اگر عوامل خطر برای فشار خون بالا دارید، میتوانید اقدامات زیر را برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری و عوارض آن انجام دهید. به آرامی راه خود را برای خوردن وعدههای غذایی گیاهی سالم برای سلامتی قلب ادامه دهید. سعی کنید روزانه بیش از هفت وعده میوه و سبزیجات بخورید. سپس سعی کنید یک وعده دیگر در روز به مدت دو هفته اضافه کنید. پس از آن دو هفته، هدف این است که یک وعده دیگر اضافه کنید. هدف نهایی این است که ده وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف کنید.

تحقیقات نشان می دهد در کسانی که این ۲ کار را انجام داده اند، احتمال بروز دیابت در آنها ۶۰ درصد کم شده است. علاوه بر آن، اگر چربی خون بالا دارند باید حتما درمان کنند چون ریسک بیماری قلبی را زیاد می کند. اگر فشار خون بالا دارند، باید فشارخونشان پایین بیاید و اگر سیگاری هستند باید سیگار را ترک کنند. رژیم غذایی این افراد باید مانند رژیم غذایی افراد دیابتی باشد؟ نیازی نیست این افراد رژیم دیابتی داشته باشند اما نکته مهم، داشتن یک رژیم غذایی سالم است؛ به گونه ای که میوه و سبزی های تازه زیاد مصرف شود. این افراد باید روغن های مفید با اسیدهای چرب غیراشباع مانند روغن زیتون و کانولا مصرف کنند و از مصرف چربی های اشباع مانند روغن نباتی و کره بپرهیزند. علاوه بر این، ماهی را به دلیل داشتن امگا ۳ در برنامه غذایی خود بگنجانند. فست فودها، مواد سرخ کرده، شکلات و نوشابه را از برنامه غذایی خود حذف و سعی کنند غذا را بیشتر در منزل تهیه کنند تا از میزان روغن و سایر مواد آن مطلع باشند.

گفته میشود سیاه دانه دارای اثرات ضد التهابی قوی است. کبد که یک اندام حیاتی است؛ سموم را حذف میکند، داروها را وارد جریان خون میکند، مواد مغذی را پردازش میکند و پروتئینها و مواد شیمیایی تولید میکند. بنابراین، آسیب کبدی اغلب میتواند کشنده باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که روغن سیاه دانه از آسیب کبدی محافظت میکند. در مطالعه دیگری، سیاه دانه با کاهش نسبت غلظت سمی در کبد، از آسیب کبد و کلیه محافظت کرد. میزان قند خون بالا ممکن است با علائمی مانند تشنگی، کاهش وزن ناگهانی، خستگی و مشکل در تمرکز رخ دهد. قند خون بالا که در طولانی مدت به طور غیرقابل کنترلی پیشرفت میکند؛ میتواند مشکلات عمدهای مانند آسیب عصبی، زخمهای التیام نیافته و از دست دادن بینایی را ایجاد کند.سیاه دانه به منظم نگه داشتن قند خون بالا کمک میکند. در نتیجه هفت مطالعه مختلف مشخص شد که زیره سیاه سطح و میانگین قند خون را بهبود میبخشد. نوشیدن یک قاشق روغن سیاه دانه با مخلوط کردن آن با آب گرم به تمیز کردن اندامهای داخلی کمک میکند. علاوه بر این، به لطف آنتی اکسیدانهای موجود در آن، فشار خون و سطح قند را متعادل میکند. علاوه بر همه این ها، لازم است اقدامات احتیاطی در برابر عوارض جانبی مانند واکنشهای آلرژیک و انعقاد خون انجام شود. به همین دلیل باید با مشورت افراد متخصص از آن استفاده کنید.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۰۲:۴۱ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب