دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
•در صورتی که دیابت ندارید، صبحانهای شیرین حاوی ۴۰ تا ۷۵ گرم کربوهیدرات بخورید. •با خوردن آخرین لقمه صبحانه زمان را یادداشت کرده و دقیقا دو ساعت بعد، برای خون گیری به آزمایشگاه مراجعه کنید. •دو ساعت پس از صرف صبحانه از مصرف هرگونه خوراکی یا نوشیدنی یا کشیدن سیگار خودداری کنید. فقط نوشیدن آب مجاز میباشد. •هیچ گونه تحرک غیرمتعارف مانند ورزش و پیاده روی در فاصله خون گیری اول و دوم نباید داشته باشید. •دری ک روز آزمایش قند ناشتا و دو ساعته را انجام دهید. •حتما قبل از ساعت ۱۰ صبح آزمایش را شروع کنید به طوری که آزمایش قند دو ساعته حداکثر تا ساعت ۱۲ به اتمام برسد. •یک هفته پیش از انجام آزمایش کلسترول خون با مشورت پزشک، رژیم غذایی معمولی داشته باشید، اما منع مصرف چربی نداشته باشید. •حداقل دو تا سه روز پیش از انجام آزمایش نیتروژن اوره خون (BUN) از مصرف گوشت زیاد خودداری کنید.

با توجه به اینکه عامل اصلی بسیاری از زخم های گوارشی عفونت به باکتری "هلیکوباکتر پیلوری" است ، تشخیص آن با استفاده از گازهای تنفسی هم به تشخیص کمک می کند. درمان زخم های معده با دوره های درمانی ترکیبی از داروهای ضد اسید معده مانند پنتوپرازول و امپرازول و هم چنین داروهای آنتی بیوتیکی برای از بین بردن اچ-پیلوری صورت می گیرد. بسیاری از بیماران قلبی لازم است به دلایل مختلف از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین ، پلاویکس ، وارفارین و داروهای ضدانعقاد جدید NOAC استفاده کنند. مصرف این داروها که گاها لازم است دو یا سه مورد از آنها هم با هم مصرف شوند می تواند در افرادی که زخم گوارشی دارند به خونریزی از معده منجر شود. خونریزی از دستگاه گوارشی یکی از بیماری های مهم است که هم می تواند بر سلامت فرد اثرگذار باشد و هم در اثر قطع داروهای قلبی می تواند به عوارض مهم قلبی بینجامد. 5. استفاده همزمان از داروهایی مانند کورتونها و مسکن های غیراستروییدی از قبیل بروفن ، مفنامیک اسید ، دیکلوفناک و نالیدیکسک اسید. آیا می توان برای جلوگیری از ناراحتی معده خودسرانه از داروهای ضد اسید معده استفاده کرد؟ توصیه می کنیم از این کار پرهیز نمایید. داروهای ضد اسید معده اگرچه تصور می شود که فاقد عوارض و ضرر خاصی برای بدن باشند ولی با بسیاری از داروهای قلبی تداخل دارند و اثر آنها را به شدت کم می کنند. اثر داروهایی مانند پلاویکس ، کاپتوپریل ، داروهای مهمی مانند آتورواستاتین و رزوواستاتین و همچنین داروی حساسی مانند وارفارین با استفاده بی مورد از داروهای ضد اسید معده کاهش پیدا می کند.

در شرایطی که فشار خون خیلی بالا باشد تجویز دارو راه حل رفع این مشکل است. پزشکان برای کاهش فشار خون حاملگی از داروهایی استفاده میکنند که اثر نگرانکنندهای بر سلامت جنین نداشته باشد. بسیاری از این داروها، حتی در صورت تداوم فشار خون بالای مادر بعد از زایمان و در دوران شیردهی هم قابل مصرف هستند. مادران باید به مصرف داروها توجه کرده و در دوران بارداری و شیردهی، هیچ دارویی را بدون مشورت با پزشک خود استفاده نکنند. در مورد شرایط جدیتر و خطرناکی مثل پره اکلامپسی، ممکن است پزشک تشخیص دهد که ادامه بارداری برای سلامت مادر و جنین خطرناک است و تصمیم به زایمان پیش از موعد یا سزارین اورژانسی بگیرد. لازم است این کار در بیمارستانی انجام شود که امکانات کافی برای مراقبتهای ویژه از نوزادان نارس را داشته باشد. بیتوجهی در انجام این کار میتواند باعث آسیب به جنین و بروز مشکلات جدی برای مادر و در شرایط خاص، منجر به مرگ آنها شود.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۱۲:۱۳ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب