دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
نتایج نرمال و غیر نرمال تست ALT چگونه است؟ مقدار نرمال ALT در خون از ۲۹ تا ۳۳ واحد در هر لیتر برای مردان و ۱۹ تا ۲۵ واحد در هر لیتر (U/L) برای زنان است اما این مقدار بسته به نوع آزمایشگاه ممکن است متفاوت باشد. مثلا با توجه به نظر مایوکلینیک، مقدار نرمال برای مردان ۷ تا ۵۵ و برای زنان محدوده بالایی نسبت به مردان، پایینتر است. سن میتواند بر نتایج اثر بگذارد. اکثر اوقات نتایج پایینتر از حد نرمال نشان دهنده سلامت کبد است. البته تحقیقات نشان دهنده این است که نتایج پایینتر از نرمال به افزایش شانس مرگ در درازمدت، ارتباط دارد. اگر در مورد پایین بودن عدد آن در آزمایش نگران هستید، با پزشکتان صحبت کنید. مقدار بالاتر از حد نرمال ALT میتواند نشان دهنده صدمه به کبد باشد. چه تستهای دیگری انجام میشود؟ ALT معمولا به عنوان بخشی از گروه تستهای عملکرد کبدی به نام پنل کبد، انجام میشوند. این پنل شامل آسپارات آمینوترانسفراز (AST) هم هست. این تست به عنوان تست SGOT هم شناخته میشود.

این آزمایش برای بررسی سطح ویتامین B۱۲ شما انجام می شود. این بیشتر از پروتئین های حیوانی به دست می آید، به همین دلیل است که گیاهخواران باید حتما این آزمایش را انجام دهند. کمبود ویتامین B۱۲ با کم خونی، مشکلات سیستم عصبی، از دست دادن حافظه و ضعیف شدن استخوان ها مرتبط است. در سن ۶۰ سالگی، ممکن است بیشتر مستعد زمین خوردن یا زمین خوردن و شکستگی باشید. یک آزمایش معمول ادرار می تواند مشکلات در عملکرد کبد و کلیه را تشخیص دهد. همچنین می تواند عفونت دستگاه ادراری یا هر مشکل متابولیکی را تشخیص دهد. الکترولیت ها به کنترل مقدار مایعات و تعادل اسیدها و بازها در بدن شما کمک می کنند. این آزمایش خون سطح پتاسیم را اندازه گیری می کند که به قلب و عضلات شما کمک می کند تا به درستی کار کنند. سطوح غیر طبیعی هر یک از الکترولیت ها مانند سدیم و کلرید می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. سطح منیزیم در خون شما نیز ممکن است منجر به مشکلات سلامتی شود.

برخی روشها بر مبنای تفاوت ساختاری از قبیل کروماتوگرافی میل ترکیبی یا سنجشی ایمونواسی و برخی برمبنای آنالیز شیمیایی از قبیل آنزیمی، فتومتری و اسپکتروفتومتری هستند. نکته مهم در روش سنجش تعویض یونی، کنترل درجه حرارت معرفها و ستون برای دستیابی به نتایج تکرارپذیر است. خروج بخش ناپایدار هموگلوبین Pre A1cهمراه با هموگلوبین A1c از ستون، موجب افزایش کاذب A1c میگردد، مگر اینکه از قبل این جزء ناپایدار از نمونه خون برداشته شود. هنگامی که سطح فوقالعاده زیاد A1c مشاهده شود بایستی به واریانهای هموگلوبین همشارژ با A1cفکر کرد. روشهای HPLC دارای CV کمتر از ۳ درصد در سنجش هستند. روشهای ایمونواسی بر مبنای سنتز آنتیبادی علیه پیوند کتوآمین و چند اسیدآمینه انتهای زنجیره بتا است. واکنش آنتیژن و آنتیبادی با روشهای مختلف لاتکس، پراکنش نور و آگلوتیناسیون مورد سنجش قرار میگیرد. در روش افینیتی کروماتوگرافی، هموگلوبین قندی با واکنش با اسید برونیک که در سطح جامد قرار گرفته ایجاد کمپلکس میکند. برای اندازهگیری سطح A1c نیاز به ناشتایی نیست و نمونه خون در EDTA جمعآوری میگردد. را افزایش داده ولی اثر کمتری بر روی A1C دارد. نگهداری نمونه در منفی ۲۰ درجه در روش تعویض یونی سفارش نمیشود. در بیشتر روشها میتوان نمونه خون را به مدت حداقل ۱۸ ماه در 70- درجه نگه داشت و گزارش شده تا ۱۴ سال پایدار است. نمونههای هپارینه بایستی در 2 روز آزمایش شود و برای برخی از روشهای سنجش مثل الکتروفورز مناسب نیستند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۳۸:۱۷ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب