دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
ٯ. ALT آنزیمی است که بوسیله سلولی کبدی ساخته میشود. این آزمایش به منظور بررسی صدمه به کبد یا بیماریهای کبدی انجام میشود. میزان این آنزیم بطور طبیعی در خون پایین است اما وقتی کبد صدمه دیده یا بیمار باشد، این آنزیم به درون جریان خون آزاد میشود. ALT چیست؟ پروتئینهایی که آنزیم نام دارند به کبد کمک میکنند تا پروتئینهای دیگر را تجزیه کند بطوری که بدن میتواند آنها را براحتی تجزیه کند. ALT یکی از این آنزیمها است. این آنزیم نقش حیاتی در متابولیسم ایفاد میکند یعنی همان فرایندی که غذا را به انرژی تبدیل میکند. آلانین آمینوترانسفراز یک آنزیم موجود در سلولهای کبدی است. آنزیمهای کبدی از جمله ALT، به تجزیه پروتئینها کمک میکند تا جذب آنها را برای بدن اسانتر کند. وقتی کبد صدمه دیده یا ملتهب است میتواند ALT را داخل جریان خون آزاد کند. این موجب بالا رفتن سطح ALT میشود. بالا بودن سطح ALT نشان دهنده مشکل کبدی است و به همین دلیل است که پزشکان این تست را توصیه میکنند. تست ALT به عنوان تست SGPT یا گلوتامین پیروویک ترانسامیناز هم شناخته میشود.

مصرف زیاد الکل به کبد آسیب میرساند. بیماری کبد چرب الکلی، AFLD، اولین مرحله بیماری کبدی مرتبط با الکل است. اگر التهاب یا عوارض دیگری وجود نداشته باشد، این بیماری به عنوان کبد چرب الکلی ساده شناخته میشود. استئاتوهپاتیت الکلی (ASH) نوع دیگری از کبد چرب الکلی است. زمانی اتفاق میافتد که تجمع چربی اضافی در کبد با التهاب همراه است که به هپاتیت الکلی نیز معروف است. الکل زیاد مصرف میکنید. اگر این بیماری به درستی درمان نشود، ASH میتواند باعث فیبروز و سیروز کبدی شود. سیروز کبدی، نارسایی کبد را به وجود میآورد. کبد چرب حاد بارداری، AFLP، زمانی است که در دوران بارداری چربی اضافی در کبد جمع شود. این یک عارضه نادر اما جدی بارداری است. علت دقیق ناشناخته است، اگرچه ژنتیک نیز بیتاثیر نیست. این نوع کبد چرب، معمولاً در سه ماهه سوم بارداری خودش را نشان میدهد. در صورت درمان نکردن این بیماری، خطرات جدی برای سلامتی مادر و نوزاد در کمین است. کبد چرب حاد بارداری میتواند زایمان زودرس شود. حتی بعد از زایمان نیز، نیاز به مراقبتهای جدی دارید. سلامت کبد شما احتمالاً ظرف چند هفته پس از زایمان به حالت عادی باز میگردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران از تعطیلی ادارات، اصناف و بانکها از دوشنبه ۲۵ مردادماه تا شنبه ۳۰ مردادماه خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا عباس پاشا ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از تعطیلی ادارات، اصناف و بانکهای استان تهران از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مردادماه خبر داد. به گزارش اقتصادآنلاین، غلامرضا عباس پاشا تمهیدات برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری را تشریح کرد. وی تاکید کرد: تمام ادارات، نهادهای عمومی، بانک ها، موسسات و شرکت های خصوصی فردا پنج شنبه ۱۴ مرداد ماه جهت سهولت تردد و روان سازی ترافیک در برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری تعطیل است. معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار تهران از تعطیلی ادارات، بانکها و شرکتهای خصوصی تهران به مناسبت برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در روز پنج شنبه ۱۴ مردادماه خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، استانداری تهران غلامرضا عباس پاشا تمهیدات برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری را تشریح کرد. معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار تهران از تعطیلی ادارات، بانک ها و شرکت های خصوصی تهران به سبب برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در روز پنج شنبه ۱۴ مردادماه خبر داد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۴۰:۲۱ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب