دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
اه خبری خبارخ به نقل از همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیاه دانه در بسیاری از فرهنگها دانه مقدس نامیده میشود. اغلب در خاورمیانه، کشورهای آفریقایی و آسیایی مورد استفاده است. سیاه دانه برای بسیاری از بیماریها از برونشیت تا اسهال مفید است. سیاه دانه که در ۲۰۰۰ سال پیش در زمان پادشاه توت به عنوان دارو مورد استفاده قرار میگرفت؛ یکی از منابع درمانی رایج بشریت است. معروف است که زیره سیاه که به دلیل طعمی که دارد از جمله غذاهایی است که در آشپزخانه استفاده میشود، برای بسیاری از بیماریها از برونشیت گرفته تا اسهال مفید است. به همین دلیل میتوانید به جای این که زیره سیاه را به صورت دانهای ساده روی شیرینیها و نانها پاشیده میشود، به عنوان یک منبع شفا در نظر بگیرید تا از فواید فراوان آن بهرهمند شوید. آنتی اکسیدانها رادیکالهای آزاد را که باعث بسیاری از بیماریها در بدن مانند سرطان میشوند، خنثی و از آسیب سلولی جلوگیری میکنند. تحقیقات انجام شده نشان میدهند که سیاه دانه یکی از بهترین راههای محافظت در برابر بیماریهای مزمن مانند سرطان، دیابت، بیماریهای قلبی و چاقی است. سیاه دانه سرشار از آنتی اکسیدان است.

پوست براق و سفت میشود و ناخن پا ممکن است ضخیم شود و بهآرامی رشد کند. کلسترول بیشازحد (200 تا 239 میلیگرم در دسی لیتر بالا مرزی و 240 میلیگرم در دسی لیتر بالا است) سالم نیست زیرا میتواند موانعی در بزرگراههای شریان ایجاد کند که در آن خون به بدن شما میرسد. این به اندامهای شما آسیب میرساند. کلسترول بد (LDL) خطرناکترین نوع است زیرا باعث میشود رسوبات کلسترول سخت شده (پلاک) در داخل رگهای خونی شما جمع شود. این کار عبور خون را سختتر میکند که شما را در معرض خطر سکته مغزی یا حمله قلبی قرار میدهد. به کلسترول، نوعی چربی، فکر کنید که در اتومبیلهای لیپوپروتئینی از طریق خون شما حرکت میکند. لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) بهعنوان کلسترول بد شناخته میشود زیرا میتواند شریانهای شما را مانند یک کامیون بزرگ که خراب میشود و مسیر ترافیک را مسدود میکند مسدود کند. تعداد بالای مرزی: 130 تا 159 میلیگرم در دسی لیتر. لیپوپروتئین با چگالی بسیار کم (VLDL) نیز بد نامیده میشود زیرا حامل تری گلیسیرید است که به پلاک شریان اضافه میشود.

سیر: سیر در بسیاری از نقاط جهان یک افزودنی محبوب برای طعم دهی غذاها به شمار میرود. سیر خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد که برای مبارزه با عفونتها مفید است. برخی مطالعات نشان میدهد که سیر به جلوگیری از توسعه زخمها و تسریع روند بهبودی آنها کمک میکند. همچنین میتواند به جلوگیری از رشد هلیکوباکتر پیلوری بیانجامد. یک مطالعه نیز نشان میدهد که خوردن دو حبه سیر با هر وعده غذایی و دو بار در روز میتواند علیه هیلکوباکترپیلوری اثرات ضد باکتریایی داشته باشد. شیرین بیان: شیرین بیان ادویهای بومی منطقه مدیترانه و آسیاست. صدها سال است که مردم از شیرین بیان در داروهای سنتی استفاده میکنند. برخی معتقدند که خوردن ریشه خشک شیرین بیان میتواند به درمان و جلوگیری از زخم معده کمک کند. اما تحقیقات بر استفاده از مکملهای شیرین بیان به جای گیاه آن تاکید دارند. یک مطالعه نشان میدهد مصرف مکملهای شیرین بیان میتواند به مبارزه با عفونتهای هلیکوباکترپیلوری و جلوگیری از رشد آن کمک کند. آلوئه ورا: آلوئه ورا یک روغن گیاهی رایج در بسیاری از لوسیونهای موضعی، مواد آرایشی و مواد غذایی است. برخی مطالعات از چگونگی تاثیر آلوئه ورا بر زخمهای معده، نتایج مطلوب به دست آوردهاند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۴:۱۷ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب