دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
تریکوموناس واژینالیس یک عامل شایع واژینیت در خانم ها است که گاهی در یورترای مردان نیز دیده می شود، این پارازیت به شکل سلول بزرگ با فلاژلی با حرکات تند دیده می شود. دامنه تغییرات رنگ ادرار گسترده بوده و عمدتا وابسته به غلظتش میباشد. رنگ ادرار از زرد کمرنگ (Light yellow) تا کهربایی تیره (Dark yellow) متغیر است. گردد. حضور گلبولهای سفید یا قرمز، اپی تلیالها و باکتریها نیز در میزان خاصی میتوانند ادرار را کدر یا نیمه کدر کنند . موکوس نیز میتواند نمای مه آلود ( cloudy) به ادرار بدهد. شاخص غلظت مواد محلول در ادرار است که برای سنجش قدرت تغلیظ و رقیق کردن کلیه ها به منظور حفظ و بقای هموستاز به کارمیرود. بین ۸-۶/۴ متغیر بوده و معمولا حدود ۶ و کمی اسیدی است. حضور مقادیر زیاد پروتئین در ادرار میتواند یک علامت مهم بیماریهای کلیوی باشد.اما در شرایط فیزیولوژیک وبدون بیماری مثل ورزش و تب هم دفع پروتئین در ادرار افزایش می یابد. 180mg/dl) .هرچند گاهی بطور طبیعی آستانه کلیوی برخی افراد پایین تر از این هم میباشد.دیابت شیرین، تزریق سرمهای قندی ومصرف یکباره و زیاد کربوهیدراتها ( گلوکوزوری گذرا) از دلایل گلوکوزوری هستند.

بعد از این که شرایط اندازهگیری میزان گلوکز خون از طریق ۷۵ گرم گلوکز انجام شد، یک ساعت بعد نیاز به انجام آزمایش مجدد دارد. اما شرایط تشخیص و نتیجه این نوع از آزمایشات به گونهای است که یکی از آنها باید عددی بالاتر از حد طبیعی را نشان بدهد. بیماری قند خون باعث بروز چه مشکلاتی برای افراد خواهد شد؟ در این مطالب مواجه شدید که وجود بیماری قند خون بسیار نگرانکننده است و افراد باید فورا از راهکار درمانی برای موارد، استفاده داشته باشند. البته با تشخیص میزان قند خون بعد از شام در افراد سالم میتوانید فورا پیشگیریهای لازم را برای شکلگیری بیماری قند خون انجام دهید. به همین دلیل این موضوع مهم شمرده میشود که در ادامه این مبحث، بیشتر در رابطه با آن خواهیم گفت. حتما میدانید که بیماری دیابت به عنوان یک بیماری مهم شمرده میشود، اما امکان دارد که برخی از افراد در رابطه با نشانههای اصلی آن چیزی ندانند. گزینه مهم دیگری که به عنوان یک نشانه برای افراد بر اثر افزایش قند خون شناخته میشود، کمبینایی و مشکلاتی در بینایی میباشد.

به این تجمع، تصلب شرایین گفته میشود. شریانها رگهای خونیای هستند که خون سرشار از اکسیژن را از قلب به سایر اندامهای بدن میبرند. چربیهایی که منجر به افزایش کلسترول LDL در بدن میشوند چربیهای اشباعشده و چربیهای ترانس نامیده میشوند. این چربیها در محصولات حیوانی مانند گوشت، شیر، پنیر و کره یافت میشوند. چربیهای ترانس نیز در فستفودها و غذاهای سرخشده وجود دارند و در مواردی مانند کلوچهها، کراکرها و محصولات پختهشده، برای افزایش ماندگاری غذاهای فرآوری شده استفاده میشوند. لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) چیست؟ به کلسترول HDL، کلسترول خوب گفته میشود. این کلسترول به این دلیل خوب است که انواع دیگر کلسترول ازجمله کلسترول LDL را از شریانها دور میکند. HDL انواع دیگر کلسترول را در کبد دفع میکند تا از بدن خارج شوند. متخصصان بر این باورند که سطح بالای کلسترول HDL با کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی همراه است. چه آزمایشی کلسترول را اندازهگیری میکند؟ اگر میخواهید بدانید علائمی که نشان میدهد کلسترول خون بالا دارید چیست، لازم است بدانید کلسترول بالا هیچ علائمی ندارد. به همین دلیل، همه افراد لازم است هر پنج سال یک بار سطح کلسترول خون خود را اندازهگیری کنند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۶:۲۲ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب