دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
سطح کلسترول HDL کمتر از 40 mg / dL مقدار کمی است. بیماری قلبی عروقی یکی از علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است که حدود 1.5 میلیون مورد حملات قلبی و 0.5 میلیون سکته مغزی به صورت سالان رخ می دهد. بسیاری از افرادی که حمله قلبی و سکته مغزی دارند هیچ علائم قبلی ندارند. پیشگیری از حوادث قلبی عروقی امری کلیدی است. عوامل خطر عبارتند از سن، وضعیت سیگار کشیدن، فشار خون بالا، دیابت، چربی خون و کلسترول HDL. این عوامل به وسیله پزشک برای تعیین وضعیت فرد استفاده می شود. مقدار HDL در خانم ها باید بالاتر از 40 و در آقایان بالاتر از 50 باشه. لیپید اغلب برای ارزیابی خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی اندازه گیری می شود. حفظ غلظت مطلوب لیپید خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می دهد. روش مناسب درمان به پروفیل لیپید و عوامل دیگر خطر از جمله سن، جنسیت، وضعیت سیگار کشیدن، خانواده و سابقه بیماری های قلبی بستگی دارد. سطح کلسترول در طول زمان تغییر می کند. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند حداقل دو هفته قبل از آغاز یک برنامه درمان جدید، حداقل دو بار چربی اندازه گیری شود. ورزش و رژیم غذایی سالم اولین قدم در برابر کلسترول بالا است. درصورتیکه کلسترول با ورزش و رژیم غذایی (3 ادویه کاربردی در کاهش چربی بد خون) سالم همچنان بالا بود، پزشک دارو تجویز میکند. انتخاب نوع دارو توسط پزشک نیز بستگی به علل مختلفی مانند سن و عوارض احتمالی دارو بر فرد دارد.

این علایم ممکن است در روزهای گرم یا زیر آفتاب قرار گرفتن طولانی مدت در ظهر، بیشتر دیده شود. خستگی و ضعف نیز بسیار شایع است و می تواند بعد از غذا (هنگامی که خون در معده جمع می شود)، شروع شود. سرگیجه یکی دیگر از علائم شایع افت فشار خون است. همچنین احتمال سردرد شدید، غش کردن، از دست دادن هوشیاری، تاری دید و اختلالات بینایی نیز وجود دارد. همه ی این علایم، نشاندهنده ی بروز یک مشکل در سلامتی است. پرفشاری خون نیز علایم زیادی دارد که باید از آن آگاه باشید. اولین علائم فشار خون بالا همیشه قابل توجه نیستند و می توانند مبهم باشند. این علایم به مرور زمان و به آرامی بیشتر می شوند. علائم فشار خون بالا شامل مشکل در خواب شبانه، تحریک پذیری جزئی، بی خوابی، بیقراری در زمان خواب، دیدن کابوس های مکرر، بیدار شدن از خواب شبانه، مشکلات شنوایی مانند وزوز گوش و غیره است.

· همچنین، مقدار نرمال آنریم SGpt نیز در خانم ها کمتر از ۳۱ و در آقایان کمتر از ۴۰ است. مقادیر بالاتر از مقادیر گفته شده به عنوان بیماری کبد چرب یا فرد مستعد به ابتلای بیماری کبد چرب در نظر گرفته میشود. برای بررسی عملکرد کلیه، دو آزمایش اساسی در چکاپ کامل انجام میشود که با نامهای اوره(Urea) و کراتینین (Creatinin) شناخته میشوند. در واقع این دو آزمایش مهمترین معیارهای تشخیص بیماریهای کلیوی محسوب میشوند. · آزمایش اوره (Urea) که مقدار نرمال آن در خانمها بین ۱۰ تا ۳۰ و در آقایان بین ۱۵ تا ۴۵ است. · آزمایش کراتینین (Creatinin) که مقدار نرمال آن در خانمها بین ۰٫۶ تا ۱٫۲ و در آقایان بین ۰٫۸ تا ۱٫۳ میباشد. در آزمایشگاههای مختلف رنج نرمال ویتامین دی، (VitD) متفاوت است اما در اکثر آزمایشات رنج نرمال این ویتامین برای افراد بین مقادیر ۲۵ تا ۸۰ در نظر گرفته میشود. بیماری تیرئید نیز از بیماریهایی است که امروزه بین افراد و بخصوص افراد میانسال بسیار شیوع پیدا کرده است و غالبا در چکاپها محاسبه و بررسی میشود. در مرحله اول و در چکاپهای عمومی غالبا دو آزمایش TSH و T4 برای تشخیص بیماری تیروئید محاسبه میشود.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۰:۰۶ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب