دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
تری گلیسیریدها نوعی از چربیها هستند که بدن میتواند آنها را از قند و کربوهیدارتهای دیگر و یا با دریافت کالری بیش از حد، تولید کند. کلسترول بالای خون چه مشکلاتی ایجاد میکند؟ چه عواملی باعث افزایش کلسترول خون میشوند؟ عواملی که موجب افزایش کلسترول خون میشود دو دسته هستند: عوامل قابل کنترل و عوال غیرقابل کنترل. بسیاری از روغنهای مایع به خصوص در دمای بالا به سرعت فاسد میشوند که به همین دلیل برای باثبات تر کردن این روغن ها،آنها را هیدروژنه و به نوع جامد تبدیل میکنند. اگر همه پیوندهای روغن نباتی، هیدروژنه نباشند به این محصول “نسبتا هیدروژنه” گفته می شود که در برخی موارد حاوی چربیهایی به نام”چربیترانس” هستند. تحقیقات نشان میدهد که اسیدهای چرب ترانس به اندازه اسیدهای چرب اشباع شده زیان آور بوده و با ایجاد بیماریهای قلبی در ارتباط هستند. مارگارین (کره های گیاهی)، بیسکویتهای بیشکر (کراکرها) وکلوچهها(نان شیرینیها) همگی دارای کره نباتی “نسبتا هیدروژنه” هستند.

ایمنترین دستگاه که میتواند جایگزین دستگاه جیوهای شود، فشارسنج عقربهای است. روش اندازهگیری فشار خون با این دستگاه مشابه فشارسنج جیوهای است. در این نوع فشار سنج گوشی پزشکی باید به کاف وصل شود. کاف در ادامه به یک عددسنج متصل است تا اندازه فشار مشخص شود. پیشرفتهترین دستگاه از نظر تکنولوژی تا به امروز فشارسنج دیجیتالی است. این دستگاهها سنسور فشار الکتریکی دارند و بهراحتی میتوان اندازه فشارخون را روی صفحهنمایش مشاهده کرد. همانند فشارسنجهای جیوهای و عقربهای این نوع دستگاه هم یک کاف بادی دارد. فشارخون یکی از معضلات سلامتی دنیای امروزه است. مشکلی جدی که میتواند زمینهساز بیماریهای دیگر مانند بیمایهای قلبی و غیره باشد. اگر مشکلات مربوط به فشارخون دارید و یا دچار بیماری زمینهای هستید که احتمال ابتلا به بیماری فشار خون را زیاد میکنند، باید برای کنترل و مدیریت آن دستگاه فشارخون در منزل داشته باشید. انتخاب بهترین فشارسنج میتواند کمی چالشبرانگیز باشد، چون اکثر افراد اطلاعاتی زیادی در این رابطه ندارند و انتخاب چنین دستگاهی از میان برندهای رنگارنگ میتواند کمی گیجکننده باشد. دنیای پزشکی دنیای گستردهای است و تخصصهای فراوانی در آن وجود دارند. بسیاری از رشتههای تخصصی دارای تعدادی فوق تخصص هستند و در برخی از رشتهها فلوشیپ هم معنی پیدا میکند. شما این امکان را دارید تا از تمام رشتههای پزشکی در سراسر ایران نوبت حضوری یا مشاوره تلفنی بگیرید. برای آشنایی با هر کدام از رشتههای پزشکی، روانشناسی، دندانپزشکی و … میتوانید از این لیست کمک بگیرید.

با باد کردن کیسه هوا، در صورتی که پیچ مخزن جیوه باز باشد، جیوه به درون لوله راه یافته و بالا میرود و با تخلیه باد کیسه هوا، سطح جیوه در لوله پایین می آید. میزان فشار را میتوان از روی سطح جیوه در لوله مدرج خواند. برای خواندن میزان فشار خون باید بالاترین نقطه هلال جیوه در ستون را در نظر گرفت. در دستگاه عقربه ای به جای مخزن جیوه و لوله شیشه ای از یک فشارسنج عقربه ای استفاده شده است که با یک فنر کار میکند و بقیه قسمتهای آن مشابه دستگاه جیوه ای است. این قسمت از دو لوله فلزی تشکیل شده است که در انتهای آنها پوشش لاستیکی قرار دارد و باید بطور ثابت و راحت در داخل گوشها قرار گیرد. در بعضی گوشی ها این قسمت بصورت مورب است و وقتی داخل گوش قرار میگیرد قسمت مورب آنها باید متمایل به جلو باشد. دو لوله فلزی در انتهای دیگر به دو لوله لاستیکی متصل میشوند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۳۱:۱۱ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب