دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
نتایج پژوهشها نشان میدهند که گلابی خاردار یا همان میوهی کاکتوس برای کاهش قند خون بسیار موثر است. به خاطر اینکه این میوه حاوی میزان زیادی فیبر و دیگر ترکیبات مغذی است که باعث سوزاندن قند و تنظیم قند خون میشود و به این ترتیب یک میوهی ایدهآل برای افرادی دیابتی است. خوشبختانه این میوه وارد بازار میوه و ترهبار ایران نیز شده است و میتوانید از خواص آن بهرهمند شوید. یک مادهی غذایی مفیدی که باید حتماً در برنامهی غذایی افرادی که از قند خون بالا رنج میبرد وجود داشته باشد سیر است. نتایج بررسیهای متعدد نشان میدهد که مصرف منظم سیر میتواند باعث کاهش قند خون در بین مبتلایان به دیابت نوع 1 و نوع 2 شود. به خاطر اینکه سیر این قدرت را دارد که قند را بسوزاند و حاوی ترکیبات دیگری است که تأثیری مشابه با انسولین دارد. توجه داشته باشید که خاصیت سیر به همینجا ختم نمیشود. این مادهی غذایی علاوه بر کاهش چربی خون برای مقابله با برخی از سرطانها نیز موثر است. در نتیجه بهتر است حتماً سیر را در برنامهی غذاییتان بگنجانید. نتایج بررسیهایی که در دانشگاه «گزیرا» انجام شده است نشان میدهد که مصرف روزانه 100 گرم پیاز قرمز خام نقش مهمی در کاهش میزان قند خون در بین مبتلایان به دیابت نوع 1 و 2 دارد. به خاطر اینکه پیاز سرشار از ترکیبات مفیدی مانند فلاوونوئیدها و گوگرد است.

همچنین تفاوت در پلتفرم واکسن دوز سوم با واکسن تزریق شده اولیه ممکن است به ایمنی بهتر در برابر جهشهای (واریانتها) جدید ویروس کرونا کمک کند. واکسنهای در دسترس برای تزریق دوز سوم را میشناسید؟ اصلیترین پلتفرمهای موجود در دنیا برای دوز تقویتی واکسن کرونا شامل mRNA، وکتور ویروسی، ویروس غیرفعالشده و پروتئین نوترکیب مانند واکسن اسپایکوژن است. این واکسنها هر یک از راه مشخصی باعث تحریک سیستم ایمنی بدن و ایمنیزایی علیه ویروس کرونا میشوند. ویروس کرونا به کمک پروتئین اسپایک با اتصال به گیرنده مخصوص وارد سلولهای بدن شده و باعث بیماری کووید-۱۹ میشود. به همین دلیل پروتئین اسپایک هدف کلیدی در طراحی و تولید واکسنهای کرونا بوده است. برای آشنایی بیشتر با واکسن استرالیایی- ایرانی اسپایکوژن، میتوانید مقاله “اسپایکوژن چیست؟ ” را مطالعه فرمایید. این واکسن ایرانی-استرالیایی در تاریخ چهاردهم مهر ماه سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی توانست مجوز مصرف اضطراری را از وزارت بهداشت دریافت کند.

نباید خم باشد و مشت نکند. جیوه در فشار دیاستول تفاوت ایجاد میکند. دراز کشیده باید در سطح قلب باشد و تکیه گاه مناسب داشته باشد. یک بالش کوچک زیر دست قرارگیرد تا هم سطح قلب شود. بازوی دست فرد معاینه شونده را گرفت تا برای او تکیه گاه ایجاد کنید. تکیه گاه دست او کمک بگیرید. هم سطح قلب قرارگیرد. از گفتگوهای مهیج و شوخی با فرد معاینه شونده، باید خودداری شود. در حین اندازه گیری فرد باید آرام و بی حرکت بنشیند و ساکت باشد وگیرنده فشارخون نیز باید ساکت باشد. در غیراین صورت در اثر استرس و هیجان ناشی ازاین شرایط، ممکن است فشارخون فرد افزایش یابد. غالبا از دست راست برای اندازه گیری فشارخون استفاده می شود. اگر آستین لباس تنگ است بهتر است فرد لباس خود را در آورد. فشارخون کمتر از مقدار واقعی خوانده شود. یا دراز کشیده نیز اندازه گیری شود. یک خطای مهم در اندازه گیری فشارخون استفاده از بازوبند نامتناسب است. باعث میشود مقدار فشارخون زیادتر از مقدار واقعی و اگر بازوبند بزرگ باشد مقدار فشارخون کمتر از مقدار واقعی ( 10 تا 30 میلیمتر جیوه) نشان داده شود.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۳۹:۴۱ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب