دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
فاموتیدین برای چه بیماری هایی قابل مصرف است یا کاربردهای فاموتیدین را می دانید؟ زخم معده در لایهی داخلی معده و قسمت فوقانی رودهی کوچک (اثنی عشر یا دوازدهه: بخشی از روده است که غذا بعد از ترک معده به آن قسمت میرسد) ایجاد میشود. شایعترین علامت زخم معده، درد معده است. مخصوصا زمانی که معده خالی میباشد. دیگر علائم زخم معده شامل احساس سیری، نفخ، آروغ زدن، عدم تحمل غذاهای چرب، سوزش سردل، حالت تهوع، کاهش وزن بدون دلیل و تغییر اشتها است. در موارد پیشرفته و شدید بیماری، استفراغ خونی، خون تیره در مدفوع یا مدفوع سیاه یا قیری رنگ نیز دیده میشود. شایعترین علل زخم معده شامل عفونت با هلیکوباکتر پیلوری (H. ، استفادهی طولانی مدت از داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن و ناپروکسن است. سیگار کشیدن، مصرف الکل، استرس و استفاده از غذاهای پرادویه نیز باعث افزایش خطر ابتلا به زخم معده میشوند. یکی از راههای درمان زخم معده، استفاده از داروهای کاهندهی اسید معده مانند قرص فاموتیدین است.

شواهد اولیه نشان می دهد که کودکان کمتر به این بیماری مبتلا شده اند. بیشتر افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند دارای بیماری زمینه ای بودند و بین 49 تا 56 سال داشته اند. تعداد کودکان مبتلا به این بیماری بسیار کم است همچنین بیماری کودکان دارای علائم خفیف تری نسبت به افراد مسن است. متخصصان در پی به دنیا آمدن این نوزادان مایع آمنوتیک، خون بند ناف، شیر مادر و سوآب های گلو نوزادان برای سندرم حاد تنفسی کرونا ویروس 2 (SARS-CoV-2) مورد آزمایش قرار دادند، که همگی تست منفی داشتند. به این نکته اشاره کردند که مادر پس از تولد نوزاد باید از او جدا شود تا بیماری را به نوزاد منتقل نکند. احتمال ابتلا به آن تا حد زیادی به نحوه شیوع ویروس بستگی دارد. به گفته متخصصان اگر ویروس از طریق قطرات موجود در هوا پخش شود، خطر انتقال با زایمان سزارین و زایمان طبیعی یکسان است. ولی اگر عفونت ویروسی از طریق مایعات خون یا بدن مانند HIV پخش شود، میزان انتقال بیماری با زایمان سزارین کاهش می یابد. سیستم ایمنی زنان باردار به دلیل تغییراتی که در بدن شان رخ می دهد، ضعیف می شود و احتمال ابتلا به ویروس COVID-19 در آن ها افزایش می یابد. همچنین حدود یک چهارم از زنان باردار مبتلا به این بیماری نیاز به بستری دارند. ] می توانند باعث پایان حاملگی (سقط جنین و زایمان زودرس) شوند. نکته مهم برای مادران زنان باردار رعایت بهداشت برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است. شستن دست ها در پیشگیری از بیماری بسیار حائز اهمیت است.

انواع مختلف اختلالات گوارشی علائم مشترکی دارند و ورم معده از جمله آنها است. در مقابل، یک بیمار مبتلا به گاستریت فرسایشی ممکن است از علائم متعددی رنج ببرد که بیشتر به زخمهای ناشی از آن و خونریزی معده مربوط میشود. علائم دیگر شامل احساس سوزش یا گاز معده، به ویژه شبها یا بین وعدههای غذایی است. یک علامت مشخصتر که ممکن است به ورم معده مبتلا باشید، استفراغ خون یا مادهای شبیه قهوه است. اگر هرکدام از اینها را در استفراغ خود مشاهده کردید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید. سرانجام ممکن است مدفوع سیاه و قیر مانندی داشته باشید که میتواند به تمایز ورم معده از سایر بیماریها کمک کند. به عنوان مثال، مشکلات حاصل از کیسه صفرا میتوانند مدفوع را گچ و سفید رنگ کنند. هر چند این تمایزها را پزشک بهتر تشخیص میدهد. اگر علائم خاصی از ورم معده را تجربه کردید، خودتان اقدام به تشخیص یا درمان بیماری نکنید.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۵۴:۳۱ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب