دکتر جراحی لاغری
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
ٯ، اما  این میان خطرناک بودن عفونت کووید ـ ۱۹ برای خانمهای باردار به توجه ویژهای نیاز دارد. شایان ذکر است که زنان باردار به علت داشتن سیستم ایمنی پایین تر احتمال ابتلا به ویروس کرونا و بروز علائم شدید این ویروس را دارند. در مطالعات محدودی که در دسترس است تا کنون موردی از ابتلای جنین، مایع آمنیوتیک درون رحم یا نوزاد در مادران باردار مبتلا به ویروس Covid-19 دیده نشده است. به طور معمول،این ویروس از طریق قطرات تنفسی که با عطسه یا سرفه کردن در هوا توسط شخص آلوده به دیگران متنقل می شوند. تماس نزدیک کمتر از یک متر با بیماران احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. حتی ماسک ها نیز بین 60 تا 70 درصد اشخاص را از ابتلا به بیماری محافظت می کنند، پس از نزدیک شدن به افرادی که هر گونه علائم سرماخوردگی دارند، به شدت پرهیز کنید. تحقیقات اولیه نشان می دهد که ممکن است ویروس کرونا برای کودکان و زنان باردار خطر کمتری داشته باشد. آیا زنان باردار، مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستند؟ زنان باردار بر اساس شرایطی که دارند، دربرابر عفونتهای دستگاه تنفسی مقاومت کمتری خواهند داشت. تجارب گذشته از بیماری های مشابه با ویروس کرونا مثل سارس، مرس و آنفولانزا نشان می دهد خطر تشدید بیماری برای زنان باردار بیشتر است.

ویتامین C و اسیدهای چرب امگا-۳ از این دسته هستند. برای تأمین ویتامین C از سبزیها و میوهها بیشتر استفاده کنید. سعی کنید غذاهای حاوی امگا-۳ مانند سالمون، سویا و گردو را در رژیم غذایی خود قرار دهید. روغن ماهی میتواند به کاهش فشارخون و کاهش تشکیل لختههای خونی در عروق نیز کمک کند. در کنار راههای درمان چربی خون باید هم از رژیم غذایی مناسبی پیروی کرد و هم ورزش کرد. کمتر غذاخورده و بیشتر فعالیت کنید. اگر میخواهید تری گلیسیرید خود را کاهش دهید باید مقدار انرژی که میسوزانید بیشتر از مقداری باشد که دریافت میکنید. قند و شکر، شیرینی و شکلات را از برنامه غذایی خود حذف کنید. کربوهیدراتهای پیچیده مثل نان، غلات سبوسدار، سبزیها، میوهها و حبوبات بهتر از کربوهیدراتهای ساده مثل قند و شکر هستند. ۳- شیرینیها همانند یک سم برای شماست. شکر هیچ ماده مغذی ندارد و فقط کالری دارد. خیلی سریع هم تبدیل به تریگلیسرید میشود. نوشابهها، دسرهای شیرین، شیرینیها، شکلات، کیک، کلوچه، آبنبات، آدامس، آبمیوههای مصنوعی، ژله، کرم کارامل همگی دارای قند هستند.

پس اگر میخواهید بدانید برای پایین آوردن قند خون چه باید خورد این نکته را به یاد داشته باشید که همچنان که از بوی سیر و پیاز اذیت میشوید اما به کاهش قند خون خود کمک میکنید. از جمله خوراکیهای پایین آورنده قند خون آجیلها هستند. در حقیقت آنچه باعث کاهش قند خون میشود، اسیدهای چرب یک اشباع هستند که در آجیل دانهها، آوکادو، زیتون و روغن زیتون و کتان یافت میشود. اسیدهای چرب تک اشباع از طریق کاهش مقاومت به انسولین، باعث کاهش قند خون میشود. این نتایج از مقایسه یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا و یک رژیم غذایی با اسیدهای چرب تک اشباع به دست آمده است. البته دانه چیا هم در تنظیم قند خون نقش بسیار مهمی دارد. دانههای چیا باعث کاهش اثر دیابت، افزایش حساسیت به انسولین و عدم تعادل قند خون بعد از غذا میشود. در حقیقت دانه چیا باعث تثبیت قند خون میشود. در یک تحقیق مشخص شد نوشیدن مخلوطی از سرکه سیب و آب، قبل از وعدههای غذایی میتواند یک پایین آورنده قند خون باشد. در حقیقت این ترکیب باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش قند خون بعد از غذاخوردن میشود.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۵۲:۳۰ ] [ دکتر جراحی لاغری ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
آرشیو مطالب
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب